Gjest bursdagsfin Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Og pensko blir gjerne kippet av med en gang, enten på barnets itnitativ eller fordi de også brukes ute, og vertsskapet ikke ønsker 15 herjende gutters sko på parketten. Får litt DOL-kjerring-vibber av tråden her :-) Jeg har kjøpt flere par pensko til sønnen min som nå snart er 10 år. Og enig, om noen tar på seg pensko for å komme til en bursdag, tar de av skoene når de kommer inn til bursdagsbarnet, er jo vanlig å ta av seg skoene når man skal inn. Selv bruker min sønn kun pensko når han har på seg dressen sin, noe som er svært sjeldent. Og ikke til vanlige bursdagsfester. Og penskoene blir jammen ikke brukt mer enn toppen 3 ganger før de er for små....... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 nei det synes ikke jeg heller Dress blir kanskje litt i overkant når det er så store forskjller.. Opplevde også i sønnens bursdag i sommer at få hadde pynta seg. Noen hadde riktignok det, ikke med slips eller dress - men med skjorte og pen bukse.. Men må si jeg ble veldig overraska i går. En hadde faktisk på blazer, så da var det sønnen min og han som hadde pynta seg.. Stynes det er for dårlig, spesielt når det er søndag og de ikke kommer rett fra SFO/barnehage... Da har man mulighet til å skifte først. ''Stynes det er for dårlig, spesielt når det er søndag og de ikke kommer rett fra SFO/barnehage... Da har man mulighet til å skifte først'' Kanskje de kom rett fra hytta? ) Jeg er enig med deg altså - jeg synes godt man kan ha på seg en pen bukse og en pen genser eller skjorte i det minste, men noen ganger har man rett og slett dårlig tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Hos oss er det ikke hverdags at barna har 10-15 kompiser på besøk, får gaver, har div. aktiviteter, og spiser pizza og kaker e.l. Slikt hører bursdagene til, uansett antrekk. Nei det er jo det jeg mener! det er ikke hverdags med bursdag, så da kan man ta på noe annet enn hverdagsklær også! herregud, nå er du flisespikker... Jaja.. vi er ueinge. Jeg liker litt andre klær enn hverdags når det er bursdag og fest, det gjør visst ikke du... pleier du å pynte deg da ved litt spesielle anedninger, eller er ikke det noe som betyr noe for deg hva du har på deg? Ikke frekt ment.. bare ble nysgjerring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 ''Stynes det er for dårlig, spesielt når det er søndag og de ikke kommer rett fra SFO/barnehage... Da har man mulighet til å skifte først'' Kanskje de kom rett fra hytta? ) Jeg er enig med deg altså - jeg synes godt man kan ha på seg en pen bukse og en pen genser eller skjorte i det minste, men noen ganger har man rett og slett dårlig tid. Joa, jeg skjønner det.. har to un ger sjøl, så full fart og tidsklemma her og. Men at 15 stk kom rett fra hytta har jeg liten tro på.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bursdagsfin Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 nei det synes ikke jeg heller Dress blir kanskje litt i overkant når det er så store forskjller.. Opplevde også i sønnens bursdag i sommer at få hadde pynta seg. Noen hadde riktignok det, ikke med slips eller dress - men med skjorte og pen bukse.. Men må si jeg ble veldig overraska i går. En hadde faktisk på blazer, så da var det sønnen min og han som hadde pynta seg.. Stynes det er for dårlig, spesielt når det er søndag og de ikke kommer rett fra SFO/barnehage... Da har man mulighet til å skifte først. Som jeg skrev så pleier sønnen min å pynte seg med en penere bukse og enten skjorte eller pen genser. Men han har faktisk bare en penbukse, i tillegg til dressbuksa. Så i forrige uke måtte han faktisk gå i bursdag i ola-bukse, penbuksa lå i skittentøyskurven. I tillegg hadde han på seg skjorte med hette.... Har i grunn ikke tenkt over om noen reagerte på antrekket men..