Gjest SMIRnøff Skrevet 3. november 2011 Skrevet 3. november 2011 Jeg har en angst for at ting jeg kjøper i butikken, spesielt brus, er forgiftet... nå var pepsi maxen litt daff med én gang jeg åpnet den, og da tenker jeg jo at den er "tuklet med"... tenker at noen har puttet noe oppi den... er fristet til å slå ut hele greia, men tvinger meg selv til å tenke at det ikke går an å leve med den form for usikkerhet hele tiden, og at jeg ikke må gi etter for denne angsten. Er dette normale tanker, eller har det en sammenheng med min sykdom, som går ut på blant annet paranoide tanker? Det er ikke et "hva så - spørsmål", dette. Det handler om kunnskaper om psykiatri. 0 Siter
laban Skrevet 3. november 2011 Skrevet 3. november 2011 Det er ikke normale tanker, og jeg er sikker på at du gjør rett i å prøve å slå dem tilbake, slik du beskriver. Hvis noen virkelig har tuklet med brusflasker, vil du se det på korken. Hvis det vil gjøre saken bedre for deg, kan du ta en ekstra titt på den nederste "ringen" på korken, før du åpner (eller kjøper) den. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 3. november 2011 Skrevet 3. november 2011 Det er ikke normale tanker, og jeg er sikker på at du gjør rett i å prøve å slå dem tilbake, slik du beskriver. Hvis noen virkelig har tuklet med brusflasker, vil du se det på korken. Hvis det vil gjøre saken bedre for deg, kan du ta en ekstra titt på den nederste "ringen" på korken, før du åpner (eller kjøper) den. Denne var pakket inn i plast (sånn 4-pack)... Nei, jeg må bare fortsette med å "slå det tilbake"... 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 3. november 2011 Skrevet 3. november 2011 '' men tvinger meg selv til å tenke at det ikke går an å leve med den form for usikkerhet hele tiden, og at jeg ikke må gi etter for denne angsten'' Hold på den tanken. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 3. november 2011 Skrevet 3. november 2011 '' men tvinger meg selv til å tenke at det ikke går an å leve med den form for usikkerhet hele tiden, og at jeg ikke må gi etter for denne angsten'' Hold på den tanken. Ja. :-) 0 Siter
gullfisk Skrevet 4. november 2011 Skrevet 4. november 2011 Jeg har ikke kunnskaper om psykiatri, men jeg vet at dette ikke er normale tanker. Det høres ut som paranoide tanker som er en del av et sykdomsbilde. (Men hva med å bruke det som en god anledning til å slutte å drikke brus, mener du har skrevet om å bli sunnere her før 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.