Gå til innhold

IPhone til 6-åring..

Gjest Spørrende i kveld

Anbefalte innlegg

Gjest Spørrende i kveld

Er litt i stuss her.. ei jente i klassen til barnet mitt har fått mobil, og nå har neste kommet med iPhone...

De er 6, knappe 7 år gamle..

Jeg har ikke tenkt at mitt barn skal få iPhone før det er 10.. ser ikke helt behovet.

Er det jeg som er sær eller er dette helt på jordet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• PieLill

4

• Sør

3

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Vi ga beskjed om at jr neppe måtte forvente å være den første, men heller ikke kom til å bli den siste som fikk mobil. Tror han fikk sin første til 10-årsdagen, men dette er 6 år siden, altså i steinalderen i denne sammenhengen. Behov? Tja si det. Dersom behov = må nå/ bli nådd av oss, hadde han det ikke, men behov er så mangt. Å ha det samme/ være som andre er jo et reelt behov når man er 10 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spørrende i kveld

Noe behov er det neppe, men det kan jo ha vært en "overskuddstelefon" som en av foreldrene hadde.

Med vennlig hilsen

:) Hun var med moren sin og kjøpte ny i dag... Blir kjørt på sfo om morgenen, hentet kl 16, og får ikke lov av mor å gå ute alene pga trafikk

synes dette gir noen signal til barna, som skal bli vonde å følge opp etterhvert.. Eller? Legger lista fryktelig høyt, synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spørrende i kveld

Det er jo bare tull! Ingen 6-åringer trenger iPhone.

Synes

mitt poeng også, men greit å høre hva andre her inne mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herremin, er folk gale? Iphone til en seksåring? Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte:)

Sønnen min får ikke Iphone før han har råd til å kjøpe en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hun var med moren sin og kjøpte ny i dag... Blir kjørt på sfo om morgenen, hentet kl 16, og får ikke lov av mor å gå ute alene pga trafikk

synes dette gir noen signal til barna, som skal bli vonde å følge opp etterhvert.. Eller? Legger lista fryktelig høyt, synes jeg

Jeg synes også det er tåpelig, samtidig som 6-åringer i dag er på nett, og lærer mye av det. Vi som er eldre må passe oss for ikke å tenke "det trengte ikke vi da vi var barn", for virkeligheten er forskjellig nå.

Som sagt, jeg mener det er for tidlig, fordi det er for dyrt og for lett å miste for en 6-åring.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Mine fikk ikke mobiltelefon engang, før de var over tolv år! Nå er de voksne, så jeg bestemmer ikke hva de skal kjøpe, men to av tre av mine barn har IPhone nå;)

Selv kan jeg litt data og beherske mobilen min, men IPhone er langt over min enkle forstand...;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fikk mobil til 10-årsdagen, så ikke det store behovet før de sluttet på SFO og begynte å gå alene hjem fra skolen. Og Iphone er ikke aktuelt, ungene får mobiler som er såpass rimelige at det ikke er noen krise om de kommer bort / blir stjålet / ødelegges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fikk ikke mobiltelefon engang, før de var over tolv år! Nå er de voksne, så jeg bestemmer ikke hva de skal kjøpe, men to av tre av mine barn har IPhone nå;)

Selv kan jeg litt data og beherske mobilen min, men IPhone er langt over min enkle forstand...;))

''Why a four year old child could understand this. Run out and get me a four year old child, I can't make head or tail out of it.''

Groucho Marx in Duck Soup

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spørrende i kveld

:) Kan nok både data og mobil, men ikke noen ivrig, lærenem bruker..

Synes derimot moren til denne jenta, er i ferd med å styre henne mot noe som ikke er heldig... Hvor skal det ende?

Det ble sagt her forleden, at hun også har 3 ds-konsoller(heter det det?) også, fordi den hun fikk først var uten kamera, og den hun fikk i fjor ikke var 3DS...

