Gå til innhold

melatonin?

Gjest GA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ferskenblomst

Jeg fikk det av legen før sommeren, og jeg sov godt, for første gang på mange år. Ingen "hang-over" neste dag. Men hadde den bivirkning at jeg 1. Fikk symptomer på overgangsalder 2. Kraftig hodepine og 3 vektøkning. Gikk opp 5 kilo på like mange uker.

Jeg sluttet med det, ja. Nå har jeg fått noe som heter Vallergan, skal prøve ut det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker melatonin mot søvnløshet innimellom. Det fungerer veldig bra, men jeg må opp i større doser enn det som står på. (Circadin, 2 mg før legging.)

Barna har fått det i forbindelse med hjemkomst fra USA. De har da sovnet greit, og sovet endel timer. Ikke like mye som de ville ha gjort en vanlig natt, men rimelig greit.

Melatonin gir ingen hangover, og jeg synes det gir god søvn. Har ikke merket noen bivirkninger, men jeg tar det heller ikke fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-åringen her i huset har brukt det en periode i høst for å få styr på søvnmønsteret (slet veldig med å få sovne på kvelden tross alle mulige tiltak for god søvnhygiene).

Her har det fungert kjempebra. Hun tar en tablett før hun går på badet om kvelden, og når hun er i senga 10-15 minutter senere tar det ikke mange minuttene før hun sovner.

Ingen problemer med å våkne dagen etter, ingen hangover utover dagen og ingen vektøkning. For oss har dette derfor vært et vidundermiddel, for etter bare 4 uker har hun fått helt nye og gode innsovningsvaner på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at noen med ME har nytte av melatonin. Sikkert greit å prøve - det hjelper jo liksom ikke på utmattelse at man heller ikke får sove om kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det av legen før sommeren, og jeg sov godt, for første gang på mange år. Ingen "hang-over" neste dag. Men hadde den bivirkning at jeg 1. Fikk symptomer på overgangsalder 2. Kraftig hodepine og 3 vektøkning. Gikk opp 5 kilo på like mange uker.

Jeg sluttet med det, ja. Nå har jeg fått noe som heter Vallergan, skal prøve ut det nå.

Pass på at du tar den tidlig nok på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pass på at du tar den tidlig nok på kvelden.

Ja, legen sa to til tre timer før jeg legger meg. Prøvde en tablett i går, men syns jeg har hatt litt hang-over i dag, og ekstremt tørr i munnen. Som skal være en bivirkning. Venter til i morgen med den neste tror jeg, prøve ut over helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...