morsan Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Nei, det er også en "tradisjon" som er i ferd med å dø ut, dessverre.. Det er snart ingen forskjell på hverdags og fest, verken når det gjelder å få gaver, eller å pynte seg.. Pølser, pizza, taco og godteri er jo også dagligdags for mange. Trist! -Og synd for barna som ikke lærer seg gleden over at det faktisk er en forskjell, med tanke på forventninger etc. ''Det er snart ingen forskjell på hverdags og fest, verken når det gjelder å få gaver, eller å pynte seg.. Pølser, pizza, taco og godteri er jo også dagligdags for mange. '' Er vel egentlig verre at vi lærer opp ungene til at pølser er den aller fineste festmaten som finnes? ;-) Juletrefester, 17. mai, bursdager - alltid det samme! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 ''Sikker på at ikke de hadde pyntet seg - bare at deres sans for pynt er litt anderledes enn oss voksnes...?'' Dette utsagnet passer veldig bra på tenåringer, men kanskje ikke på seksåringer? ;-) Det er ihvertfall helt klart at min tenåring ikke er likegyldig til hva han har på seg og hvordan håret ser ut ;-) Det betyr ikke at voksne folk anser han som "pyntet". Nei, jeg vet ikke hvordan dagens 6-åringer er - men jeg registrerer at tenårings-nykkene stadig kryper nedover i aldersgruppene...derfor teorien, hehe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Nei, jeg vet ikke hvordan dagens 6-åringer er - men jeg registrerer at tenårings-nykkene stadig kryper nedover i aldersgruppene...derfor teorien, hehe. *he he* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hmmm, her jeg bor er det vanlig å ha på seg litt finere hverdagsklær for guttene, mens jentene er superdollet Min 6-åring elsker å ha på seg dressbukse, skjorte og slips, så han får det. Han er som regel den som er mest pyntet. Har ikke sett noen komme i fleece eller joggeklær. Litt trist synes jeg, at man ikke kan kle opp barna litt i hvertfall... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to-barns-mamman Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hmmm, her jeg bor er det vanlig å ha på seg litt finere hverdagsklær for guttene, mens jentene er superdollet Min 6-åring elsker å ha på seg dressbukse, skjorte og slips, så han får det. Han er som regel den som er mest pyntet. Har ikke sett noen komme i fleece eller joggeklær. Litt trist synes jeg, at man ikke kan kle opp barna litt i hvertfall... Enig, høres rart ut. Jeg har to jenter, og begge de har pyntet seg, iallefall mens de var mindre. Eldstemann er snart 13 så der er jo begrepet "pyntet" litt anderledes enn mine begreper, men hun steller seg litt ekstra iallefall :-) Yngstejenta er vel 8 - hater kjole, men pynter seg med pen bukse og pen overdel iallefall. Synes ikke du er det minste prippen jeg, vi får holde litt på tradisjonene vi som kan og som ser det ;-) Synes det er viktig å markere noen dager litt ekstra, også klesmessig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gymsal = joggebukse Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Har sett trenden jeg også, og det er skuffende få som pynter seg det aller minste. Mine er snart 7 og 10. Og begge pynter seg gladelig i bursdag. Eldstemann insisterte på skjorte, slips og vest på forrige bursdag som faktisk foregikk i en gymsal. Og der kom de i joggebukser og t-skjorter ja..synest som deg at det er direkte stusselig. Tror som noen her sier at bursdager ikke er så veldig stort lenger. Noen er invitert i bursdag veldig ofte, siden mange inviterer alle på trinnet. Jeg skjønner at litt av glansen slipes vekk når bursdagene er så ofte. Men å sende unger i bursdag i joggebukse og fleece-jakke, vil nok jeg også reagere på. Synest rett og slett at det er mangel på folkeskikk jeg.. I en gymsal-bursdag ville jeg trodd at de skulle komme i klær de skulle turne / gymme / spille ball osv i, så da hadde jeg nok vært usikker på om de skulle komme i t-skorte og joggebukse /shorts, eller om de skulle ha med seg gymtøy i en bag og ha på seg pentøy. Så der forstår jeg godt at mange kom i joggebukse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bursdagsfin Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Har sett trenden jeg også, og det er skuffende få som pynter seg det aller minste. Mine er snart 7 og 10. Og begge pynter seg gladelig i bursdag. Eldstemann insisterte på skjorte, slips og vest på forrige bursdag som faktisk foregikk i en gymsal. Og der kom de i joggebukser og t-skjorter ja..synest som deg at det er direkte stusselig. Tror som noen her sier at bursdager ikke er så veldig stort lenger. Noen er invitert i bursdag veldig ofte, siden mange inviterer alle på trinnet. Jeg skjønner at litt av glansen slipes vekk når bursdagene er så ofte. Men å sende unger i bursdag i joggebukse og fleece-jakke, vil nok jeg også reagere på. Synest rett og slett at det er mangel på folkeskikk jeg.. Det er vel absolutt ikke noe å reagere på om barna kommer i joggebukse og t-skjorte når de er invitert i bursdag i en gymsal. Da ville jeg tro at bursdagen skulle være av det svært aktive slaget og at det er en fordel med lette klær og leke og herje i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Det er vel absolutt ikke noe å reagere på om barna kommer i joggebukse og t-skjorte når de er invitert i bursdag i en gymsal. Da ville jeg tro at bursdagen skulle være av det svært aktive slaget og at det er en fordel med lette klær og leke og herje i. Jeg kan godt innrømme at min nok var litt overpyntet:-) Men jeg hadde absolutt reagert om unger kom i gymtøy, dersom jeg inviterte til bursdag i en gymsal. Da måtte jeg i tilfelle ha presisert det i innbydelsen, at det var greitt. Unger kan helt fint leke og utfolde seg ei småpen bukse og skjorte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Da min gutt har bursdag er det ikke mange som pynter seg. Syns det er litt trist :-/ Men når jenta mi har bursdag (jentebursdag) da pynter alle jentene seg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg opplevde det samme da mi sønn var på sin første klassebursdag.... Han var styla fra topp til tå og følte seg fin. I neste bursdag ville han heller ha på seg litt kule klær, for dethadde alle andre. I in andre sønns klasse er det ingen som skfter fra hverdagsklær engang. Syns det er kjempetrist jeg. Hvor blir det av høytidsfølelsen ved bursdagene? Det har jo litt å si.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Det er vel absolutt ikke noe å reagere på om barna kommer i joggebukse og t-skjorte når de er invitert i bursdag i en gymsal. Da ville jeg tro at bursdagen skulle være av det svært aktive slaget og at det er en fordel med lette klær og leke og herje i. Hvem har sagt at det var i en gymsal da? Klart det blir annerledes da.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.