Gå til innhold

Hvor mange uker ferie

Gjest ferie er sikkert kjekt det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min psykolog har så langt i år hatt 6 uker ferie. Med tanke på forrige år, antar jeg at h*n skal ha 1-2 uker til før året er omme.Hvor mange uker ferie er det vanlig at privatpraktiserende psykologer har?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det tror jeg ikke det finnes statistikk på. Dessuten tror jeg ikke du har noen nytte av å vite hva som er vanlig for psykologer.

Det som betyr noe for deg, er hvor mange uker ferie _din_ psykolg tar. I en seriøs psykoterapi forteller en pasienter om planlagt fravær i meget god tid på forhånd.

Skrevet

Det tror jeg ikke det finnes statistikk på. Dessuten tror jeg ikke du har noen nytte av å vite hva som er vanlig for psykologer.

Det som betyr noe for deg, er hvor mange uker ferie _din_ psykolg tar. I en seriøs psykoterapi forteller en pasienter om planlagt fravær i meget god tid på forhånd.

For min del er det ikke så nøye om h*n har 4 eller 7 uker. Jeg barer lurte på om de ofte har mer ferie enn de som jobber på f.eks. sykehus. Men jeg klarer meg helt fint uten å få ordenlig svar på dette altså. :-)

Men hvor lang tid i forveien er det man bør si fra om ferie?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For min del er det ikke så nøye om h*n har 4 eller 7 uker. Jeg barer lurte på om de ofte har mer ferie enn de som jobber på f.eks. sykehus. Men jeg klarer meg helt fint uten å få ordenlig svar på dette altså. :-)

Men hvor lang tid i forveien er det man bør si fra om ferie?

Jeg synes at 8 uker er et minimum når det gjelder planlagt fravær.

Det er muligens derfor vedkommende velger å drive privat: Større anledning til å bestemme over sin egen arbeidssituasjon.

Om vedkommende har avtale med RHF-et (avtalespesialist) gjelder vanlige ferieregler om ikke annet er avtalt i form av redusert stillingsandel.

Skrevet

Jeg synes at 8 uker er et minimum når det gjelder planlagt fravær.

Det er muligens derfor vedkommende velger å drive privat: Større anledning til å bestemme over sin egen arbeidssituasjon.

Om vedkommende har avtale med RHF-et (avtalespesialist) gjelder vanlige ferieregler om ikke annet er avtalt i form av redusert stillingsandel.

Min psykolog er privatpraktiserende med avtale. Da h*n tok høstferie, fikk jeg vite det tre uker på forhånd.

Skrevet

Min psykolog er privatpraktiserende med avtale. Da h*n tok høstferie, fikk jeg vite det tre uker på forhånd.

Og jeg er rimelig sikker på at h*n jobber fullt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...