Gjest Mamman til Blondie Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Har ei lita vimse som blir 14 en av de nærmeste dagen. Og maken til surrehue som fjortisen min er blitt er helt utrolig. Hun glemmer ALT, bortsett fra å ta på lag på lag med mascara og brunkrem før hun går ut døra, glemmer å spise før hun går, glemmer å ta med matpakka, glemmer telefonen (utrolig, men sant), glemmer bøker og skoleutstyr. Glemmer avtaler, og ber vi henne gjøre noe er det glemt i løpet av ti sekuder. Glemmer å levere lapper fra skolen og beskjeder derfra. I går "kom hun på" at det var konferansetime i kveld. Lappen lå på skolen så hun var ikke helt sikker men TRODDE nok at det var i kveld. Merkelig nok er hun skoleflink så noe sklir jo tydeligvis inn. Hvor lenge lider tenåringsjenter av teflonhjerner, tro. Kan ikke huske at jeg noen gang var så ille. Bare ett lite hjertesukk over en ellers helt normal tenåring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Det pleier å roe seg litt når de runder 16. Nå et par år framover er det den absolutt verste perioden bådde for gutter og jenter. Min datter var alltid vært nøye med å ha med seg riktige ting til riktig tid i den perioden, hun var heller ikke så opptatt av å sminke seg og se pen ut. Har en gutt på 13, 5 nå og han er neten slik du beskriver din datter. Han holder stort sett orden på skolebøker men ellers er han ganske fjern. Husker aldri treningstider og avtaler utover det som har rmed kompiser å gjøre, sveisen må fikses før han går på skolen og parfymen må på. Før trening er det ny runde med styling og parfyme og håret må alltid ordnes før han kan gå ut av døra. Kort sagt lever han i sin egen tenåringsboble men er heldigvis skoleflink. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg har en på snart fjorten som er helt motsatt.... han holder god orden på skolesaker, lekser, levere lapper, ta med mat osv. Han har full kontroll på treningstider, ekstratreninger, kamper og alt som har med fotball å gjøre. Jeg har liten kontroll... Jeg kan forlate et rotete hus av og til og når jeg kommer hjem er huset ryddet...av eldstemann :-) Men, han var sur og tverr og slem med lillebroren da han var yngre, hadde noen vanvittige raseriutbrudd og vi gikk stort sett litt på tå hev. Kan virke som om han har gjort fra seg fjortisalderen allerede ;-) Nå er han kompis med lillebror og jeg banker i bordet og håper at det fortsetter!!! (Det er typisk at det skjærer seg, gjerne samme dag som man har skrytt...) Kankje du bare må la ho få lov til å glemme ting og på den måten erfare at det kans være lurt å ha med seg hodet. Jeg vet jo ikke om du fotfølger henne og passer på at hun får med seg alt, men om du gjør det så er det ikke rart om hun er glemsk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg har en på snart fjorten som er helt motsatt.... han holder god orden på skolesaker, lekser, levere lapper, ta med mat osv. Han har full kontroll på treningstider, ekstratreninger, kamper og alt som har med fotball å gjøre. Jeg har liten kontroll... Jeg kan forlate et rotete hus av og til og når jeg kommer hjem er huset ryddet...av eldstemann :-) Men, han var sur og tverr og slem med lillebroren da han var yngre, hadde noen vanvittige raseriutbrudd og vi gikk stort sett litt på tå hev. Kan virke som om han har gjort fra seg fjortisalderen allerede ;-) Nå er han kompis med lillebror og jeg banker i bordet og håper at det fortsetter!!! (Det er typisk at det skjærer seg, gjerne samme dag som man har skrytt...) Kankje du bare må la ho få lov til å glemme ting og på den måten erfare at det kans være lurt å ha med seg hodet. Jeg vet jo ikke om du fotfølger henne og passer på at hun får med seg alt, men om du gjør det så er det ikke rart om hun er glemsk. ''Jeg kan forlate et rotete hus av og til og når jeg kommer hjem er huset ryddet...av eldstemann :-) '' Herlig! Lucky you :-) Min 11-åring har også god kontroll på ting og sjekker f.eks. at dørene er låst før han legger seg, men han rydder ikke en millimeter uten å få beskjed om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 ''Jeg kan forlate et rotete hus av og til og når jeg kommer hjem er huset ryddet...av eldstemann :-) '' Herlig! Lucky you :-) Min 11-åring har også god kontroll på ting og sjekker f.eks. at dørene er låst før han legger seg, men han rydder ikke en millimeter uten å få beskjed om det. Ja, jeg håper bare det varer... og det ser det ut til at det gjør, for han får jo vanvittig mye skryt for det da i tillegg til noen kroner