Gå til innhold

Smerte i mellomgulv

Anbefalte innlegg

Gjest PainBeGone
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 23 år som den siste tiden har vært plaget av smerter i mellomgulvet. Det hele begynte for 4 uker siden. Da merket jeg smerte i mellomgulvet etter frokost, og smerten var tilstede i mer eller mindre grad hele dagen. Smerten kom tilbake neste dag også, og etter en uke med smerter, hvor jeg forsøkte forskjellige syrenøytraliserende apotekvarer og mat, oppsøkte jeg lege. Jeg fikk beskjed om å vente i 14 dager og se det an, mens jeg skulle benytte smertestillende ved matinntak. Tok også blodprøver, hvor lever og galle ble undersøkt, men de viste seg å være normale. Etter 8 dager med til tide sterke smerter ga det hele seg ganske raskt. Siden prøvene var ok og smerten var borte fikk jeg beskjed av lege å ta det med ro, i tilfelle smertene kom av stress. Men jeg personlig kan ikke se sammenhengen med stress i den perioden smerten kom. Nå, for et par dager siden, kom smertene tilbake. Ikke like sterke som sist, men smertene er mer eller mindre konstante, og økende ved måltider. Når smertene er som verst er det som om noen har slått en hardt i mellomgulvet, og man får fryktelig vondt og føler et slags "sug". Smertene stråler også mot ryggen. Etter søk på nettet og snakk med bekjente er det mye som tyder på at det kan være noe i retning gallesten/gallebetennelse el.l. Jeg er bare redd for å dra til legen igjen til uken og få en ny resept på smertestillende. Hva kan jeg gjøre dersom jeg blir sendt til ultralyd, uten at de finner noe galt der heller? Smerten er slitsomt og det hemmer meg i studiene og i det sosiale slik det er nå. Har du noen mening om hva dette kan være?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...