Gå til innhold

Er jeg som en gjennomsnitts (gal)mann ?

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar58
Skrevet

Jeg har i en 2 års periode lagt inn veldig mange tanker og historier fra virkeligheten.Men er jeg noe anderledes enn alle andre menn eller kvinner i dagens samfunn med foreldre som gjør feil i oppdragelsen,psykist sykdom i familien og gjenerelle vanskeligheter?

Er det kanskje derfor dagens ungdommer drikker for mye i helgene,for både å glemme og å slappe helt av? Stille opp mandag kl 8.00 "med slettet harddisk?

I Norge har vi nå ca 200 000 uføretrygdede eller 10% av arbeidstokken.Mulig jeg har mer til felles med disse enn jeg var klar over.Ens egne plager er ofte mye verre enn alle andres.

Folk har problemer med både narkotika,alkohol og skillsmisse.

Mange menn har for liten tid med egne barn.

Hvorfor har vi så mange ulykkelige mennesker,i verdens kanskje aller rikeste land?

Er jeg bare en gjenomsnitts psyk mann?

Norknight,Datafix,Far til 2 gutter+++

Gjest Matariki
Skrevet

''Hvorfor har vi så mange ulykkelige mennesker,i verdens kanskje aller rikeste land?''

Feil fokus.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, du er ikke det.

Jeg vil sette stor pris på at du legger flere av dine innlegg på åpent forum.

Skrevet

Du kan si at på mange måter så er vi veldig "mette" på alt som er av goder i dette landet. Dette gjør oss ikke nødvendigvis så mye lykkeligere.

Fedme og at folk spiser for mye er blitt den nye folkesykdommen.

Forskning viser at de som må kjempe for å klare seg, er av de som lever lengst

Kjernefamilien og religionen har mistet sin tidligere oppdragende og sosialiserende funskjon i samfunnet.

Istedet har vi en "skog" av rådgivere, terapeuter, pedagoger og jeg vet ikke hva, som skal fungere som en slags erstatning.

Mannsrollen er til en viss grad nærmest blitt kriminalisert i og med at det for det meste menns handlinger som er kriminalisert, ennda det finns like mange kvinnelige psykopater som mannlige.

Reklamen fra DNB Nor som viser en dame som er blitt gift med Gerge Clooney , tror jeg har sett denne reklamen ca 150 ganger, gjenspeiler litt i hvilket overflodssamfunn vi lever i og at kun det beste er bra nok.

Så vi lever i et noe retningsløst samfunn.

Svaret på spørsmålet ditt er da: Enhver er i bunn og grunn sin beste rådgiver og veileder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...