Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sprukket. En konfrontasjon med en nabo førte til at jeg drakk en halv flaske vin. Jeg er fremdeles full. Skal det så lite til? Akkurat som jeg ikke tåler andre enn familien og helt nære venner. "Helvete er de andre". Jeg husker ikke hvilken teaterforestilling jeg har dette fra, men det beskriver hva jeg føler nå. En fantastisk teaterforestilling forøvrig som ble spilt på Engebrets kafe i Oslo for Gud vet hvor mange år siden. Det var i juli og glohett. Det passet bra for vi var jo i helvete hele gjengen!

Alle mine barn sover og det er godt. Min tilstand er ikke noe å dele med noen. Godt jeg skal til psykologen min på onsdag. Funker ikke det, sender jeg en sms til psykiateren min. Han er alltid der. I mellomtiden får jeg konse om å stelle meg og krype under dynen. Får håpe dette tanke f... skapet gir seg til i morgen.

Videoannonse
Annonse
Gjest mendetvetdunokselv
Skrevet

Huffda... Ikke noe bra at du har sprukket. Men ikke gi opp fordet. Fortsett bare nå UTEN alkohol igjen.

Det kan kanskje ikke sammenlignes, men tidligere når jeg f.eks hadde slanket meg og vært flink noen uker, så hendte det neon ganger at jeg sprakk. Da trodde jeg at jeg hadde ødelagt hele opplegget og gav opp/sluttet å slanke meg. Men det er jo ikke nødvendig. Det er bare til å fortsette med de gode forsettene neste dag.

Forøvrig håper jeg ikke at du har små barn? Du skrev at alle barna dine nå lå og sov, og at du var full... Det synes jeg er svært bekymringsverdig...

Skrevet

Huffda... Ikke noe bra at du har sprukket. Men ikke gi opp fordet. Fortsett bare nå UTEN alkohol igjen.

Det kan kanskje ikke sammenlignes, men tidligere når jeg f.eks hadde slanket meg og vært flink noen uker, så hendte det neon ganger at jeg sprakk. Da trodde jeg at jeg hadde ødelagt hele opplegget og gav opp/sluttet å slanke meg. Men det er jo ikke nødvendig. Det er bare til å fortsette med de gode forsettene neste dag.

Forøvrig håper jeg ikke at du har små barn? Du skrev at alle barna dine nå lå og sov, og at du var full... Det synes jeg er svært bekymringsverdig...

Nei da. Jeg har ikke små barn. Jeg satt borte hos faren deres å drakk og kom sent hjem. Men det er ille nok allikevel.

Nå har jeg bondeanger og føler meg bare deppa. Heldigvis ikke fyllesyk. Jeg får ta lærdom av dette. Huske på hvor herlig det er å være edru.

Takk for svar. Det løftet meg litt opp.

Skrevet

Nei da. Jeg har ikke små barn. Jeg satt borte hos faren deres å drakk og kom sent hjem. Men det er ille nok allikevel.

Nå har jeg bondeanger og føler meg bare deppa. Heldigvis ikke fyllesyk. Jeg får ta lærdom av dette. Huske på hvor herlig det er å være edru.

Takk for svar. Det løftet meg litt opp.

Det er så sant: Det er deilig å være edru, klar i toppen og god samvittighet.

Fortsett å stå på!

Skrevet

Helvete er de andre er hentet fra Jean-Paul Sartres skuespill Bak lukkede dører fra 1944.

Håper ellers at det gikk bra med deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...