Spenol(1) Skrevet 9. november 2011 Skrevet 9. november 2011 Jeg har en kollega som utdanner seg til gestaltterapeut. Ut fra det hun forteller så kan jeg ikke helt se at det skulle være så annerledes enn andre typer terapier. Hun snakker om at de fokuserer spesielt på møtet mellom pasient og terapeut, og at tidligere erfaringer påvirker nåtiden, at vi er et produkt av fortiden men lever i nuet. Er ikke dette ganske så selvinnlysende da ? Er det ikke dette de fokuserer på i andre typer terapier også ? 0 Siter
laban Skrevet 9. november 2011 Skrevet 9. november 2011 Jeg har null erfaring med terapi, men her står det litt mer enn ingenting: http://www.alternativ.no/behandlingsmetoder/gestalt.html 0 Siter
Gjest Been there done that Skrevet 9. november 2011 Skrevet 9. november 2011 Jo det er nok det. Men etter at en Gjøk som drev med gastaltterapi begynte å tvinge det på alle sine ansatte, tror han var rådmann, kan man lurer på om det bare var en personlig svikt. Eller om de ikke lærer ting bra nok på skolen. 0 Siter
Gjest Been there done that Skrevet 9. november 2011 Skrevet 9. november 2011 Jo det er nok det. Men etter at en Gjøk som drev med gastaltterapi begynte å tvinge det på alle sine ansatte, tror han var rådmann, kan man lurer på om det bare var en personlig svikt. Eller om de ikke lærer ting bra nok på skolen. http://e24.no/kommentarer/e24-kommentarer/molbo-sjef-leker-terapeut/3358818 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 9. november 2011 Forfatter Skrevet 9. november 2011 Jo det er nok det. Men etter at en Gjøk som drev med gastaltterapi begynte å tvinge det på alle sine ansatte, tror han var rådmann, kan man lurer på om det bare var en personlig svikt. Eller om de ikke lærer ting bra nok på skolen. Denne kollegaen virker som om hun har mye problemer selv, men de har vel de fleste som utøver denne virksomheten ? 0 Siter
Gjest Been there done that Skrevet 11. november 2011 Skrevet 11. november 2011 Denne kollegaen virker som om hun har mye problemer selv, men de har vel de fleste som utøver denne virksomheten ? Aner ikke. Det kan vel uansett være både positivt og negativt. Livserfaring. Men for mye problemer bør de vel ikke ha. 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 11. november 2011 Forfatter Skrevet 11. november 2011 Aner ikke. Det kan vel uansett være både positivt og negativt. Livserfaring. Men for mye problemer bør de vel ikke ha. Jeg blir enda mer skeptisk til alternative terapeuter som hevder at de kan behandle all mulig problematikk. Flesteparten av gestaltterapeutene er ikke psykologer/psykiatere ( min kollega er hjelpepleier i bånn ) Er det all problematikk de bør gå inn i ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.