Gjest usikker 30 Skrevet 8. november 2011 Skrevet 8. november 2011 Hei. Jeg har nå tatt Zoloft først i en uke med 25 mg og så i neste uke 50 mg (altså 2 uker til sammen) pga sosial angst. Det står i felleskatalogen at normal dose er 50 mg og at maks dose er 200 mg, og at opptrapping kan gjøres med 50 mg pr uke hvis behov. Jeg synes Zoloft har virket bitelitt på den sosiale angsten, men det er fortsatt mye igjen av den. Bør man da allerede nå etter 1 uke på 50 mg øke, eller bør man vente en stund på hvert dosenivå ift å se hvilken effekt det har? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. november 2011 Skrevet 8. november 2011 Jeg ville økt raskt til 100 mg evt høyere. Få bort den sosiale fobien. Begynn å leve livet. Etter et år eller to med god virkning, titrerer du deg langsomt nedover. Om den da kommer tilbake, går du opp et hakk igjen til den laveste dose som holdt deg frisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.