Gjest ubehag er ikke traumer Skrevet 6. november 2011 Skrevet 6. november 2011 Jeg kan fortsatt ikke se at det finnes "uklare traumer". Derimot finnes det en mengde krenkende og ubehagelige opplevelser som man kan slite med i etterkant. Det er en utvanning av traumebegrepet å kalle slike erfaringer for traumer. ''Det er en utvanning av traumebegrepet å kalle slike erfaringer for traumer.'' Enig! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. november 2011 Skrevet 6. november 2011 Det virker som om du prøver å unngå å ta opp deg som faktor i dette, og at du heller mener det er behandler som er problemet siden denne "ikke liker" traumet. Jeg synes du skal lese froskens svar flere ganger og deretter reflektere/undres litt over det som tas opp der. 0 Siter
Missimo Skrevet 7. november 2011 Skrevet 7. november 2011 Jeg kan fortsatt ikke se at det finnes "uklare traumer". Derimot finnes det en mengde krenkende og ubehagelige opplevelser som man kan slite med i etterkant. Det er en utvanning av traumebegrepet å kalle slike erfaringer for traumer. Helt enig med deg. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 7. november 2011 Skrevet 7. november 2011 Jeg skal ikke gå inn i traumedebatten, men på helt generelt grunnlag vil jeg si at muligheten for bedring er størst hvis behandler og pasient "finner tonen", og det innebærer bla at pasientens problemer er "interessante" for behandler, at pasienten blir "trodd på" osv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.