Gå til innhold

NHD kan du uttale deg om dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Palettcikliden
Skrevet

Jeg fikk for 5-6 år siden diagnose bipolar 2. Det er 12 år siden jeg ble syk første gang.

Nettopp var jeg hos en ny psykiater (er bare noen som er tilfeldig innom på mitt hjemsted) for å diskutere medisin (stabiliserende og sovemed) og pms. Det er 3 år siden sist jeg snakket med psykiater.

Det første denne psykiatern sier er at det er altfor mange diagnostisert med bipolar 2 på mitt hjemsted. Dernest forteller hun at jeg nok har mye i bagasjen som gjør at jeg svinger. Jeg sier meg forsåvidt enig i det, men jeg har allerede brukt år på å gjennomgå dette og svinger fremdeles. Jeg er utredet og har respondert godt på medisin.

Nå er det slik at jeg er deprimert for tiden (har dessverre egenseponert litt ...) og da reagerer jeg nok ekstra sterkt på det at en psykiater uten videre bare kan komme og si at jeg egentlig bare trenger samtaler og ikke medisiner. Jeg forsøkte å formidle dette og hun hadde forståelse ... men liksom ikke noe mer.

Er bipolar 2 en ikke-eksisterende lidelse, en motediagnose eller noe man bare gir noen for å få fred?

Jeg skjønner ikke helt, og skulle gjerne fått ditt synspunkt NHD.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I alle yrker finnes det inkompetente og lite kloke utøvere.

Du har dessverre truffet en av disse.

Om du har vært på DOL en stund, kan du ikke ha unngått å lese om alle som har fått et nytt liv etter å ha fått korrekt diagnose og behandling.

Ta dine medisiner slik det er anbefalt :-)

Gjest Palettcikliden
Skrevet

I alle yrker finnes det inkompetente og lite kloke utøvere.

Du har dessverre truffet en av disse.

Om du har vært på DOL en stund, kan du ikke ha unngått å lese om alle som har fått et nytt liv etter å ha fått korrekt diagnose og behandling.

Ta dine medisiner slik det er anbefalt :-)

Tusen takk. Godt å få en slik tilbakemelding :)

Skrevet

Tusen takk. Godt å få en slik tilbakemelding :)

Jeg har også bipolar lidelse og har stått på medisiner i mange år. I dag regner jeg meg som frisk. Jeg har også svært god nytte av terapi. Få deg en vettug psykiater og en god psykolog så er du sikret et godt liv. Vel, du klarer deg vel strengt tatt uten psykolog. Kommer an på hvor stort behov du har for å gå i dybden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...