Gå til innhold

NHD: kan det fikses?

Gjest trauma and recovery

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har levd med en følelse av at livet er over siden voldtekten. Det brant seg fast i det overgrepet skjedde, for jeg trodde jeg skulle bli drept. Mye har blitt mye bedre, men jeg kan ikke si dette har forandret seg nevneverdig.

I terapi har jeg fått høre at jeg må leve med dette. Slike svar gjør meg litt grinete, for jeg vet ikke om det stemmer. Jeg vil gjerne undersøke litt før jeg evt. innser at det vil være slik livet ut.

Har det brent seg så fast i kroppen at jeg ikke kan bli kvitt det, eller kan det være at terapeuten ikke har tilstrekkelig kompetanse på området og derfor sier jeg må leve med det?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

La meg spørre en superspesialst og komme tilbake med svaret.

Skrevet

Tusen hjertelig takk! :-)

Stusslig om jeg må leve med følelsen av at livet er over og at det i stor grad handler om å overleve i 50 år til.

Skrevet

1 ) Er det mulig å "omprogrammere" et minne ? Et minne kan være implantert, kan også et traumatisk minne bli avinstallert ?

2) Vet du om betablokkere har effekt mot PSD ?

Skrevet

1 ) Er det mulig å "omprogrammere" et minne ? Et minne kan være implantert, kan også et traumatisk minne bli avinstallert ?

2) Vet du om betablokkere har effekt mot PSD ?

1. Ja, det kan omprogrameres.

2. Betablokkere har svært liten (ingen?) effekt på PTSD.

Skrevet

1. Ja, det kan omprogrameres.

2. Betablokkere har svært liten (ingen?) effekt på PTSD.

''1. Ja, det kan omprogrameres.

2. Betablokkere har svært liten (ingen?) effekt på PTSD.''

hvem har kompetanse på å omprogrammere minner?

Skrevet

Ja, det kan fikses. Metakognitiv terapi har gitt våre behandlere et nytt og langt bedre verktøy i behandlingen av PTSD.

Skrevet

Ja, det kan fikses. Metakognitiv terapi har gitt våre behandlere et nytt og langt bedre verktøy i behandlingen av PTSD.

Hvor finner jeg en som kan metakognitv terapi? Jeg bor i grisgrendte strøk på østlandet, men er villig til å kjøre et stykke for riktig hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...