fargeklatten Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Har tatt en kur med permetrin og skal ta neste kur om 3 dager. i mellomtiden kammer vi for harde livet. Pleier dere å gjøre noen annen ekstra kur mellom de to til permetrinen? Synes det er så pyton å vite at det til stadighet klekkes ut nye lus i denne mellomperioden. Har noen prøvd olivenolje i håret sitt? Det er fristende å ta seg en runde med dette nå hvis det kan virke... Gode råd anyone?( Vi fryser og vasker klær og sengetøy hele tiden). Prøvd noen andre kjerringråd med hell? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 ''Har tatt en kur med permetrin og skal ta neste kur om 3 dager. i mellomtiden kammer vi for harde livet.'' For å få ut døde lus og lusegg ''Pleier dere å gjøre noen annen ekstra kur mellom de to til permetrinen? Synes det er så pyton å vite at det til stadighet klekkes ut nye lus i denne mellomperioden.'' Nei, ingen kur imellom de to. Det klekkes ikke ut nye dyr heletiden i denne perioden. Et egg tar ca 6-7 dager på å modnes. Når du har tatt kuren er alle levende lus, i alle aldre døde, og du skal ta neste kur om 7 dager når eggene klekkes. Ingen kur i mellomtiden, altså. ''Har noen prøvd olivenolje i håret sitt? Det er fristende å ta seg en runde med dette nå hvis det kan virke...'' Ganske sikker på at det ikke vil funke. ''Gode råd anyone?( Vi fryser og vasker klær og sengetøy hele tiden). '' Du trenger ikke gjøre det "hele tiden". Jeg fryser og vasker til første kur, og etter andre kur. Da skjal det ikke være noen fare. ''Prøvd noen andre kjerringråd med hell?'' Nei. Men et lite tips. På vår skole innførte man en fast "lusesjekkedag". Da skulle alle foreldre sjekke ungene sine samtidig. De som d fant noe tok en kur. På den måten ble man kvitt udyrene i en lang periode. Det funket veldig godt på vår skole , hvor det var mye lus en periode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Dersom du synes det er så fælt, kan du gre deg med lusekam. Jeg synes hvit lusekam gjør at det er enklest å se lusene som er gråe. De fleste har overlevd å ha lus selv om det er ekkelt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fargeklatten Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2011 ''Har tatt en kur med permetrin og skal ta neste kur om 3 dager. i mellomtiden kammer vi for harde livet.'' For å få ut døde lus og lusegg ''Pleier dere å gjøre noen annen ekstra kur mellom de to til permetrinen? Synes det er så pyton å vite at det til stadighet klekkes ut nye lus i denne mellomperioden.'' Nei, ingen kur imellom de to. Det klekkes ikke ut nye dyr heletiden i denne perioden. Et egg tar ca 6-7 dager på å modnes. Når du har tatt kuren er alle levende lus, i alle aldre døde, og du skal ta neste kur om 7 dager når eggene klekkes. Ingen kur i mellomtiden, altså. ''Har noen prøvd olivenolje i håret sitt? Det er fristende å ta seg en runde med dette nå hvis det kan virke...'' Ganske sikker på at det ikke vil funke. ''Gode råd anyone?( Vi fryser og vasker klær og sengetøy hele tiden). '' Du trenger ikke gjøre det "hele tiden". Jeg fryser og vasker til første kur, og etter andre kur. Da skjal det ikke være noen fare. ''Prøvd noen andre kjerringråd med hell?'' Nei. Men et lite tips. På vår skole innførte man en fast "lusesjekkedag". Da skulle alle foreldre sjekke ungene sine samtidig. De som d fant noe tok en kur. På den måten ble man kvitt udyrene i en lang periode. Det funket veldig godt på vår skole , hvor det var mye lus en periode. Det klekkes jo ut lus hele tiden, siden egg er lagt til forskjellige tider. Vi har kammet ut levende bitte små lus nå 4 dager etter første kur. (dagene rett etter kuren var alt dødt) alle lus skal klekkes i løpet av disse 8 ventedagene tenker jeg. Men det er så utrolig ekkelt mens det står på. Derfor ville jeg gjerne ha tatt en ekstra kur av noe slag i mellomtiden. Er livredd for at jeg ikke klarer å finne alt når jeg kammer daglig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Å greie ofte med lusekammen er løsningen. Tro meg, har forsøkt alle kjemikalie-produktene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Modern77 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Har du prøvd elektrisk lusekam? http://www.intramed.no/forbruker/produktsider/elektrisk-lusekam.html Bli kvitt lusene uten kjemikalier! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.