Gå til innhold

NHD - ang. epikrise frå psyk.pol.

Anbefalte innlegg

sportyjente 26
Skrevet

Hei :-)

No har behandlaren min slutta på psyk.pol og eg ønsker å slutte der. Er det berre å gi poliklinikken beskjed om at eg vil slutte?

Legen som henviste meg for nokon år tilbake er ikkje min fastlege, eg ønsker at epikrisa skal gå til denne legen som henviste meg. Kan eg gi beskjed om det? Ønsker ikkje at fastlegen min skal få desse papira, grunnen er at det er bekjent av familien, føler det blir feil at han skal få desse papira. Har aldri snakka om psykiske helse til han heller og han veit ikkje at eg plagast med slikt. Kjem heller aldri til å ta opp slike ting med denne legen. Korleis forgår dette med epikrise?

Videoannonse
Annonse
Gjest foglarna vet
Skrevet

Jeg ville ikke tatt for gitt at noe av dette gikk som det skulle og du ønsket, men det skader vel i alle fall ikke å gi beskjed om hva du ønsker.

Jeg hadde imidlertid motsatt problem. Problemet mitt var at epikrisen aldri ble sendt til fastlegen, så han fikk ikke vite annet enn av meg at jeg var satt på nye medisiner, og ville derfor ikke skrive dem ut til meg. Mye styr med at jeg igjen måtte purre på og få dem til å sende epikrisen til fastlegen, men de fikk det ikke til. De hadde sendt den til det psykiatriske sykehuset i steden, for "dit pleide de alltid å sende den". Selv om jeg aldri noen gang hadde vært i kontakt med dem, eller skulle i kontakt med dem. Så foglarna vet hva de gjorde med den når de plutselig fikk epikrisen min der. Til slutt klarte jeg imidlertid å få epikrisen min selv også, så jeg kunne ta den med til fastlegen. At de overhodet ikke klarte å sende den til fastlegen er dog mer enn jeg kan fatte og begripe den dag i dag. Men det var visst også fordi det ikke var han som hadde henvist meg. Og sånn sett burde du jo være trygg ettersom det ikke er fastlegen din som har henvist deg heller.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her må du handle raskt. Epikrisen kan allerede være sendt.

Jeg synes du skal henvende deg per brev.

"Jeg, NN f. dd.mm.aa, gikk til poliklinisk behandling hos xx med siste time dd.mm.aa. Jeg ønsker at epikrisen sendes til henvisende lege dr. yy. Jeg ønsker IKKE at epikrisen går til min fastlege dr. zz, da denne er en nær venn av familien. Mvh NN"

sportyjente 26
Skrevet

Her må du handle raskt. Epikrisen kan allerede være sendt.

Jeg synes du skal henvende deg per brev.

"Jeg, NN f. dd.mm.aa, gikk til poliklinisk behandling hos xx med siste time dd.mm.aa. Jeg ønsker at epikrisen sendes til henvisende lege dr. yy. Jeg ønsker IKKE at epikrisen går til min fastlege dr. zz, da denne er en nær venn av familien. Mvh NN"

Eg har ikkje sagt at eg vil slutte endå. Hadde kontakt med psykpol igår, dei skulle diskutere om eg skulle overførast til nye behandlar. Så trur ikkje epikrise er sendt endå.

Brukar det å gå bra vist ein gir beskjed om det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...