Gå til innhold

Tretthet

Anbefalte innlegg

Gjest Ragga94
Skrevet

Heisann! Er en jente som går studiespesialiserende 2.året. Med andre ord, så tar skole masse av min tid. Men har merket mye i det siste at jeg har vært utrolig trøtt, mer trøtt enn vanlig. Denne høsten har jeg vært trøtt til alle tider av døgnet, og uansett hvor mye jeg sov, er jeg bare trett. Vil ikke si jeg sover lite, for det gjør jeg ikke. Jeg legger meg helst før klokka 10, ikke ofte etter. Så står jeg opp halv 7, for å gå på skole. Her om dagen midt i en ukedag sovnet jeg som en stein halv 7, og sov i totalt 12 timer, til jeg skulle opp halv 7 dagen etter igjen. Det er jo ikke vanlig i en ukedag tenker jeg? Kanskje i helger..? Men har merket at dette er blitt et problem for meg, jeg klarer ikke å konsentrere meg om skole, ikke orker jeg noen aktiviteter.. Jeg vil bare ligge på sofaen og slappe av. Har også til tider litt vondt i magen rett under brystet, i midten og inn. Har ikke vondt i hodet, det har jeg aldri hatt i hele mitt liv. Men lider jeg kanskje av en sykdom? Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest fruitcake
Skrevet

Det som forebygger best mot energiløshet for meg, er utholdenhetstrening/intervalltrening. Ellers føler jeg at kaldt vann/kalde dusjer er forfriskende og gir meg energi

Lite energi kan vel skyldes mye egentlig. Mørketiden, B12-mangel, slitsomme relasjoner, mistrivsel med skole- eller jobbsituasjon, røyking, depresjon, angst...

Men jeg tror det er en god idè å bestille en time hos fastlegen for å få sjekket ut dette, slik at du evt. kan få riktig behandling.

Gjest Ragga94
Skrevet

Det som forebygger best mot energiløshet for meg, er utholdenhetstrening/intervalltrening. Ellers føler jeg at kaldt vann/kalde dusjer er forfriskende og gir meg energi

Lite energi kan vel skyldes mye egentlig. Mørketiden, B12-mangel, slitsomme relasjoner, mistrivsel med skole- eller jobbsituasjon, røyking, depresjon, angst...

Men jeg tror det er en god idè å bestille en time hos fastlegen for å få sjekket ut dette, slik at du evt. kan få riktig behandling.

Jeg har trent masse hele livet mitt. Både med fotball, ski og har jogget masse i sommer. Det har på en måte vært hobbyen min. Men nå orker jeg ikke. Jeg er for sliten, og klarer ikke å dra meg på trening. Har også egentlig vært tett i nese helt fra jeg kom hjem fra ferie i sommer. Og litt forkjølelse. Tror du at det kan være kyssesyke?

Gjest fruitcake
Skrevet

Jeg har trent masse hele livet mitt. Både med fotball, ski og har jogget masse i sommer. Det har på en måte vært hobbyen min. Men nå orker jeg ikke. Jeg er for sliten, og klarer ikke å dra meg på trening. Har også egentlig vært tett i nese helt fra jeg kom hjem fra ferie i sommer. Og litt forkjølelse. Tror du at det kan være kyssesyke?

Det kan jo være en infeksjon av noe slag, uten at jeg tør spekulere mer i hva som feiler deg konkret. Om du går til lege, vil det sikkert blitt tatt blodprøver for å finne ut sikkert hva som feiler deg.

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Dette kan skyldes en eller annen sykdom. Det er dumt å spekulere i hvilken. Uansett bør du bestille time hos fastlegen for en grundig undersøkelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...