Gå til innhold

Redd for å politi, NHD og andre

Anbefalte innlegg

Gjest Livredd-for-politi
Skrevet

Hei!

Er livredd for å bli tatt av politiet. Jeg går hver dag og venter på at de skal komme å ta meg. Blir redd bare det stopper en bil utenfor her, og om jeg ser en politibil ute så blir jeg livredd. Har flere ganger måtte gå ut og sjekke bilnummer, og sjekket det med sms tjenesten til vegvesenet om det er noen kjente. Er redd for at jeg kanskje ha skulle gjort noe galt, f.eks i trafikken, på nett eller andre steder. Er misstenksom på alle, kommer det en telefon til noen er jeg redd at de skal planlegge noe mot meg. F.eks på jobb. Er redd når jeg skal til psykologen, kanskje politiet har vært i kontakt med henne og kommer der for å ta meg.

Etter klokka 15.00 føler jeg meg stort sett trygg, for da vet jeg at de ikke er på jobb og ikke kan komme å ta meg. Men om dagen er jeg stort sett livredd.

Hva skal jeg gjøre?? Begynner å bli ganske sliten av dette nå, vært sånn i noen måneder nå.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette kan være både en tvangstanke, men også ledd i en paranoid tilstand. Du bør søke hjelp hos fastlegen din.

Forøvrig kan du fortsette med å holde deg på rett side av loven. Da vil du få være i fred fra politiet.

Gjest ville jeg prøvd
Skrevet

Om du ikke går på medisiner burde du begynne med det. Det høres ut som om du trenger en liten dose antipsykotika. Gå til fastlegen din.

Jeg vet selvfølgelig ikke bedre enn NHD, men det høres mer ut som paranoia enn tvangstanker for meg. Men begge deler kan medisiner hjelpe deg med. Om det er tvangstanker, høye doser med ssri.

Skrevet

Høres ut som paranoia ja. Du kunne jo ringt til politiet og spurt om de har noe på deg. Det er eksponeringsterapi det :)

Skrevet

Først nå, etter å ha lest overskriften kanskje 10 ganger, ser jeg at du ikke er NHD du er redd for. Det er ihvertfall noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...