Dette blir aldri aktuelt hos oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spørrende i kveld

Mine fikk mobil til 10-årsdagen, så ikke det store behovet før de sluttet på SFO og begynte å gå alene hjem fra skolen. Og Iphone er ikke aktuelt, ungene får mobiler som er såpass rimelige at det ikke er noen krise om de kommer bort / blir stjålet / ødelegges.

Vår eldste fikk mobil som 10-åring. Da var det dags for å gå til/fra skolen selv

Vår yngste går til skolen med eldre søsken, men hjem alene.. 1 km gir ikke behov for mobil til h*n heller.. Lite trafikk og flere gående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

''Mine fikk ikke mobiltelefon engang, før de var over tolv år! Nå er de voksne, så jeg bestemmer ikke hva de skal kjøpe, men to av tre av mine barn har IPhone nå''

Jeg fikk ikke mobiltelefon før jeg var over 30. Men det _kan_ ha hatt noe med tilgjengeligheten å gjøre, da :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Synes

''Det er jo bare tull! Ingen 6-åringer trenger iPhone.''

Ingen seksåringer trenger mobil, spør du meg. Hvor vidt de trenger den ene eller den andre er mer et skjønnsspørsmål, avhengig av økonomi etc. etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Mine fikk ikke mobiltelefon engang, før de var over tolv år! Nå er de voksne, så jeg bestemmer ikke hva de skal kjøpe, men to av tre av mine barn har IPhone nå''

Jeg fikk ikke mobiltelefon før jeg var over 30. Men det _kan_ ha hatt noe med tilgjengeligheten å gjøre, da :P.

''Jeg fikk ikke mobiltelefon før jeg var over 30. Men det _kan_ ha hatt noe med tilgjengeligheten å gjøre, da :P.''

Samme her;) Og de var velvoksne mobiler, fikk ikke plass i små vesker:)))

Etterhvert arvet jeg de ganle mobilene til barna mine, og de ble brukt til de "døde", og da arvet jeg en ny en.... Hatet å finne ut hvordan de ulike mobilene fungerte;) Lærer fremdeles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes

Ingen TRENGER iPhone, men mange har lyst på.

All den tid vi voksne kjøper oss disse leketøyene, kan jeg ikke se noen grunn til at barna heller ikke kan få de hvis de ønsker seg det, og foreldrene har råd til å kjøpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spørrende i kveld

Ingen TRENGER iPhone, men mange har lyst på.

All den tid vi voksne kjøper oss disse leketøyene, kan jeg ikke se noen grunn til at barna heller ikke kan få de hvis de ønsker seg det, og foreldrene har råd til å kjøpe det.

..hva hvis det kommer en dag da foreldrene ikke har råd til å fortsette dette gildet?

Hva med den dagen når barna er voksne og må stå på egne ben, og er vant til å få "alt de vil ha, alltid"??!?

Håper de "barna" da har fått seg en klekkelig god utdannelse og god jobb, slik at de har råd til å fortsette i denne banen, ellers er fallhøyden veldig stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

..hva hvis det kommer en dag da foreldrene ikke har råd til å fortsette dette gildet?

Hva med den dagen når barna er voksne og må stå på egne ben, og er vant til å få "alt de vil ha, alltid"??!?

Håper de "barna" da har fått seg en klekkelig god utdannelse og god jobb, slik at de har råd til å fortsette i denne banen, ellers er fallhøyden veldig stor

''Hva med den dagen når barna er voksne og må stå på egne ben, og er vant til å få "alt de vil ha, alltid"??!?''

Det husker jeg min mormor sa da jeg fikk stereo kassettspiller til 10-årsdagen også! :-)

Nå får ikke mine barn iPhone med det første, men jeg synes diskusjonen ligner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva med den dagen når barna er voksne og må stå på egne ben, og er vant til å få "alt de vil ha, alltid"??!? ''

Da ender de før eller seinere opp på Luksusfellen på TV3.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...