Gå til innhold

Fysioterapeut med psykolog i magen

Anbefalte innlegg

Gjest fysio-pasient
Skrevet

Nå har jeg opplevd det igjen!

Jeg blir henvist til fysioterapi for noe ytterst somatisk og møter på en fysioterapeut som helst vil prate om fortid og traumer.

Er det virkelig så kjedelig å være fysioterapeut?

Det kan synes som om mange fysioterapeuter aller helst ville vært psykolog og benytter pasientene som prøveklut for å realisere gamle drømmer.

God knows?!?

Skrevet

Vær veldig forsiktig med helsepersonell som skal dra frem fortid og traumer i det uendelige, spesielt når de faktisk ikke har noe med det. Si tydelig i fra. Alt henger sammen pleier jeg å si, men i blant er faktisk en vond skulder kun en vond skulder.

Skrevet

Det var ikke en psykomotorisk fysioterapeut da? Jeg gikk til en slik en gang, og vi gjorde ikke annet enn å prate...

Gjest fysio-pasient
Skrevet

Det var ikke en psykomotorisk fysioterapeut da? Jeg gikk til en slik en gang, og vi gjorde ikke annet enn å prate...

De jeg referer til i denne tråden er ordinære fysioterapeuter.

Psykomotorikerne jobber på en helt annen måte.

I de nevnte tilfellene står det "kjedelige" ting som skulder og kne på henvisningen. Jeg vil nesten si at det er faglig uforsvarlig og uetisk å innlate seg på en annen behandling enn den legen har bestilt på rekvisisjonen.

Skrevet

De jeg referer til i denne tråden er ordinære fysioterapeuter.

Psykomotorikerne jobber på en helt annen måte.

I de nevnte tilfellene står det "kjedelige" ting som skulder og kne på henvisningen. Jeg vil nesten si at det er faglig uforsvarlig og uetisk å innlate seg på en annen behandling enn den legen har bestilt på rekvisisjonen.

''I de nevnte tilfellene står det "kjedelige" ting som skulder og kne på henvisningen. Jeg vil nesten si at det er faglig uforsvarlig og uetisk å innlate seg på en annen behandling enn den legen har bestilt på rekvisisjonen.''

Enig med deg. Psykologen jeg gikk til nylig, begynte på eget initiativ å ta opp ting som syn og kroppssmerter. Helt galt, synes jeg. (Det var en av grunnene til at jeg sluttet hos ham.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...