Gjest bb02 Skrevet 28. oktober 2011 Skrevet 28. oktober 2011 Hei! Jeg har anorexia, og en depresjon som er ganske alvorlig. Sist jeg var hos psykologen min på BUP, ville hun sende meg til akuttmottaket på haukeland fordi det var fare for livet mitt. Heldigvis ville ikke overlegen ha meg på akuttmottaket fordi det hadde blitt alt for hektisk for meg, og ville helst ha meg inn på en planlagt innleggelse. Uansett så er jeg prioritert på ventelisten. Jeg går i 10 klasse og er ganske usikker på hva jeg skal si til klassekameratene mine. Jeg skal jo sikkert være vekke en god stund, og får skole på sykehuset. Hva er ventetiden for de som er prioritert på sykehuset? 0 Siter
mirami Skrevet 29. oktober 2011 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg vet ikke noe om ventetider, men angående hva du skal si til medelevene foreslår jeg at du er åpen om at du skal på sykehus. Det er kanskje litt tøft å si det, men tror det på sikt vil være bedre i forhold til å komme med unnskyldninger som det kanskje er vanskelig å tro på og så blir det andre spekuleringer osv. 0 Siter
frosken Skrevet 29. oktober 2011 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg synes du skal si til klassekameratene dine at du skal på sykehus for å få hjelp med anorexien din. Jeg vil anta at de alle vet at du er syk - enten fordi du har sagt det eller fordi de ser det - og de vil sikkert synes det er godt å vite at du skal få hjelp. 0 Siter
Tonette Skrevet 29. oktober 2011 Skrevet 29. oktober 2011 Det beste er å som det som det er. Det er lettere å forholde seg til sannheten både for deg selv og de rundt deg. Hvis du ikke sier som det er, oppstår det lett rykter og spekulasjoner, og de er ofte værre enn sannheten. Ventetiden før innleggelse på Haukeland er ca 6 uker. Iallfall var det normal ventetid for et par år siden, da mitt barn ble innlagt på barnepsykriatisk. Vet ikke om det har endret seg siden da. Lykke til videre :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.