Gå til innhold

Angst for at drikke er forgiftet

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg har en angst for at ting jeg kjøper i butikken, spesielt brus, er forgiftet... nå var pepsi maxen litt daff med én gang jeg åpnet den, og da tenker jeg jo at den er "tuklet med"... tenker at noen har puttet noe oppi den... er fristet til å slå ut hele greia, men tvinger meg selv til å tenke at det ikke går an å leve med den form for usikkerhet hele tiden, og at jeg ikke må gi etter for denne angsten.

Er dette normale tanker, eller har det en sammenheng med min sykdom, som går ut på blant annet paranoide tanker?

Det er ikke et "hva så - spørsmål", dette. Det handler om kunnskaper om psykiatri.

Skrevet

Det er ikke normale tanker, og jeg er sikker på at du gjør rett i å prøve å slå dem tilbake, slik du beskriver.

Hvis noen virkelig har tuklet med brusflasker, vil du se det på korken. Hvis det vil gjøre saken bedre for deg, kan du ta en ekstra titt på den nederste "ringen" på korken, før du åpner (eller kjøper) den.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er ikke normale tanker, og jeg er sikker på at du gjør rett i å prøve å slå dem tilbake, slik du beskriver.

Hvis noen virkelig har tuklet med brusflasker, vil du se det på korken. Hvis det vil gjøre saken bedre for deg, kan du ta en ekstra titt på den nederste "ringen" på korken, før du åpner (eller kjøper) den.

Denne var pakket inn i plast (sånn 4-pack)...

Nei, jeg må bare fortsette med å "slå det tilbake"...

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

'' men tvinger meg selv til å tenke at det ikke går an å leve med den form for usikkerhet hele tiden, og at jeg ikke må gi etter for denne angsten''

Hold på den tanken.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

'' men tvinger meg selv til å tenke at det ikke går an å leve med den form for usikkerhet hele tiden, og at jeg ikke må gi etter for denne angsten''

Hold på den tanken.

Ja. :-)

Skrevet

Jeg har ikke kunnskaper om psykiatri, men jeg vet at dette ikke er normale tanker. Det høres ut som paranoide tanker som er en del av et sykdomsbilde. (Men hva med å bruke det som en god anledning til å slutte å drikke brus, mener du har skrevet om å bli sunnere her før :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...