Gå til innhold

Depresjon

Gjest Bekymret samboer 1984

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret samboer 1984
Skrevet

Hei. Jeg tror samboeren min lider av depresjon. Hun viser tegn til å ha de aller fleste symptomene jeg har lest om på nettet. Hun sliter spesielt med sinne (Hun kan også bli voldelig mot meg). Dette gjelder mot alle. Spesielt familie. Hun klarer sjelden og glede seg over noe, og gråter mye. Hun er også trøtt hele tiden og har til tider dårlig apetitt. Men hvordan skal jeg få henne til å innse dette. Jwg vet ikke hvordan jeg skal snakke med henne om det, for hun blir bare sint hvis jeg prøver å hinte til noe slikt. Søsteren hennes har også slitt med depresjon, men fått hjelp og blitt bra. Men samboeren min ser ikke likhetene mellom symptomene søsteren hadde med sine egne. Hva gjør jeg???

Skrevet

Stiller krav og forlanger. Sett foten din ned og si at dette holder du ikke ut lenger, hun må ta ansvar.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ikke fokuser på sykdom/diagnose. Fokuser på hennes adferd og fortell at den er totalt uakseptabel. Sett krav om at hun må søke hjelp for at du skal fortsette med henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...