Gjest HTC Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Mine to eldste har nylig kjøpt seg Iphone for egne, selververvede penger. De er 18 og 20 år. De to yngste (9 og 12) får pent klare seg med rimeligere telefoner. Samme gjelder for så vidt meg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 ''Det er jo bare tull! Ingen 6-åringer trenger iPhone.'' Ingen seksåringer trenger mobil, spør du meg. Hvor vidt de trenger den ene eller den andre er mer et skjønnsspørsmål, avhengig av økonomi etc. etc. Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Mine to eldste har nylig kjøpt seg Iphone for egne, selververvede penger. De er 18 og 20 år. De to yngste (9 og 12) får pent klare seg med rimeligere telefoner. Samme gjelder for så vidt meg selv. HTC er ikke så veldig mye billigere, da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spørrende i kveld Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 ''Hva med den dagen når barna er voksne og må stå på egne ben, og er vant til å få "alt de vil ha, alltid"??!?'' Det husker jeg min mormor sa da jeg fikk stereo kassettspiller til 10-årsdagen også! :-) Nå får ikke mine barn iPhone med det første, men jeg synes diskusjonen ligner. En ting er hva man får til bursdagen sin, Elextra, en helt annen ting er det når det er jul og bursdag "hver dag".. Jeg har også alltid fått høre av foreldre og besteforeldre det mormoren din sa.. eller at det er grunnen til at man må lære seg å spare til ting, og ikke få alt man ønsker seg (og i allefall ikke hverdags..) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spørrende i kveld Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 HTC er ikke så veldig mye billigere, da Nei, men de har kjøpt de selv, ser det ut for.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 En ting er hva man får til bursdagen sin, Elextra, en helt annen ting er det når det er jul og bursdag "hver dag".. Jeg har også alltid fått høre av foreldre og besteforeldre det mormoren din sa.. eller at det er grunnen til at man må lære seg å spare til ting, og ikke få alt man ønsker seg (og i allefall ikke hverdags..) ''En ting er hva man får til bursdagen sin, Elextra, en helt annen ting er det når det er jul og bursdag "hver dag"..'' Ventet på det kortet der. Skjønner uansett ikke at man gidder henge seg opp i hva andre kjøper til barna sine. Tror ikke det er disse som kjøper gjenstandene først som skaper det store presset blant barn og unge. Det er heller alle de som mener de må følge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spørrende i kveld Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 ''En ting er hva man får til bursdagen sin, Elextra, en helt annen ting er det når det er jul og bursdag "hver dag"..'' Ventet på det kortet der. Skjønner uansett ikke at man gidder henge seg opp i hva andre kjøper til barna sine. Tror ikke det er disse som kjøper gjenstandene først som skaper det store presset blant barn og unge. Det er heller alle de som mener de må følge. Synes det er galt av voksne å skape slike behov hos barna. Da er dessuten veien til internett kort. -Tror ikke de som kjøper dette til ungene sine, i så ung alder, ser hva de egentlig gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Synes det er galt av voksne å skape slike behov hos barna. Da er dessuten veien til internett kort. -Tror ikke de som kjøper dette til ungene sine, i så ung alder, ser hva de egentlig gjør. Tja, sønnen min var da på internet som seksåring via PC. Uansett når du internet via omtrent alle telefoner i dag. Synes som det fremgår du svartmaler situasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccolina Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 De har vel arvet en av foreldrenes. Men det blir jo altfor avansert for en 6-åring..! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spørrende i kveld Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Tja, sønnen min var da på internet som seksåring via PC. Uansett når du internet via omtrent alle telefoner i dag. Synes som det fremgår du svartmaler situasjonen. Ok. Aksepterer synspunketet ditt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HTC Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 HTC er ikke så veldig mye billigere, da Hehe... HTC er mitt engangsnick for akkurat denne tråden. Just for the record - jeg har en Nokia X3, 9-åringen har en eller annen Nokia til 499 kroner (kort&kontantpris), 12-åringen har en Sony Ericson som jeg ikke husker prisen på. 1200 eller deromkring? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jentungen vår arvet pappa'ns gamle iPhone til jul i fjor da hun var nesten 9 år. Så brukt, ja ok. Men kliss ny, da er jeg litt sjokkert... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 ''En ting er hva man får til bursdagen sin, Elextra, en helt annen ting er det når det er jul og bursdag "hver dag"..'' Ventet på det kortet der. Skjønner uansett ikke at man gidder henge seg opp i hva andre kjøper til barna sine. Tror ikke det er disse som kjøper gjenstandene først som skaper det store presset blant barn og unge. Det er heller alle de som mener de må følge. ''Skjønner uansett ikke at man gidder henge seg opp i hva andre kjøper til barna sine. Tror ikke det er disse som kjøper gjenstandene først som skaper det store presset blant barn og unge. Det er heller alle de som mener de må følge.'' Enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 ..hva hvis det kommer en dag da foreldrene ikke har råd til å fortsette dette gildet? Hva med den dagen når barna er voksne og må stå på egne ben, og er vant til å få "alt de vil ha, alltid"??!? Håper de "barna" da har fått seg en klekkelig god utdannelse og god jobb, slik at de har råd til å fortsette i denne banen, ellers er fallhøyden veldig stor For min del synes jeg det er helt greit at barn lærer at hvis man har penger (råd) til å kjøpe slikt, kan man fint gjøre det - man skal da samtidig kommunisere muligheten for endringer i økonomien, slik at dette kan endres. Samtidig med at ikke alle nødvendigvis har samme muligheten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Våre to eldste fikk mobil da de var 10,5 og 10 år. Sistemann er 7,5, og jeg regner med at vi venter til tiårsdagen for henne og. De får vanlige mobiler, ikke Iphone. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 De har vel arvet en av foreldrenes. Men det blir jo altfor avansert for en 6-åring..! Mener du avansert å bruke? En iPhone er langt mer intuitiv å bruke for ungene enn en vanlig knappetelefon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 ''En ting er hva man får til bursdagen sin, Elextra, en helt annen ting er det når det er jul og bursdag "hver dag"..'' Ventet på det kortet der. Skjønner uansett ikke at man gidder henge seg opp i hva andre kjøper til barna sine. Tror ikke det er disse som kjøper gjenstandene først som skaper det store presset blant barn og unge. Det er heller alle de som mener de må følge. Jeg er så enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Hvis 10-åringen min vil ha iPhone (eller en annen, dyr telefon) får han spare til det selv. Av oss foreldre har han fått en veldig enkel og billig telefon. Men hvorvidt andre på hans alder har ditt eller datt, gir jeg egentlig blanke i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Mobil synes jeg en 6-7-åring er for liten til å ha nytte av. En iPhone synes jeg er en for dyr mobil for et barn - men noen arver jo de gamle etter foreldrene sine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccolina Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Mener du avansert å bruke? En iPhone er langt mer intuitiv å bruke for ungene enn en vanlig knappetelefon. Jeg mener at den har litt flere funksjoner enn en 6-åring strengt tatt trenger. I den grad en 6-åring har behov for eb mobiltlf i det hele tatt. Min sønn kommer nok til å få mobil neste år, når han begynner i 3. klasse. En enkel en som ligger i skuffen her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.