Gå til innhold

Fortvilet mamma

Gjest nn-mamma nå.

Anbefalte innlegg

Gjest nn-mamma nå

Det vikker som du går ganske så mye i forsvar her, ikke vondtg ment. Men om skolen mener at ditt barn dominerer for mye over det andre så ville jeg tro at det også er noe i det. De er jo utdannet pedagoger og skjønner jo at barn sier mye rart for å vekke oppmerksomhet. Jeg tror ikke de bare sluker rått alt barna sier. Om skolen ikke har ressurser for å hjelpe desse barna til å omgås hverandre på en sunn måte så vil det trolig være lurest at de prøver å skille de litt fra hverandre for en periode.

Jeg går kanskje litt i forsvar nå. I vår, la vi oss flate, og hørte på det skolen hadde å si, samtidig som vi også observerte begge i samspill hjemme. Jeg er ikke en mor som sier at "mine barn ikke gjør noe galt", men jeg har hatt tett kontakt med skolen i høst, og spurte senest for tre uker siden hvordan det går med disse to.

Da svarer skolen meg, at mitt barn leker mest med andre eller fler i fellesskap, og at de ikke har lagt merke til noe "unormalt" nå, men at mitt barn virker tryggere i gruppa som helhet, og ikke trenger å "holde fast" på denne ene i klassen.

DET er DET jeg forholder meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skolens plikt

Jeg er helt enig med deg. -Det er to sider av samme sak, og ikke bare mitt barn som skal læres opp i at det ikke får styre over andre. Det andre barnet må også lære å sette grenser og ta del i avgjørelser.

MEN, mitt barn har også kommet hjem og sagt at "den og den" sa sånn og sånn, skulle bestemme hele tiden osv.. Det har også grått og vært fortvilet over situasjonen.. Dette gjør jo ikke at jeg begynner å dulle og få medlidenhet, og samtidig snakke nedsettende om de barna h*n fortalte om?!

Dette er en del av livet og hverdagen. Prøver å lære barna mine til å takle dette, og ikke overbeskytte dem..

"MEN, mitt barn har også kommet hjem og sagt at "den og den" sa sånn og sånn, skulle bestemme hele tiden osv.. Det har også grått og vært fortvilet over situasjonen.. Dette gjør jo ikke at jeg begynner å dulle og få medlidenhet, og samtidig snakke nedsettende om de barna h*n fortalte om?!"

Er du så sikker på at desse foreldrene har snakket nedlatende om ditt barn til sitt barn?

Det kan godt hende desse foreldrene er overbeskyttende og ikke ser feil hos si datter. Men uansett så vil jo skolen se hva som stemmer og ikke og informere foreldrene om det. Det er jo viktig at vi som foreldre sier i fra om en har mistnake om at barnet vårt ikke har det bra på skolen. Noen ganger setmmer det, andre ganger ikke. Bedre å si fra en gang for mye enn en gang for lite. Skolen vil jo om de er profesjonnelle, se nøytralt på saken og gripe inn ved problemer og hjelpe alle barna. Kanskje barnet ditt har lært mye takket være at desse foreldrene sa i fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nn-mamma nå

"MEN, mitt barn har også kommet hjem og sagt at "den og den" sa sånn og sånn, skulle bestemme hele tiden osv.. Det har også grått og vært fortvilet over situasjonen.. Dette gjør jo ikke at jeg begynner å dulle og få medlidenhet, og samtidig snakke nedsettende om de barna h*n fortalte om?!"

Er du så sikker på at desse foreldrene har snakket nedlatende om ditt barn til sitt barn?

Det kan godt hende desse foreldrene er overbeskyttende og ikke ser feil hos si datter. Men uansett så vil jo skolen se hva som stemmer og ikke og informere foreldrene om det. Det er jo viktig at vi som foreldre sier i fra om en har mistnake om at barnet vårt ikke har det bra på skolen. Noen ganger setmmer det, andre ganger ikke. Bedre å si fra en gang for mye enn en gang for lite. Skolen vil jo om de er profesjonnelle, se nøytralt på saken og gripe inn ved problemer og hjelpe alle barna. Kanskje barnet ditt har lært mye takket være at desse foreldrene sa i fra?

Ja, det kan godt hende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Mitt råd til deg må være: Ha en god dialog med skolen og snakk skikkelig med læreren. Vær åpen om det, hvis du ser at ditt barn gjør noe dumt, så du ikke blir oppfattet som en som går rett i forsvar og aldri ser sitt eget barn. Vær også åpen om det ditt barn opplever som problematisk fra det andre barnet.

Noen foreldre kan man bare ikke gjøre noe med. Jeg har vært i omtrent din situasjon, så jeg vet hvordan du føler det og har det nå. Det er utrolig kjipt, men pass på at du har ditt på det rene og hele tiden er saklig, ryddig og grei.

Hvis du greier det, så vil nemlig skolen fort oppdage hvordan ståa er. Du sier jo at de er oppmerksomme på saken, og observerer og følger med. Det er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...