Gjest GA Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Noen som har prøvd melatonin på søvnløse barn? Jentungen (som har ME) har kjempetrøbbel med å sovne om kvelden for tiden... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg fikk det av legen før sommeren, og jeg sov godt, for første gang på mange år. Ingen "hang-over" neste dag. Men hadde den bivirkning at jeg 1. Fikk symptomer på overgangsalder 2. Kraftig hodepine og 3 vektøkning. Gikk opp 5 kilo på like mange uker. Jeg sluttet med det, ja. Nå har jeg fått noe som heter Vallergan, skal prøve ut det nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg bruker melatonin mot søvnløshet innimellom. Det fungerer veldig bra, men jeg må opp i større doser enn det som står på. (Circadin, 2 mg før legging.) Barna har fått det i forbindelse med hjemkomst fra USA. De har da sovnet greit, og sovet endel timer. Ikke like mye som de ville ha gjort en vanlig natt, men rimelig greit. Melatonin gir ingen hangover, og jeg synes det gir god søvn. Har ikke merket noen bivirkninger, men jeg tar det heller ikke fast. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 10-åringen her i huset har brukt det en periode i høst for å få styr på søvnmønsteret (slet veldig med å få sovne på kvelden tross alle mulige tiltak for god søvnhygiene). Her har det fungert kjempebra. Hun tar en tablett før hun går på badet om kvelden, og når hun er i senga 10-15 minutter senere tar det ikke mange minuttene før hun sovner. Ingen problemer med å våkne dagen etter, ingen hangover utover dagen og ingen vektøkning. For oss har dette derfor vært et vidundermiddel, for etter bare 4 uker har hun fått helt nye og gode innsovningsvaner på kveldstid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg vet at noen med ME har nytte av melatonin. Sikkert greit å prøve - det hjelper jo liksom ikke på utmattelse at man heller ikke får sove om kvelden... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ffegff Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg fikk det av legen før sommeren, og jeg sov godt, for første gang på mange år. Ingen "hang-over" neste dag. Men hadde den bivirkning at jeg 1. Fikk symptomer på overgangsalder 2. Kraftig hodepine og 3 vektøkning. Gikk opp 5 kilo på like mange uker. Jeg sluttet med det, ja. Nå har jeg fått noe som heter Vallergan, skal prøve ut det nå. Pass på at du tar den tidlig nok på kvelden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Pass på at du tar den tidlig nok på kvelden. Ja, legen sa to til tre timer før jeg legger meg. Prøvde en tablett i går, men syns jeg har hatt litt hang-over i dag, og ekstremt tørr i munnen. Som skal være en bivirkning. Venter til i morgen med den neste tror jeg, prøve ut over helga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.