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Som jeg skrev så pleier sønnen min å pynte seg med en penere bukse og enten skjorte eller pen genser. Men han har faktisk bare en penbukse, i tillegg til dressbuksa. Så i forrige uke måtte han faktisk gå i bursdag i ola-bukse, penbuksa lå i skittentøyskurven. I tillegg hadde han på seg skjorte med hette.... Har i grunn ikke tenkt over om noen reagerte på antrekket men..... Skjorte er skjorte, hette eller ei. Mange tøffe skjorter med hette. Jeg pleier å legge fram pen vest/genser eller skjorte + bukse som ikke er olabukse, ikke nødvengigvis penbukse. Men joggebukse og fleecejakke synes jeg tok kake.. så slaskete ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Sønnen min er dobbelt så gammel, så jeg vet ikke hvor relevante erfaringene mine er. Jeg har alltid forlangt at han skal ha på seg penere bukse og genser enn til vanlig - men jeg vet ikke om alle andre mødre vil se at dette er "penantrekk". Hvis bursdagen er på lekeland eller andre steder hvor de skal hoppe og løpe konstant, er jeg litt mindre nøye. Men han kommer ikke i joggebukse, altså. Han har forøvrig begynt å påstå akkurat det du skriver i overskriften: "Det er ingen som pynter seg lenger!" Det er hans argument for å slippe å skifte, men det gjelder kule tenåringsbursdager av typen pizza og film. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Nei det er jo det jeg mener! det er ikke hverdags med bursdag, så da kan man ta på noe annet enn hverdagsklær også! herregud, nå er du flisespikker... Jaja.. vi er ueinge. Jeg liker litt andre klær enn hverdags når det er bursdag og fest, det gjør visst ikke du... pleier du å pynte deg da ved litt spesielle anedninger, eller er ikke det noe som betyr noe for deg hva du har på deg? Ikke frekt ment.. bare ble nysgjerring. Barna er i bursdag minst en gang i måneden. Periodevis er det hver uke. Så veldig spesiell anledning er det ikke. Mine har ørlite penere klær i bursdag, men ofte er burdsagen rett etter aktivitetsskolen, og da blir det styr om de skal pynte seg utover at de kanskje har på en skjorte om morgenen. Selvfølgelig pynter vi oss til spesielle anledninger som jul, familieselskaper (det være seg bursdag) med mere, men det synes jeg altså er noe annet enn disse barnebursdagene. Barnebursdager er gøy, men antrekket er ikke så viktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterdugg Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Nei det er jo det jeg mener! det er ikke hverdags med bursdag, så da kan man ta på noe annet enn hverdagsklær også! herregud, nå er du flisespikker... Jaja.. vi er ueinge. Jeg liker litt andre klær enn hverdags når det er bursdag og fest, det gjør visst ikke du... pleier du å pynte deg da ved litt spesielle anedninger, eller er ikke det noe som betyr noe for deg hva du har på deg? Ikke frekt ment.. bare ble nysgjerring. Enig med deg, Spirello. -Og klart det er ekstra stas å reise i bursdag! -Men jeg synes som sagt det er synd, at det nå for tiden skilles veldig lite mellom hverdag og fest., både når det gjelder mat, antrekk og det å få noe "hver gang" man er på butikken.. Jepps! Bare heng meg noen -Men ikke vondt ment 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Det syns jeg høres veldig rart ut. Jeg har ikke barn selv, men hadde jeg hatt det måtte dem pynta seg. Har jo også en del barn i nabolaget, og ser jo stadig barn her i bursdager med kjoler og fine klær ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Joa, jeg skjønner det.. har to un ger sjøl, så full fart og tidsklemma her og. Men at 15 stk kom rett fra hytta har jeg liten tro på.. ''Men at 15 stk kom rett fra hytta har jeg liten tro på.. :)'' Du er sannelig ikke lett å lure assa! