jubalong70 Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Vi har barn som for tiden er med på en tidsbegrenset fritidsaktivtet som noen ganger varer til rundt kl. 22 på kvelden. Så også i går. Våre barn hadde med seg mobiltelefon slik at de kunne ringe oss når de skulle hentes. Det var naturligvis ikke noe alternativ for oss at de (som er snart 11 og snart 12) skulle gå hjem, selv om det bare er drøyt 1 km. Når de ringer, spør de samtidig om X kan få skyss hjem. Dette er et barn vi ikke kjenner. Vi spør hvor vedkommende bor, og det er 5-6 km unna. Selvsagt kjører vi vedkommende hjem, og får da høre at moren ikke kunne hente, da X sin lillebror lå og sov. Det er en problemstilling jeg kjenner til, men det som forundrer meg er at hun sender sitt 11 år gamle barn avgårde uten å gjøre avtale om henting. Er det vanlig, eller er jeg litt for mye hønemor? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Enig med deg. Men ville kanskje ikke trodd blindt på barnas historie. Kanskje avtalen var at barnet skulle ringe hjem om hun ikke fikk skyss med andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Enig med deg. Men ville kanskje ikke trodd blindt på barnas historie. Kanskje avtalen var at barnet skulle ringe hjem om hun ikke fikk skyss med andre. Barnet hadde ringt hjem, og moren hadde sagt hun måtte spørre andre fordi hun ikke kunne reise fra barnet som sov. Siden jeg stort sett er alene med mine tre, og en minstemann som også har vært liten, kjenner jeg til det problemet. Men jeg gjorde alltid en innsats for å sikre at de andre barna hadde skyss hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Barnet hadde ringt hjem, og moren hadde sagt hun måtte spørre andre fordi hun ikke kunne reise fra barnet som sov. Siden jeg stort sett er alene med mine tre, og en minstemann som også har vært liten, kjenner jeg til det problemet. Men jeg gjorde alltid en innsats for å sikre at de andre barna hadde skyss hjem. Ja, det høres merkelig ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Barnet hadde ringt hjem, og moren hadde sagt hun måtte spørre andre fordi hun ikke kunne reise fra barnet som sov. Siden jeg stort sett er alene med mine tre, og en minstemann som også har vært liten, kjenner jeg til det problemet. Men jeg gjorde alltid en innsats for å sikre at de andre barna hadde skyss hjem. Jo da - dette har vi også mødt. Men da fortrinnsvis børn vi kender fra før. Og som regel forbarmer vi os over barnet og kører det hjem - men vi ved jo at om ikke vi eller andre kører barnet hjem, så kommer barnets forælder til slut og henter, så værre er det ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Jo da - dette har vi også mødt. Men da fortrinnsvis børn vi kender fra før. Og som regel forbarmer vi os over barnet og kører det hjem - men vi ved jo at om ikke vi eller andre kører barnet hjem, så kommer barnets forælder til slut og henter, så værre er det ikke. Ja, det kan jo godt hende at moren hadde kommet, men det var jo så sent! Nå er pappa'n og jeg innstilt på at når ungene begynner å være ute på kveldene, så skal vi være av de foreldre som henter - og sikkert også må kjøre byen rundt med ungdommer som ikke blir hentet. Heller det, enn at noen skal komme ut for noe ille 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Ja, det kan jo godt hende at moren hadde kommet, men det var jo så sent! Nå er pappa'n og jeg innstilt på at når ungene begynner å være ute på kveldene, så skal vi være av de foreldre som henter - og sikkert også må kjøre byen rundt med ungdommer som ikke blir hentet. Heller det, enn at noen skal komme ut for noe ille Ja, jeg har i et par år nå stilt meg 100% tilgjengelig helgekvelder/netter for tenåringene.... Vin blir drukket på ukedager - eller seeeent på nettene etter at ungdommene er hjemme. Synes det er helt OK å gjøre det sånn - det er tross alt en begrenset periode. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Ja, jeg har i et par år nå stilt meg 100% tilgjengelig helgekvelder/netter for tenåringene.... Vin blir drukket på ukedager - eller seeeent på nettene etter at ungdommene er hjemme. Synes det er helt OK å gjøre det sånn - det er tross alt en begrenset periode. :-) Enig Vi har ikke startet enda, men det kommer vel... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Barnet hadde ringt hjem, og moren hadde sagt hun måtte spørre andre fordi hun ikke kunne reise fra barnet som sov. Siden jeg stort sett er alene med mine tre, og en minstemann som også har vært liten, kjenner jeg til det problemet. Men jeg gjorde alltid en innsats for å sikre at de andre barna hadde skyss hjem. Jeg ville heller ha ringt andre foreldre for å spørre enn å overlate spørringen til barnet (men dette avhegnger av alderen på barnet). Ser dessuten ikke bort fra at en del foreldre finner det opportunt å la barnet alltid sitte på med andre, istedenfor en ordning der man henter på tur.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Ja, jeg har i et par år nå stilt meg 100% tilgjengelig helgekvelder/netter for tenåringene.... Vin blir drukket på ukedager - eller seeeent på nettene etter at ungdommene er hjemme. Synes det er helt OK å gjøre det sånn - det er tross alt en begrenset periode. :-) he he... jeg regner med at vi kommer dit om litt vi også :-) I sommer gjorde jeg det samme da niesa mi på 18 år var på besøk noen dager på hytta og var ute på livet i nærmeste by. Tante satt oppe for å hente med bil, enda hun sa hun kunne ta bussen... (hun var ikke kjent, og fort gjort at hun ikke hadde funnet riktig sted osv) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.