Gå til innhold

Opptrapping zoloft

Anbefalte innlegg

Gjest usikker 30
Skrevet

Hei. Jeg har nå tatt Zoloft først i en uke med 25 mg og så i neste uke 50 mg (altså 2 uker til sammen) pga sosial angst. Det står i felleskatalogen at normal dose er 50 mg og at maks dose er 200 mg, og at opptrapping kan gjøres med 50 mg pr uke hvis behov. Jeg synes Zoloft har virket bitelitt på den sosiale angsten, men det er fortsatt mye igjen av den. Bør man da allerede nå etter 1 uke på 50 mg øke, eller bør man vente en stund på hvert dosenivå ift å se hvilken effekt det har?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg ville økt raskt til 100 mg evt høyere. Få bort den sosiale fobien. Begynn å leve livet. Etter et år eller to med god virkning, titrerer du deg langsomt nedover. Om den da kommer tilbake, går du opp et hakk igjen til den laveste dose som holdt deg frisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...