Gå til innhold

Aldri klem fra pappa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ivrig på innlegg her. Begynte å gruble igjen på faren min... Ikke en eneste gang i hele oppveksten kan jeg huske at han har gitt meg en klem. Husker nesten bare all brølingen hans... Er ikke bare det nok til å bli litt skakk psykisk i seg selv? Mamma begynte plutselig å kreve klemmer da jeg var 15 år og etter hun fikk vite at jeg var utsatt for overgrep i barndommen, og det skulle hun ha samme hvor mye jeg protesterte.

Skrevet

Det er på mange måter ikke rart du sliter kjære deg, jeg tror de fleste hadde fått seg en knekk etter det du beskriver. Din oppvekst var alt annet enn trygg og stabil, slikt skaper sår. Veldig hyggelig å høre at du trives litt bedre i den nye gruppen du er havnet i, virker som om du er intr. i å bli bedre og jobber for komme deg fremover.

Husk at du eier fremtiden din, den er din.

Skrevet

Skjønner deg Rose23. Jeg fikk aldri klemmer fra hverken far eller mor. Aldri sa de at de var glad i meg.

Skrevet

Jeg husker jeg fikk en klem av min mor en gang hun hadde vært på julebord! :)

Jeg er ikke blitt særlig skakk av klem-mangelen, tror jeg.

Skrevet

Jeg husker jeg fikk en klem av min mor en gang hun hadde vært på julebord! :)

Jeg er ikke blitt særlig skakk av klem-mangelen, tror jeg.

''Jeg er ikke blitt særlig skakk av klem-mangelen, tror jeg.''

Hmmm.... mener du at du er helt rettlinjet? (Hva slags ord er rettlinjet forresten? Er det vanlig å bruke det?)

Skrevet

Min første tanke er at dette må ha vært forvirrende for deg. Du har en far som vegret seg mot kroppskontakt, og en mor som tok seg til rette og krevde det.

Var det din far som begikk overgrep?

Skrevet

''Jeg er ikke blitt særlig skakk av klem-mangelen, tror jeg.''

Hmmm.... mener du at du er helt rettlinjet? (Hva slags ord er rettlinjet forresten? Er det vanlig å bruke det?)

Jeg bruker det hele tiden. "Kjenner du Trine? Hun som er så rettlinjet at hun kan brekke hvis man dulter borti henne" ;) Jeg vet ikke helt hva skakk innebærer heller, men jeg tror ikke jeg er det.

Men for å være litt avolig her, man overlever vel en oppvekst uten så mange klemmer hvis ting er sånn noenlunde greit ellers. Er mor eller far iskalde over hele linja, og høres det ikke ut som de er i stand til å gi ungene særlig til barndom. Alle trenger omsorg og bekreftelse.

Skrevet

Jeg bruker det hele tiden. "Kjenner du Trine? Hun som er så rettlinjet at hun kan brekke hvis man dulter borti henne" ;) Jeg vet ikke helt hva skakk innebærer heller, men jeg tror ikke jeg er det.

Men for å være litt avolig her, man overlever vel en oppvekst uten så mange klemmer hvis ting er sånn noenlunde greit ellers. Er mor eller far iskalde over hele linja, og høres det ikke ut som de er i stand til å gi ungene særlig til barndom. Alle trenger omsorg og bekreftelse.

Enig. Jeg tror at kroppskontakt er svært viktig i forhold til små barn, men tror det finnes flere måter å være nær litt større barn på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...