Gå til innhold

Hva er egentlig gestaltterapi ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kollega som utdanner seg til gestaltterapeut. Ut fra det hun forteller så kan jeg ikke helt se at det skulle være så annerledes enn andre typer terapier. Hun snakker om at de fokuserer spesielt på møtet mellom pasient og terapeut, og at tidligere erfaringer påvirker nåtiden, at vi er et produkt av fortiden men lever i nuet. Er ikke dette ganske så selvinnlysende da ? Er det ikke dette de fokuserer på i andre typer terapier også ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Been there done that
Skrevet

Jo det er nok det.

Men etter at en Gjøk som drev med gastaltterapi begynte å tvinge det på alle sine ansatte, tror han var rådmann, kan man lurer på om det bare var en personlig svikt. Eller om de ikke lærer ting bra nok på skolen.

Skrevet

Jo det er nok det.

Men etter at en Gjøk som drev med gastaltterapi begynte å tvinge det på alle sine ansatte, tror han var rådmann, kan man lurer på om det bare var en personlig svikt. Eller om de ikke lærer ting bra nok på skolen.

Denne kollegaen virker som om hun har mye problemer selv, men de har vel de fleste som utøver denne virksomheten ?

Gjest Been there done that
Skrevet

Denne kollegaen virker som om hun har mye problemer selv, men de har vel de fleste som utøver denne virksomheten ?

Aner ikke. Det kan vel uansett være både positivt og negativt. Livserfaring. Men for mye problemer bør de vel ikke ha.

Skrevet

Aner ikke. Det kan vel uansett være både positivt og negativt. Livserfaring. Men for mye problemer bør de vel ikke ha.

Jeg blir enda mer skeptisk til alternative terapeuter som hevder at de kan behandle all mulig problematikk.

Flesteparten av gestaltterapeutene er ikke psykologer/psykiatere ( min kollega er hjelpepleier i bånn ) Er det all problematikk de bør gå inn i ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...