Spirello Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Sønnen min vari bursdag til en klassekamerat i går.. Sønnen vil selv ha på swg slips, vest og skjorte + svart litt "penere" bukse enn hverdags.. Hadde gele i håret og var så fornøyd. Han er 6 år forresten. Da vi kom til bursdagen hadde INGEN pynta seg litt engang.. Går vel an å ta på en litt pen genser i det minste? Ikke engang bursdagsbarnet hadde pynta seg. En hadde på joggebukse og fleecejakke. er det jeg som er prippen eller? Er vant tilå pynte oss alle mann når vi går i bursdag vi.. Er det ingen som gjør det lenger? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Guttungen min var vel en av de siste som kom pyntet i bursdager ja og en av de siste som tviholdt på ordentlig pakke fremfor å gi penger. I jentebursdagene pynter de seg da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterdugg Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Nei, det er også en "tradisjon" som er i ferd med å dø ut, dessverre.. Det er snart ingen forskjell på hverdags og fest, verken når det gjelder å få gaver, eller å pynte seg.. Pølser, pizza, taco og godteri er jo også dagligdags for mange. Trist! -Og synd for barna som ikke lærer seg gleden over at det faktisk er en forskjell, med tanke på forventninger etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Sikker på at ikke de hadde pyntet seg - bare at deres sans for pynt er litt anderledes enn oss voksnes...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Guttungen min var vel en av de siste som kom pyntet i bursdager ja og en av de siste som tviholdt på ordentlig pakke fremfor å gi penger. I jentebursdagene pynter de seg da. ''I jentebursdagene pynter de seg da.'' ÅJA! Og det gir seg aldri;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Har selv erfaring med at guttene pynter seg ørlite i bursdag, i det minste med en ren bukse og en skjorte. Dette gelder de flestw. Men ingen blazere, slips eller pensko, nei. Ofte begynner bursdagene mer eller mindre rett etter aktivitesskolen, og da blir det så som så med pyntingen. Jeg drar ikke tidligere fra jobb for å rekke å ha med poden hjem for pynting, men kanskje passer jeg på at han har på seg en skjorte den dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Sikker på at ikke de hadde pyntet seg - bare at deres sans for pynt er litt anderledes enn oss voksnes...? vanlige klær de bruker på skolen og Sfo er ikke pynting etter min mening.. I hvert fall ikke fleecejakke man bruker under regntøy eller dress og joggebukse. Par av dem hadde på pen genser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Nei, det er også en "tradisjon" som er i ferd med å dø ut, dessverre.. Det er snart ingen forskjell på hverdags og fest, verken når det gjelder å få gaver, eller å pynte seg.. Pølser, pizza, taco og godteri er jo også dagligdags for mange. Trist! -Og synd for barna som ikke lærer seg gleden over at det faktisk er en forskjell, med tanke på forventninger etc. Min erfaring er at barna setter veldig pris på bursdager selv om de ikke pynter seg så mye, og selv om det hender de får taco, pizza og godteri utenom også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Nei, det er også en "tradisjon" som er i ferd med å dø ut, dessverre.. Det er snart ingen forskjell på hverdags og fest, verken når det gjelder å få gaver, eller å pynte seg.. Pølser, pizza, taco og godteri er jo også dagligdags for mange. Trist! -Og synd for barna som ikke lærer seg gleden over at det faktisk er en forskjell, med tanke på forventninger etc. Så utrolig dumt... Her er det i hvert fall forskjell på hverdag og fest, og hverdag og helg.. Sønnen min liker å pynte seg, enn så lenge.. Håper det fortsetter. Glad vi har tradisjon i vår familie på å pynte oss ved bursdager osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 vanlige klær de bruker på skolen og Sfo er ikke pynting etter min mening.. I hvert fall ikke fleecejakke man bruker under regntøy eller dress og joggebukse. Par av dem hadde på pen genser. ''vanlige klær de bruker på skolen og Sfo er ikke pynting etter min mening.. I hvert fall ikke fleecejakke man bruker under regntøy eller dress og joggebukse.'' Kanskje de kom rett fra sfo eller etter-skolen-aktiviteter og ikke hadde tid til å skifte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Middelthon Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Enig med deg, veldig synd at ikke gutter pynter seg lengre. Når man er på juletrefest f.eks., er det helt påfallende hvordan småjentene