Gjest trauma and recovery Skrevet 30. oktober 2011 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har levd med en følelse av at livet er over siden voldtekten. Det brant seg fast i det overgrepet skjedde, for jeg trodde jeg skulle bli drept. Mye har blitt mye bedre, men jeg kan ikke si dette har forandret seg nevneverdig. I terapi har jeg fått høre at jeg må leve med dette. Slike svar gjør meg litt grinete, for jeg vet ikke om det stemmer. Jeg vil gjerne undersøke litt før jeg evt. innser at det vil være slik livet ut. Har det brent seg så fast i kroppen at jeg ikke kan bli kvitt det, eller kan det være at terapeuten ikke har tilstrekkelig kompetanse på området og derfor sier jeg må leve med det? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. oktober 2011 Skrevet 30. oktober 2011 La meg spørre en superspesialst og komme tilbake med svaret. 0 Siter
Gjest trauma and recovery Skrevet 30. oktober 2011 Skrevet 30. oktober 2011 La meg spørre en superspesialst og komme tilbake med svaret. Tusen hjertelig takk! :-) Stusslig om jeg må leve med følelsen av at livet er over og at det i stor grad handler om å overleve i 50 år til. 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 30. oktober 2011 Skrevet 30. oktober 2011 La meg spørre en superspesialst og komme tilbake med svaret. 1 ) Er det mulig å "omprogrammere" et minne ? Et minne kan være implantert, kan også et traumatisk minne bli avinstallert ? 2) Vet du om betablokkere har effekt mot PSD ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. oktober 2011 Skrevet 31. oktober 2011 1 ) Er det mulig å "omprogrammere" et minne ? Et minne kan være implantert, kan også et traumatisk minne bli avinstallert ? 2) Vet du om betablokkere har effekt mot PSD ? 1. Ja, det kan omprogrameres. 2. Betablokkere har svært liten (ingen?) effekt på PTSD. 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 31. oktober 2011 Skrevet 31. oktober 2011 1. Ja, det kan omprogrameres. 2. Betablokkere har svært liten (ingen?) effekt på PTSD. ''1. Ja, det kan omprogrameres. 2. Betablokkere har svært liten (ingen?) effekt på PTSD.'' hvem har kompetanse på å omprogrammere minner? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. november 2011 Skrevet 8. november 2011 La meg spørre en superspesialst og komme tilbake med svaret. Ja, det kan fikses. Metakognitiv terapi har gitt våre behandlere et nytt og langt bedre verktøy i behandlingen av PTSD. 0 Siter
Gjest trauma and recovery Skrevet 8. november 2011 Skrevet 8. november 2011 Ja, det kan fikses. Metakognitiv terapi har gitt våre behandlere et nytt og langt bedre verktøy i behandlingen av PTSD. Hvor finner jeg en som kan metakognitv terapi? Jeg bor i grisgrendte strøk på østlandet, men er villig til å kjøre et stykke for riktig hjelp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.