Gjest navnet skjemmer Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Nei!!! Synes Maren på østlandsk er helt feil....det blir ofte til at folk sier MARN istedenfor MAREN....stygt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Nei!!! Synes Maren på østlandsk er helt feil....det blir ofte til at folk sier MARN istedenfor MAREN....stygt Marin er en sjeldnere variant. Med i'en så unngår en at R'en blir spist opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Lenge siden jeg har vært på dette forum, men er ikke navnetråder ganske vanlig da? Jeg synes at navn er et spennende tema selv om jeg er ferdig med barnefødsler. fødselsannonsene i Aftenposten forteller mye om den enorme kreativiteten noen foreldre er i besittelse av, for å forhindre at barnet deres blir sett på som "vanlig". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 fødselsannonsene i Aftenposten forteller mye om den enorme kreativiteten noen foreldre er i besittelse av, for å forhindre at barnet deres blir sett på som "vanlig". Men er det derfor man velger navn da? Jeg er av typen som lett blir lei navn jeg hører gang på gang..... Dessuten har jeg lett for å koble navn til person, og kjente på den følelsen når vi skulle velge navn til våre tre barn... Jeg ville ha navn jeg ikke hadde noen koblinger til (barna mine har forøvrig helt normale navn...ene datra har også et meget vanlig et, men den gangen ante jeg ikke at det skulle bli så populært ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Jeg synes ikke Maren og Karen er så fint på vestlandsk, det blir litt hardt og strengt. Jeg liker bedre når e-en ikke uttales (ma-arn) i disse navnene. Mener du det?! For meg er det tvert imot Karen og Maren er langt bedre enn Karn og Marn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Men er det derfor man velger navn da? Jeg er av typen som lett blir lei navn jeg hører gang på gang..... Dessuten har jeg lett for å koble navn til person, og kjente på den følelsen når vi skulle velge navn til våre tre barn... Jeg ville ha navn jeg ikke hadde noen koblinger til (barna mine har forøvrig helt normale navn...ene datra har også et meget vanlig et, men den gangen ante jeg ikke at det skulle bli så populært ) Det er noen foreldre som tar den ut og velger navn som en ikke har noen assosiasjoner til overhodet. De barna blir i i hvertfall de eneste i sitt årskull som heter det, med de fordeler og ulemper det fører med seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Det er noen foreldre som tar den ut og velger navn som en ikke har noen assosiasjoner til overhodet. De barna blir i i hvertfall de eneste i sitt årskull som heter det, med de fordeler og ulemper det fører med seg. Jeg jobber som lærer og opplever ofte slike navn.. men tror det er så vanlig idag at det neppe skaper problemer.. Det er langt verre i skolen der mange i klassen heter det samme, men det er det få som er negative til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Jeg jobber som lærer og opplever ofte slike navn.. men tror det er så vanlig idag at det neppe skaper problemer.. Det er langt verre i skolen der mange i klassen heter det samme, men det er det få som er negative til Det som forundrer meg mest,er foreldre som ønsker at barna skal få to uvanlige etternavn+ et uvanlig fornavn. Feks Milena Ovarnes-Bergh ( Noe jeg diktet opp for anledningen) Det kan bli voldsomt med tre uvanlige navn som både skal staves, uttales og ha plass i navnerubrikker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Det som forundrer meg mest,er foreldre som ønsker at barna skal få to uvanlige etternavn+ et uvanlig fornavn. Feks Milena Ovarnes-Bergh ( Noe jeg diktet opp for anledningen) Det kan bli voldsomt med tre uvanlige navn som både skal staves, uttales og ha plass i navnerubrikker. Joda, ser den.... jeg er bare sånn at jeg ikke gidder å bruke energi på å tenke på sånt... blir heller mer fascinert av slike navn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.