tripper rundt som overpynta prinsesser på ball, mens guttene går i hverdagstøy. Det er jo så mange bursdager og feiringer at å invistere i pensko og penskjorte og bukse selv om man "heldigvis bare har gutter som ikke bryr seg" (som min venninne uttrykte det) er da overkommelig, det blir jo brukt. På jentesiden går det derimot litt langt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 vanlige klær de bruker på skolen og Sfo er ikke pynting etter min mening.. I hvert fall ikke fleecejakke man bruker under regntøy eller dress og joggebukse. Par av dem hadde på pen genser. Poenget mitt var at de klærne kanskje var veldig kule i bursdagsguttenes egne øyne Og så er det jo noe med at hvis de likevel skal ut og herje i en aktivitetsbursdag passer det jo best med litt røft... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bursdagsfin Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg synes nå guttene også pynter seg litt når de skal i bursdag. Selv om det ikke går i slips og dress. Sønnen min (10år) pynter seg med ren, pen bukse og gjerne en skjorte til, eller en pen genser. Og det ser jeg de aller fleste andre også gjør. Pen bukse trenger ikke å være dressbukse heller synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Min erfaring er at barna setter veldig pris på bursdager selv om de ikke pynter seg så mye, og selv om det hender de får taco, pizza og godteri utenom også! Det gjør de sikkert, men jeg tenker at det går an å gjøre noe mer ut av bursdag enn hverdag.. men men.. folk er forskjllige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Min erfaring er at barna setter veldig pris på bursdager selv om de ikke pynter seg så mye, og selv om det hender de får taco, pizza og godteri utenom også! Det gjør de sikkert, men jeg tenker at det går an å gjøre noe mer ut av bursdag enn hverdag.. men men.. folk er forskjllige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Poenget mitt var at de klærne kanskje var veldig kule i bursdagsguttenes egne øyne Og så er det jo noe med at hvis de likevel skal ut og herje i en aktivitetsbursdag passer det jo best med litt røft... Og pensko blir gjerne kippet av med en gang, enten på barnets itnitativ eller fordi de også brukes ute, og vertsskapet ikke ønsker 15 herjende gutters sko på parketten. Får litt DOL-kjerring-vibber av tråden her :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Det gjør de sikkert, men jeg tenker at det går an å gjøre noe mer ut av bursdag enn hverdag.. men men.. folk er forskjllige. Hos oss er det ikke hverdags at barna har 10-15 kompiser på besøk, får gaver, har div. aktiviteter, og spiser pizza og kaker e.l. Slikt hører bursdagene til, uansett antrekk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Jeg synes nå guttene også pynter seg litt når de skal i bursdag. Selv om det ikke går i slips og dress. Sønnen min (10år) pynter seg med ren, pen bukse og gjerne en skjorte til, eller en pen genser. Og det ser jeg de aller fleste andre også gjør. Pen bukse trenger ikke å være dressbukse heller synes jeg. nei det synes ikke jeg heller Dress blir kanskje litt i overkant når det er så store forskjller.. Opplevde også i sønnens bursdag i sommer at få hadde pynta seg. Noen hadde riktignok det, ikke med slips eller dress - men med skjorte og pen bukse.. Men må si jeg ble veldig overraska i går. En hadde faktisk på blazer, så da var det sønnen min og han som hadde pynta seg.. Stynes det er for dårlig, spesielt når det er søndag og de ikke kommer rett fra SFO/barnehage... Da har man mulighet til å skifte først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Og pensko blir gjerne kippet av med en gang, enten på barnets itnitativ eller fordi de også brukes ute, og vertsskapet ikke ønsker 15 herjende gutters sko på parketten. Får litt DOL-kjerring-vibber av tråden her :-) Javel. JEG synes i hvert fall det er hyggelig å både pynte meg sjøl og unger ved spesielle anledninger, og synes ikke jeg er DOL-kjerring fordet.. Pensko har faktisk ikke guttungen min... Men han liker å pynte seg (foreløpig) fordi han er vant med det hjemmenifra. Men det er jo mange som ikke pynter seg uansett... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 ''vanlige klær de bruker på skolen og Sfo er ikke pynting etter min mening.. I hvert fall ikke fleecejakke man bruker under regntøy eller dress og joggebukse.'' Kanskje de kom rett fra sfo eller etter-skolen-aktiviteter og ikke hadde tid til å skifte? På en søndag? Neppe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.