Gå til innhold

Vallergan

Gjest søvnløs i Seattle

Anbefalte innlegg

Gjest søvnløs i Seattle
Skrevet

Jeg sliter veldig med søvnen for tiden, grunnet en vanskelig livssituasjon. Jeg har spist maaaange imovane, men er blitt bekymret for denne utstrakte bruken. Prøver nå Vallergan. Tok 2 piller dvs. 20 mg. klokka ni i kveld. Det er lenge siden jeg har vært så lys våken som i natt. Har ikke sett på maken!! =( Kan Vallergan virkelig virke sånn? At man blir lys våken av dem?? Gruer meg virkelig til morgendagen nå!! =(

Skrevet

Det samme skjedde meg.

Jeg har også hatt Imovane i mange år, prøver å ta de innimellom bare. Virker som om det er de eneste som virker på meg, prøvd mye forskjellig. Vet ikke hva jeg skal gjøre, lå også våken mesteparten av natta med Vallergan og hadde DEN munntørrheten dagen derpå.

Gjest Parasensible
Skrevet

Vallergan er ganske grei, men må taes 2-3 timer før man skal sove for full effekt.

Gjest søvnløs i Seattle
Skrevet

Vallergan er ganske grei, men må taes 2-3 timer før man skal sove for full effekt.

Jeg tok 2 Vallergan klokka kvart på ni i går kveld. I 3 tiden ga jeg opp. Var nærmest mer våken da, enn her jeg sitter nå, midt på dagen. Jeg sto opp kokte meg kamillete og skrev innlegget her. Da kjente jeg at jeg ble veldig trøtt. Og jeg sovna vel nærmere 4 i natt og sov til 9 i morges. Men 5 timers søvn er ikke nok. Huden føles som papir, øynene er tørre og jeg er veldig trøtt. Kommer til å ta imovane når jeg legger meg ikveld. Kan ikke ha flere slike netter på rad. Får prøve igjen en annen natt, da med 3 Vallergan...

Skrevet

Når man har gått lenge på Imovane og gjerme litt høyere doser er det helt vanlig å ha noen netter med dårlig-lite-ingen søvn til tross for Vallergan kan dette gi utslag på den måten..

Skrevet

Når man har gått lenge på Imovane og gjerme litt høyere doser er det helt vanlig å ha noen netter med dårlig-lite-ingen søvn til tross for Vallergan kan dette gi utslag på den måten..

Mente selvfølgelig det med dårlig-lite-ingen søvn når man kutter ut Imovane...

Gjest søvnløs i Seattle
Skrevet

Mente selvfølgelig det med dårlig-lite-ingen søvn når man kutter ut Imovane...

Men jeg tar bare en tablett med Imovane når jeg bruker disse, og jeg tar ikke hver natt heller. Prøver å klare meg med annen hver natt, og dermed søvnløs annenhver natt...for å unngå toleranseutvikling. Det er jeg nemlig veldig redd for!

Hadde trodd at når jeg begynner på ett nytt preparat som skal gi separat effekt, uavhengig av andre ting jeg har brukt før, at dette ville gi den forventede effekten, altså skikkelig med søvn.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du er sannsynligvis lys våken fordi du har vent deg til å bruke Imovane som kroppen pluselig må være foruten.

Du må nok opp i 30-40 mg Vallergan.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...