Spenol(1) Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg synes Maren med skarre-r er finest, men det er kanskje smak og behag? Hva synes dere om navnet Rikke ? Fungerer det like bra med alle R-varianter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg synes Maren er penere på østlansk enn vestlandsk... Rikke synes jeg kun er pent på dansk...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hva skyldes din fascinasjon mot navnetråder? Kan jeg foreslå en date med Jørgen Ouren i SSB? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Hva skyldes din fascinasjon mot navnetråder? Kan jeg foreslå en date med Jørgen Ouren i SSB? ''Kan jeg foreslå en date med Jørgen Ouren i SSB?'' kanskje jeg skal gjøre det !. Er han singel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 ''Kan jeg foreslå en date med Jørgen Ouren i SSB?'' kanskje jeg skal gjøre det !. Er han singel? Jeg tror ikke du finner svaret på det her på dol 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Penest på nordnorsk og østlandsk Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg synes ikke Maren og Karen er så fint på vestlandsk, det blir litt hardt og strengt. Jeg liker bedre når e-en ikke uttales (ma-arn) i disse navnene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg synes ikke Maren og Karen er så fint på vestlandsk, det blir litt hardt og strengt. Jeg liker bedre når e-en ikke uttales (ma-arn) i disse navnene. ''Jeg synes ikke Maren og Karen er så fint på vestlandsk, det blir litt hardt og strengt. Jeg liker bedre når e-en ikke uttales (ma-arn) i disse navnene.'' Smaken er som baken. ) Maarn og Kaarn er helt forferdelig i mine ører! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Maren er fint på østlandsk, men selvfølgelig annerledes enn på vestlandsk. Her på Østlandet blir det uttalt mer "ma'arn". Navnet Rikke liker ikke jeg noe særlig, men andre synes sikkert det er fint. Skal man velge navnet Rikke får det være som mellomnavn etter Ane :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hva skyldes din fascinasjon mot navnetråder? Kan jeg foreslå en date med Jørgen Ouren i SSB? ''Hva skyldes din fascinasjon mot navnetråder? '' Hehe, lurer jeg også på. Skjønner man er opptatt av navn når man venter barn selv, men jeg ville aldri brydd meg om hva DOLerne mente om navnet. Men det kan jo her finnes grunner vi ikke kjenner til. ''Kan jeg foreslå en date med Jørgen Ouren i SSB?'' *knegg* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 ''Jeg synes ikke Maren og Karen er så fint på vestlandsk, det blir litt hardt og strengt. Jeg liker bedre når e-en ikke uttales (ma-arn) i disse navnene.'' Smaken er som baken. ) Maarn og Kaarn er helt forferdelig i mine ører! ''Maarn og Kaarn er helt forferdelig i mine ører!'' Enig med deg Her jeg bor, er dette uttalen av Maren og Karen - synes det er så merkelig at disse navn ikke uttales slik de skrives. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Maren er fint på østlandsk, men selvfølgelig annerledes enn på vestlandsk. Her på Østlandet blir det uttalt mer "ma'arn". Navnet Rikke liker ikke jeg noe særlig, men andre synes sikkert det er fint. Skal man velge navnet Rikke får det være som mellomnavn etter Ane :-) ''Skal man velge navnet Rikke får det være som mellomnavn etter Ane :-)'' *Thumbs up* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Maren er fint på østlandsk, men selvfølgelig annerledes enn på vestlandsk. Her på Østlandet blir det uttalt mer "ma'arn". Navnet Rikke liker ikke jeg noe særlig, men andre synes sikkert det er fint. Skal man velge navnet Rikke får det være som mellomnavn etter Ane :-) ''Navnet Rikke liker ikke jeg noe særlig, men andre synes sikkert det er fint. Skal man velge navnet Rikke får det være som mellomnavn etter Ane :-)'' Egentlig et ganske godt tips til de som evt. trenger et nytt nick ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 ''Hva skyldes din fascinasjon mot navnetråder? '' Hehe, lurer jeg også på. Skjønner man er opptatt av navn når man venter barn selv, men jeg ville aldri brydd meg om hva DOLerne mente om navnet. Men det kan jo her finnes grunner vi ikke kjenner til. ''Kan jeg foreslå en date med Jørgen Ouren i SSB?'' *knegg* '' Hehe, lurer jeg også på. Skjønner man er opptatt av navn når man venter barn selv, men jeg ville aldri brydd meg om hva DOLerne mente om navnet. Men det kan jo her finnes grunner vi ikke kjenner til. '' ...også jeg ;-) Tror det ligger helt andre grunner enn et kommende barn til grunn for alle navnetrådene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Maren er fint på østlandsk, men selvfølgelig annerledes enn på vestlandsk. Her på Østlandet blir det uttalt mer "ma'arn". Navnet Rikke liker ikke jeg noe særlig, men andre synes sikkert det er fint. Skal man velge navnet Rikke får det være som mellomnavn etter Ane :-) He, he - er forøvrig helt enig med deg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora til Karen Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 ''Jeg synes ikke Maren og Karen er så fint på vestlandsk, det blir litt hardt og strengt. Jeg liker bedre når e-en ikke uttales (ma-arn) i disse navnene.'' Smaken er som baken. ) Maarn og Kaarn er helt forferdelig i mine ører! Takk skarr'u ha! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Ja, Maren er et fint navn, det. Også på østlandet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 ''Jeg synes ikke Maren og Karen er så fint på vestlandsk, det blir litt hardt og strengt. Jeg liker bedre når e-en ikke uttales (ma-arn) i disse navnene.'' Smaken er som baken. ) Maarn og Kaarn er helt forferdelig i mine ører! Enig! Ma-arn og Ka-arn er kjemperart og ikke spesielt pent. Mens Maren og Karen, der E-en uttales, er veldig søtt og fint:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg synes Maern høres helt flott ut. Jeg er ikke noen fan av skarre-r i den betydning at navnene blir penere med det (men du mente kanskje rulle-r?). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hva skyldes din fascinasjon mot navnetråder? Kan jeg foreslå en date med Jørgen Ouren i SSB? Lenge siden jeg har vært på dette forum, men er ikke navnetråder ganske vanlig da? Jeg synes at navn er et spennende tema selv om jeg er ferdig med barnefødsler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Jeg synes Maern høres helt flott ut. Jeg er ikke noen fan av skarre-r i den betydning at navnene blir penere med det (men du mente kanskje rulle-r?). Hvis man tar utgangspunkt i østlandsdialekten så blir R-lyden vokalisert, den høres nesten ikke. i områder uten retofleks R så så blir R'en tydeligere. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.