Gå til innhold

Kjedebrev........

MHC

Anbefalte innlegg

Så har det dukket opp igjen. Kjedebrev- denne gangen til 7 åringen. Flott brev i posten, stor konvolutt og en stor pakke klistremerker. Jentungen ble kjempeglad for å få gave i posten helt til jeg leste hva det var. Kjedebrev.... Send klistremerkepakke til 10 venner + til de to på listen osv.

Har ikke sett noen kjedebrev de siste par tre årene og trodde det var slutt på den dritten. Hatet det da jeg var liten.

Er det virkelig noen som synes det er på sin plass at vi skal gå ut å kjøpe 12 pakker/ ark med klistremerker, 12 konvolutter + frimerker + kopiere kjedebrevet for at poden kanskje skal få til sammen 60 ark klistremerker innen et års tid hvis ingen bryter kjeden???????

Jeg har ingen interesse av å bruke nærmere 300 kroner på noe sånnt sprøyt.

Men- det står så fint nederst i brevet at du må returnere det du har fått til den som sendte det ut dersom du ikke vil være med. Festlig- skal jeg få stempel som den sure kjerringa av en mor i paralellklassen til jentungen?????

Kommer til å returnere, men synes det blir feil uansett.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I gamle dager kunne man skylde på at kjedebrev var ulovlig. Det betydde vel egentlig at postverket syntes det var noe dritt, jeg vet ikke om det lå noe jus bak det.

I dag er vel posten henrykt over alt som ikke sendes elektronisk, men du kan jo prøve den allikevel.

Vær glad du slipper den surdeig-varianten, Herman:

http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?815

Datteren min ble påprakket den i sin tid (vet ikke om det var samme oppskrift som i linken), og verken stanken eller smaken frister til gjentakelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer aldri på kjedebrev, gjorde ikke det da jeg var liten heller og selv om jeg en sjelden gang svarte så mottok jeg aldri noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er lenge siden jeg har sett! Husker vi fikk noen som barn, men vi fikk ikke lov til å svare på dem.

Jeg ble imidlertid med på det da jeg studerte, og det var et kjedebrev om morsomme sokker (!). Sendte noen sokker til til et par på lista, og sendte brevet videre. Mottok to par sokker i posten - noe som var langt mindre enn det som stod, men forventet vel ikke så mange, så det var nå bare for gøy.

Det er eneste gangen jeg har blitt med på det.

Dersom ungene mine får noe sånt, kommer jeg til å være like streng som foreldrene mine og si nei.

Og jeg synes IKKE du skal returnere klistermerkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Kommer til å returnere''

Hvorfor i alle dager skal du gjøre det?

''Kommer til å returnere

Hvorfor i alle dager skal du gjøre det?''

Jeg synes det er en grei ting å gjøre når den som har sendt brevet ber om det. Da får jo vedkommende sine klistremerker tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er lenge siden jeg har sett! Husker vi fikk noen som barn, men vi fikk ikke lov til å svare på dem.

Jeg ble imidlertid med på det da jeg studerte, og det var et kjedebrev om morsomme sokker (!). Sendte noen sokker til til et par på lista, og sendte brevet videre. Mottok to par sokker i posten - noe som var langt mindre enn det som stod, men forventet vel ikke så mange, så det var nå bare for gøy.

Det er eneste gangen jeg har blitt med på det.

Dersom ungene mine får noe sånt, kommer jeg til å være like streng som foreldrene mine og si nei.

Og jeg synes IKKE du skal returnere klistermerkene.

''Og jeg synes IKKE du skal returnere klistermerkene.''

Jeg ignorerer også alltid kjedebrev, enten de kom i posten eller om de kommer på mail. Men jeg skjønner ikke hvorfor folk er imot returnering av klistremerkene. Det er jo ikke akkurat noen "dødssynd" å ha latt en 7åring bli med på dette, og jeg har mindre sans for å beholde klistremerkene uten å sende brev videre, enn å returnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til de fleste i denne tråden, så synes jeg slikt er gøy. Ungene har vært med på det der i flere runder, akkurat det var kanskje ikke riktig så skøy; man går tom for folk å sende til.

Å ikke ville være med er helt greit, men å beholde klistremerkene er lavmål. Du sier jo selv at det koster å kjøpe, det gjør det også for de som har sendt til dere. Det er liksom et minimum av høflighet å levere det tilbake.

Her har det kommet utrolig mange morsomme klistremerker til gards, til både min og ungenes store fornøyelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alltid sånt var gøy! Nå har jeg ikke barn selv, da, men husker fra jeg var liten at det var morsomt å sende brev med ulike ting. Men som regel var det vel bare til den øverste på lista, tror jeg.

Jeg synes det bare hadde vært morsomt, liker å sende brev og kort, men skjønner også at ikke alle liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sangsol

''Kommer til å returnere

Hvorfor i alle dager skal du gjøre det?''

Jeg synes det er en grei ting å gjøre når den som har sendt brevet ber om det. Da får jo vedkommende sine klistremerker tilbake.

Ved å ikke returnere, så blir avsender mer forsiktig med å sende kjedebrev til denne mottakeren.

Ergo ville jeg ikke gjort noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å ikke returnere, så blir avsender mer forsiktig med å sende kjedebrev til denne mottakeren.

Ergo ville jeg ikke gjort noen ting.

Det skjønner jeg, men jeg hadde ikke giddet å markere mitt standpunkt mer tydelig enn nødvendig. Avsender skjønner jo godt hva det betyr å få glansbildene i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Det skjønner jeg, men jeg hadde ikke giddet å markere mitt standpunkt mer tydelig enn nødvendig. Avsender skjønner jo godt hva det betyr å få glansbildene i retur.

Ja, det betyr at det er ingen risiko å sende til deg. Du tar deg bryderiet å sende tilbake om du ikke er interessert.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er teit å ikke klarere på forhånd med deg.

Hadde det kommet fra noen andre i klassen ville jeg vel ha levert det tilbake på skolen, hvis det var mamman til kompisen til en som gikk på fotballtreninga i fjor ville jeg gitt klistremerkene til ungene og ikke tenkt mer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det betyr at det er ingen risiko å sende til deg. Du tar deg bryderiet å sende tilbake om du ikke er interessert.

:)

Jepp, og det synes jeg er helt greit når det er første gangen det har skjedd fra den familien. Er vel ikke noe mål å lage konflikt med en annen familie på grunnlag av et kjedebrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Jepp, og det synes jeg er helt greit når det er første gangen det har skjedd fra den familien. Er vel ikke noe mål å lage konflikt med en annen familie på grunnlag av et kjedebrev?

Nei, det er ingen vits å lage konflikt av sånne filleting. :)

Vi løser det åpenbart på to ulike vis- og begge fungerer, siden ingen av oss havner i konflikt pga kjedebrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...