innpå kontoen ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamman til Blondie Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg har en på snart fjorten som er helt motsatt.... han holder god orden på skolesaker, lekser, levere lapper, ta med mat osv. Han har full kontroll på treningstider, ekstratreninger, kamper og alt som har med fotball å gjøre. Jeg har liten kontroll... Jeg kan forlate et rotete hus av og til og når jeg kommer hjem er huset ryddet...av eldstemann :-) Men, han var sur og tverr og slem med lillebroren da han var yngre, hadde noen vanvittige raseriutbrudd og vi gikk stort sett litt på tå hev. Kan virke som om han har gjort fra seg fjortisalderen allerede ;-) Nå er han kompis med lillebror og jeg banker i bordet og håper at det fortsetter!!! (Det er typisk at det skjærer seg, gjerne samme dag som man har skrytt...) Kankje du bare må la ho få lov til å glemme ting og på den måten erfare at det kans være lurt å ha med seg hodet. Jeg vet jo ikke om du fotfølger henne og passer på at hun får med seg alt, men om du gjør det så er det ikke rart om hun er glemsk. ''Jeg vet jo ikke om du fotfølger henne og passer på at hun får med seg alt, men om du gjør det så er det ikke rart om hun er glemsk. '' Neida, jeg går først ut av døra hjemme. Siste jeg sier før jeg går: Da går jeg, ha en fin dag, jenta mi. Husk matpakke, husk å spise, husk gymtøy i dag, ta på genser, det er under 0 grader og lås døra etter deg. Det siste husker hun som regel. Men maten ligger på bordet, matpakka på benken, og jentungen kommer hjem i singlet, og har fått glemmekryss fordi hun glemte gymtøy. Sukk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg har en på snart fjorten som er helt motsatt.... han holder god orden på skolesaker, lekser, levere lapper, ta med mat osv. Han har full kontroll på treningstider, ekstratreninger, kamper og alt som har med fotball å gjøre. Jeg har liten kontroll... Jeg kan forlate et rotete hus av og til og når jeg kommer hjem er huset ryddet...av eldstemann :-) Men, han var sur og tverr og slem med lillebroren da han var yngre, hadde noen vanvittige raseriutbrudd og vi gikk stort sett litt på tå hev. Kan virke som om han har gjort fra seg fjortisalderen allerede ;-) Nå er han kompis med lillebror og jeg banker i bordet og håper at det fortsetter!!! (Det er typisk at det skjærer seg, gjerne samme dag som man har skrytt...) Kankje du bare må la ho få lov til å glemme ting og på den måten erfare at det kans være lurt å ha med seg hodet. Jeg vet jo ikke om du fotfølger henne og passer på at hun får med seg alt, men om du gjør det så er det ikke rart om hun er glemsk. ''Jeg kan forlate et rotete hus av og til og når jeg kommer hjem er huset ryddet...av eldstemann :-) '' Hehe,- sånt er hyggelig en stund. Når de begynner å kjefte for at foreldrene roter og oppfører seg som en middels grinete husmor, har det gått for langt ;-) *erfaring* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 ''Jeg vet jo ikke om du fotfølger henne og passer på at hun får med seg alt, men om du gjør det så er det ikke rart om hun er glemsk. '' Neida, jeg går først ut av døra hjemme. Siste jeg sier før jeg går: Da går jeg, ha en fin dag, jenta mi. Husk matpakke, husk å spise, husk gymtøy i dag, ta på genser, det er under 0 grader og lås døra etter deg. Det siste husker hun som regel. Men maten ligger på bordet, matpakka på benken, og jentungen kommer hjem i singlet, og har fått glemmekryss fordi hun glemte gymtøy. Sukk. hm... jaja, det går vel over :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 ''Jeg kan forlate et rotete hus av og til og når jeg kommer hjem er huset ryddet...av eldstemann :-) '' Hehe,- sånt er hyggelig en stund. Når de begynner å kjefte for at foreldrene roter og oppfører seg som en middels grinete husmor, har det gått for langt ;-) *erfaring* hehe, nei en plass går grensa... Han gjør det nok kun for å få litt goodwill og penger inn på kontoen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Kanskje hun er forelsket? Uansett, det går nok over om et par år:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Skulle tro du omtalte min datter, her. Likheten var slående.. Vimsete fra ende til annen, og den "ordentlige" jenta vår er blitt et skikkelig rotehue! Men, ja, hun klarer seg veldig bra på skolen. Er blant de beste i klassen i nesten alle fag, så fatter ikke hvordan hun klarer det, når de enkleste beskjeder glemmes etter få sekunder.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.