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Her vi bor pynter de seg med mindre det er utebursdag med aktiviteter som tilsier at de blir møkkete. Det er endel sånne bursdager for tida. Ri på hester, aketur, gjørmebryting og fanden vet hva annet festlig folk finner på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Her vi bor pynter de seg med mindre det er utebursdag med aktiviteter som tilsier at de blir møkkete. Det er endel sånne bursdager for tida. Ri på hester, aketur, gjørmebryting og fanden vet hva annet festlig folk finner på. Gjørmebryting? Da skjønner jeg godt at man ikke pynter seg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslomamma Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Dette gjelder ikke alle, min sønn (på 9) var også i bursdag i går og pynta seg veeeldig før han gikk. Både bukse, skjorte og hår var nøye planlagt, og så skoa da! ellers i bursdagen var det lett blandig, noen som ikke bryr seg og andre som hadde pynta seg. Kan ha litt med hva foreldrene har lagt opp til tidligere å gjøre, men også litt hvor opptatt de generelt er av hvordan de ser ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Har sett trenden jeg også, og det er skuffende få som pynter seg det aller minste. Mine er snart 7 og 10. Og begge pynter seg gladelig i bursdag. Eldstemann insisterte på skjorte, slips og vest på forrige bursdag som faktisk foregikk i en gymsal. Og der kom de i joggebukser og t-skjorter ja..synest som deg at det er direkte stusselig. Tror som noen her sier at bursdager ikke er så veldig stort lenger. Noen er invitert i bursdag veldig ofte, siden mange inviterer alle på trinnet. Jeg skjønner at litt av glansen slipes vekk når bursdagene er så ofte. Men å sende unger i bursdag i joggebukse og fleece-jakke, vil nok jeg også reagere på. Synest rett og slett at det er mangel på folkeskikk jeg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Har sett trenden jeg også, og det er skuffende få som pynter seg det aller minste. Mine er snart 7 og 10. Og begge pynter seg gladelig i bursdag. Eldstemann insisterte på skjorte, slips og vest på forrige bursdag som faktisk foregikk i en gymsal. Og der kom de i joggebukser og t-skjorter ja..synest som deg at det er direkte stusselig. Tror som noen her sier at bursdager ikke er så veldig stort lenger. Noen er invitert i bursdag veldig ofte, siden mange inviterer alle på trinnet. Jeg skjønner at litt av glansen slipes vekk når bursdagene er så ofte. Men å sende unger i bursdag i joggebukse og fleece-jakke, vil nok jeg også reagere på. Synest rett og slett at det er mangel på folkeskikk jeg.. Aaaaaaa.. endelig noen som er enig med meg Har litt med respekt for bursdagsbarnet å gjøre synes jeg, enten det er lite eller stort "bursdagsbarn". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Det er lenge siden jeg hadde seksåring, men da pyntet de fleste seg litt. Men slips og vest ble vel spart til juletrefest og slikt - det "holdt" med en pen bukse og skjorte. Joggebukse er iallfall bannlyst! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Her vi bor pynter de seg med mindre det er utebursdag med aktiviteter som tilsier at de blir møkkete. Det er endel sånne bursdager for tida. Ri på hester, aketur, gjørmebryting og fanden vet hva annet festlig folk finner på. Som et alternativ til gjørembryting foreslår jeg myrsnorkling! http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4212788.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Enig med deg, veldig synd at ikke gutter pynter seg lengre. Når man er på juletrefest f.eks., er det helt påfallende hvordan småjentene tripper rundt som overpynta prinsesser på ball, mens guttene går i hverdagstøy. Det er jo så mange bursdager og feiringer at å invistere i pensko og penskjorte og bukse selv om man "heldigvis bare har gutter som ikke bryr seg" (som min venninne uttrykte det) er da overkommelig, det blir jo brukt. På jentesiden går det derimot litt langt... ''"heldigvis bare har gutter som ikke bryr seg" (som min venninne uttrykte det)'' Det var da en usedvanlig slapp innstilling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Sikker på at ikke de hadde pyntet seg - bare at deres sans for pynt er litt anderledes enn oss voksnes...? ''Sikker på at ikke de hadde pyntet seg - bare at deres sans for pynt er litt anderledes enn oss voksnes...?'' Dette utsagnet passer veldig bra på tenåringer, men kanskje ikke på seksåringer? ;-) Det er ihvertfall helt klart at min tenåring ikke er likegyldig til hva han har på seg og hvordan håret ser ut ;-) Det betyr ikke at voksne folk anser han som "pyntet". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.