Gå til innhold

Trøtt i hele dag!

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar58 eller?
Skrevet

Jeg bruker zoloft mot bipolaritet og ramipril og carvediol mot høyt blodtrykk.Jeg sovnet i 4 tiden i går og våknet etter 6 timers søvn.Var oppe fra kl 10-12.30 da jeg ble meget trøtt igjen,anda jeg hadde fått i meg ett krus med kaffe (ca 2 dl) Tok en cv og 50 mg zo,og 5 mg ra. kl 10.Sov fra kl 12.30-13.Spiste frokost og tok en kopp kaffe til.(2 dl) måtte legge meg kl 15.30-16.30 da jeg satt og "duppet" forran pc skjermen.

Er det fordi jeg ikke hadde mer enn 6 timer sammenhengende at jeg ble så trøtt,eller var det en mektig frokost med müsli og melk?

Er femdeles slapp og trøtt kl 18,men tør ikke å sove mer enn 15 min.Det blir nok en kaffekopp igjen i 19 tida.Er 6 dl kaffe per dag for mye?

Er zoloft søvdyssende? Trodde iokke det i utgansgpunktet?

Hele dagen har jeg vært sløv og trøtt.

Er det en spesiell diagnose for de som sovner hver 4. time?

Har jeg mer en bare bipolar2? Hvordan vet man foskjell på UPF,Bipolar og ev ADHD for voksne?

Er ritalin skadelig om man ikke har adhd?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Er det fordi jeg ikke hadde mer enn 6 timer sammenhengende at jeg ble så trøtt''

Neppe! Det er mest sannsynlig fordi du er 150 kilo tung, har høyt blodtrykk og er i dårlig fysisk form pga. livsstilen din.

Gjest Elextra
Skrevet

Det sies jo at søvn avler søvn.

Antakelig er ikke dette et reelt søvnbehov, og om du kom deg ut i aktivitet ville du ikke føle deg trøtt.

Seks timer sammenhengende søvn er ganske mye, og ikke noe alle er forunt hver natt.

Gjest Bipolar58
Skrevet

''Er det fordi jeg ikke hadde mer enn 6 timer sammenhengende at jeg ble så trøtt''

Neppe! Det er mest sannsynlig fordi du er 150 kilo tung, har høyt blodtrykk og er i dårlig fysisk form pga. livsstilen din.

Synd at dere dolere har så utrolig god hukommelse.Tipper at du vet ganske mye om meg.

Skrevet

Synd at dere dolere har så utrolig god hukommelse.Tipper at du vet ganske mye om meg.

''Synd at dere dolere har så utrolig god hukommelse.Tipper at du vet ganske mye om meg.

''

Du har jo skrevet veldig mange innlegg de siste ukene med veldig mye detaljert personlig informasjon om deg selv og familien.

Så at vi husker mye av dette, er vel ikke akkurat noen prestasjon...

Men du - ut og gå og få deg frisk luft i dag. OK? Selv om du bare klarer 100 meter. Så klarer du kanskje 110 i morgen!

Gjest Bipolar58
Skrevet

''Synd at dere dolere har så utrolig god hukommelse.Tipper at du vet ganske mye om meg.

''

Du har jo skrevet veldig mange innlegg de siste ukene med veldig mye detaljert personlig informasjon om deg selv og familien.

Så at vi husker mye av dette, er vel ikke akkurat noen prestasjon...

Men du - ut og gå og få deg frisk luft i dag. OK? Selv om du bare klarer 100 meter. Så klarer du kanskje 110 i morgen!

Takk for all omsorg,det er rørende.Nå er kl 17.45 så det må bli en dag det ikke regner.

Er det normalt å bare orke å spise 2-3 måltider per dag?

Mulig jeg spiser for mye om kvelden.I Går spiste jeg min vanlige tallerken med tørr müsli med frukt,yogurt og melk.Ca kl 12

Orket ikke lunsj,og spiste liten middag ca kl 19.

Kl 22 var jeg skikkelig sulten og tok 2 brødskiver og ett glass melk.

Var fremdeles sulten kl 24 og tok bare en fiskekake og ett glass hmelk.

Orket ikke frokost i dag før i 13 tida.

Jeg sover fra 3-11,14-15 og 18-18.30

Blir trøtt av frokosten eller mine medisiner.

Skrevet

Takk for all omsorg,det er rørende.Nå er kl 17.45 så det må bli en dag det ikke regner.

Er det normalt å bare orke å spise 2-3 måltider per dag?

Mulig jeg spiser for mye om kvelden.I Går spiste jeg min vanlige tallerken med tørr müsli med frukt,yogurt og melk.Ca kl 12

Orket ikke lunsj,og spiste liten middag ca kl 19.

Kl 22 var jeg skikkelig sulten og tok 2 brødskiver og ett glass melk.

Var fremdeles sulten kl 24 og tok bare en fiskekake og ett glass hmelk.

Orket ikke frokost i dag før i 13 tida.

Jeg sover fra 3-11,14-15 og 18-18.30

Blir trøtt av frokosten eller mine medisiner.

Hvis du virkelig ØNSKER å gjøre noe med livsstilen din, synes jeg du skal gjøre følgende:

*Forskyv søvnen din litt etter litt slik at du normalt legger deg ca 24 og sover til 8. Da vil du sove når det er mørkest, og du vil få utbytte av dagslyset. Det er sunt. Kutt ut en av lurene midt på dagen, helst den siste. Da vil du trolig bli trøtt rundt midnatt.

*Kom deg ut i frisk luft _hver dag_ - selv om det regner. Det gjør ikke noe om du blir våt i 10 minutter. Det er jo deiligst når det er fint vær, men prøv å gjøre lufteturen til en vane. Sunt for både pust, hud, muskler og hjerte.

*Å spise 3 ganger pr dag er helt greit. Når du etterhvert står opp tidligere, kan du spise frokost tidligere. Det er ikke lurt å spise rett før du legger deg om kvelden. Bare to nåltider pr døgn er ikke heldig, da spiser du for mye hver gang, og magesekken vider seg for mye ut. Blodsukkeret svinger også mer da.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...