Gå til innhold

NHD: Psykia AS ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Ved et tidligere innlegg her så spurte jeg deg om du visste om noen som hadde et bredt men oppdatert fagfelt på "ulike diagnoser som rører seg i tiden".

Har gjort litt research på nettet og fant da "Psykia AS" .

http://www.psykia.no/

Kjenner du til dette senteret ?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg husker spørsmålet og tenke faktisk på Psykia.

Jeg kjenner Kvakkestad meget godt og kan trygt anbefale han.

Dette blir kanskje den nye trenden i store byer. Dyktige spesialister som tilbyr topp utredning der det ikke spares på noe. Prisen blir selvsagt deretter. På sikt tror jeg pasienten tjener på det, også økonomisk.

Skrevet

Dette blir kanskje den nye trenden i store byer. Dyktige spesialister som tilbyr topp utredning der det ikke spares på noe. Prisen blir selvsagt deretter. På sikt tror jeg pasienten tjener på det, også økonomisk.

Oj,- jeg måtte faktisk søke opp for å se om det var seriøst - det hørtes veldig "donaldsk" ut (Psykia AS og Kvakkestad) ;-)

Skrevet

Så bra!

Har gått til så mange psykologer/leger siste årene. Er lei av å ikke finne årsaken til mine plager/symptomer. Så tenkte å eventuelt prøve Psyka AS.

Ser at prisen er sky høy.

Men regner med at utredningen er deretter også.

Skrevet

Oj,- jeg måtte faktisk søke opp for å se om det var seriøst - det hørtes veldig "donaldsk" ut (Psykia AS og Kvakkestad) ;-)

Hehe.

Kjente skepsisen bre seg her også, ved første titt.

Og det virker som NHD- har peiling på hva han snakker om. Det er hvertfall min erfaring uttifra svar og råd som kommer her. Og det er noe å ta til seg.

Noen ganger er det vanskelig å se det positive, være målrettet og holde fokuset selv om man sliter. Men føler det blir viktigere og viktigere. - Se løsninger i stedet for å grave seg ned.

Gjest Elextra
Skrevet

''Oj,- jeg måtte faktisk søke opp for å se om det var seriøst - det hørtes veldig "donaldsk" ut (Psykia AS og Kvakkestad)''

Samme tenkte jeg.

Gjest Purple sky
Skrevet

Hehe.

Kjente skepsisen bre seg her også, ved første titt.

Og det virker som NHD- har peiling på hva han snakker om. Det er hvertfall min erfaring uttifra svar og råd som kommer her. Og det er noe å ta til seg.

Noen ganger er det vanskelig å se det positive, være målrettet og holde fokuset selv om man sliter. Men føler det blir viktigere og viktigere. - Se løsninger i stedet for å grave seg ned.

''Noen ganger er det vanskelig å se det positive, være målrettet og holde fokuset selv om man sliter. Men føler det blir viktigere og viktigere. - Se løsninger i stedet for å grave seg ned.''

Meget godt poeng som jeg støtter 100%! Men jeg finner det betenkelig at "det beste tilbudet" skal avhenge av betalingsevne.

Skrevet

''Noen ganger er det vanskelig å se det positive, være målrettet og holde fokuset selv om man sliter. Men føler det blir viktigere og viktigere. - Se løsninger i stedet for å grave seg ned.''

Meget godt poeng som jeg støtter 100%! Men jeg finner det betenkelig at "det beste tilbudet" skal avhenge av betalingsevne.

Ta en titt på tidligere innlegg som jeg har skrevet. "manglende kompetanse hos fagfolk"- tror jeg at jeg skrev. NDH- kommer med et poeng eller to.

Men er helt enig at betalingsevne ikke burde ha noe å si når man trenger en mer grundig utredning.

Forhåpentligvis så vil dette gjøre en viss progresjon med tiden.

Noen ganger må man betale prisen for å gjøre fremskritt. Både psykisk/fysisk og økonomisk. Ingenting er vel bedre enn å gjøre fremskritt og bli bedre for en periode eller over lengre tid.

Ingen garanti uansett hvem du går til tenker jeg. (Varierer fra person til person- mennesker har ulike bakgrunner og sliter med ulike ting).

Men prøver heller med et slikt tilbud enn å ikke ha prøvd.

Fremover og oppover- langtidperspektiv!!

:)

Skrevet

1600 kr pr konsultasjon hos psykiater??!

Ja, til de prisene burde de virkelig gjøre oss friske!

Men takk for linken likevel.

Skulle jeg få spart opp litt penger, så vil jeg gjerne ta kontakt med dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...