Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde et seksuellt forhold til en i hjelpeapparatet. Jeg var i et avhengighetsforhold i ti år som kostet orkaner med følelser på godt og vondt. Jeg anmeldte han for noen år siden... visste ikke hva annet jeg skulle gjøre da jeg var på randen av selvmord. Saken ble henlagt på grunn av bevissets stilling, men han måtte betale 200.000 i erstatning. I tilegg har jeg fått noen hundre tusener for tapt arbeidsinntekt. Jeg grubler på om jeg skal betale han tilbake de 200.000 kronene. Ja, han ødela mye for meg og det var ikke rett. Men samtidig hjalp han meg mye også... Han har ikke tatt på seg noe skyld, løy i avhør o.s.v... men jeg synes synd på han.... Jeg har på en måte dårlig samvittighet... Vet ikke hva som skal til for å fjerne den. Hver eneste ord jeg sa i avhørene var sanne fra min munn. Likevel føler jeg meg som et dårlig menneske.

Gjest Elextra
Skrevet

Selvfølgelig skal du ikke betale tilbake disse pengene. Det er definitivt ikke du som er et dårlig menneske.

Gjest fruitcake
Skrevet

Helt enig med Elextra under her. Du skal da ikke betale vedkommende et øre! Legg av deg den dårlige samvittigheten, den er det vel han som skulle hatt...

Skrevet

Selvfølgelig skal du ikke betale tilbake disse pengene. Det er definitivt ikke du som er et dårlig menneske.

jeg tenker på da jeg fikk beskjed om at moren min trolig ville dø innen noen timer. Da var han den eneste jeg følte jeg kunne ringe til. Han var den som holdt rundt meg da jeg var redd. Han var den som reddet meg fra en natt i fyllaaressten... Han gjorde så mye bra.... Derfor føler jeg meg så råtten... Men jeg har aldri løyet...

Skrevet

Synes ikke du skal gi ham penger. Gå videre i livet ditt; men ta også med deg den dyrkjøpte lærdommen denne episoden har gitt deg.

Skrevet

Synes ikke du skal gi ham penger. Gå videre i livet ditt; men ta også med deg den dyrkjøpte lærdommen denne episoden har gitt deg.

Jeg tenker ikke på han så mye som jeg gjorde før. Men jeg tror dette handler litt om meg selv. Har jeg virkelig kastett vekk 10 år på en overgriper? I periorder var han i hodet mitt 24 timer i døgnet, 7 døgn i strekk. Jeg vet ikke om jeg ønsker å betale tilbake pengene for å heve meg. Liksom si Hers your money. Have fun. Jeg trenger deg ikke. For å ikke føle meg skyldig han noe som helst. Eller om det faktisk handler om min dårlige samvittighet for å skamkjøre en som var så snill mot meg i håp om at han kanskje viol ta meg tilbake.. noe jeg ikke er sikker på om jeg vil. Livet var både enkelt og vanskelig da jeg kjente han. Han var som en trygg klippe uansett.... samtidig førte det til så mye savn, kaos, sjalusi, frustrasjon.... Selv om saken ble henlagt har han en helt annen jobb i dag. Jeg tror mange fordømte han selv om saken ble henlagt, Jeg tror kollegaene hans trodde mer på meg enn han. Min største trøst er som jeg har skrevet. Ikke noe av det jeg sa i avhørene var usant. Så jeg burde egentlig ikke føle mg som et dårlig menneske...

Gjest Hulderen
Skrevet

Ikke ta kontakt med ham igjen. Gir du ham pengene, så er det stor fare for at dere vil ha kontakt fremover slik at du igjen blir avhenig av ham.

Skrevet

Han skal da vel ikke ha penger av deg? Han har utnyttet sin stilling, og uansett hvor snill, hjelpsom, støttende osv han har vært, vil aldri kunne "oppveie" det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Negative ting fra fortiden må en gang for alle legges død. Ve å grubler på dette holder du deg fast i fortiden. Du lar ikke deg selv vende blikket fremover.

Retten har gitt deg disse pengene. Ikke tenk mer på det. Resten av livet ditt er inne i den tiden som kommer.

Gjest alvende
Skrevet

Du skylder han ingenting. Hvis han fortjener noe som helst, kan du sende han er råtten fisk.

Skrevet

Er det den gamle avhengigheten som stikker hodet opp igjen?

Selvsagt skylder du ham ingen ting. Like lite som du ville stått i gjeld til noen som med vilje matforgiftet deg, samme hvor lekkert maten var tilberedt og hvor godt den smakte.

mvh

Skrevet

Er det den gamle avhengigheten som stikker hodet opp igjen?

Selvsagt skylder du ham ingen ting. Like lite som du ville stått i gjeld til noen som med vilje matforgiftet deg, samme hvor lekkert maten var tilberedt og hvor godt den smakte.

mvh

Jeg prøver å legge saken død nå. Jeg var dønn ærlig i avhør, under utredninger... Og siden jeg likevel fikk erstatning må dette være det mest rettferdige :-)

Skrevet

Jeg prøver å legge saken død nå. Jeg var dønn ærlig i avhør, under utredninger... Og siden jeg likevel fikk erstatning må dette være det mest rettferdige :-)

Hold fast på den tanken!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...