Gå til innhold

Vennligst erstatt

EnolaGay

Anbefalte innlegg

Tælfon fra sfo. Poden har "spist opp" noens lipsyl. Den tilhørte noens mor, egentlig. Og var så "dyr" at den burde vi ersatte. Søttini kroner.

Har ikke folk lært at ting unger under 20 år får tak i og tar med seg til steder der andre under 20 befinner seg. Er tapt for evigheten?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

21

• EnolaGay

11

• trollemor;o)

8

• AAA

3

Mest aktive i denne tråden

Hos oss gjøres det helt klart at alt ungene har med seg på SFO har de med på eget ansvar, og at man ikke kan regne med å få det helt tilbake.

Synes det virker meningsløst å skulle erstatte en lebepomade til 79,-. Men, det er nå meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskenblomst

Seriøst. Hadde jeg fått en slik telefon fra SFO hadde jeg ledd høyt, og bedt dem om at "noens" mor ringte meg. For å forklare henne at hvis Lypsylen til 79 kroner var så verdifull for henne får hun legge den slik at den håpefulle ikke får tak i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andres ting lar vi være

'spist opp' som i virkelig 'spist opp'? :-)

Hvis det er fakta, er det jo noe han har gjort med vilje, og sånn skal man ikke behandle andres ting.

Vil tro det ikke var de 79 kronene den andres mor tenkte på, men selve prinsippet: La andres ting være i fred. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er vel poder som går på sfo så store at de vet at de ikke skal spise opp andres ting?

Jeg hadde tatt en prat og erstattet lypsylen uten å lage noe mer styr av det. At mora forlanger erstattet noe slikt er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst. Hadde jeg fått en slik telefon fra SFO hadde jeg ledd høyt, og bedt dem om at "noens" mor ringte meg. For å forklare henne at hvis Lypsylen til 79 kroner var så verdifull for henne får hun legge den slik at den håpefulle ikke får tak i den.

Var SFOtanta/lærer (?) som ringte meg, fikk ikke helt med i farta da jeg var opptatt med å dra opp haka igjen. ;0)

En ANNEN gutt hadde dratt tingesten ut av sekken til en jente. Og siden levert til min, akk så lettopptrekkelige pode med beskjed om å "spise" eller muligens..type "kniis nå er du jente jabba jabba dabba ha ha ha hopp og sprett" opplegg. Og så etterkom min ikke så smarte gutt ordren, og begge lo antakelig like mye.

Jeg kjøpte en ny (DYRERE!) for jeg gadd ikke løpe byen rundt etter DEN lipsylen og de hadde ikke annet på apoteket jeg var på. SFOtantene som tok imot ble flate og mente at det der... og hvem ringte? Alle glodde på hverandre. Osv. Jeg bare sa vær så god, be dem passe tingene sine bedre neste gang. Og så rusla jeg.

Med flaksen min er vel frøkna med SIN MORS lipsyl allergisk mot merket jeg kjøpte også.. *humre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett er vel poder som går på sfo så store at de vet at de ikke skal spise opp andres ting?

Jeg hadde tatt en prat og erstattet lypsylen uten å lage noe mer styr av det. At mora forlanger erstattet noe slikt er en annen sak.

Ikke mora. (Det jeg vet) men sfo/lærer. Om de har hatt kontakt før hun ringte meg vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ungen min spist opp noe han ikke skulle spist opp, brukt opp andres ting, mistet andres ting, eller på annen måte sørget for at andre får en utgift de ikke skulle hatt, ja da erstatter jeg det. Noe annet synes jeg hadde vært gnient og flaut. Deretter tar jeg en alvorsprat med ham om mitt og ditt. En han husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mora. (Det jeg vet) men sfo/lærer. Om de har hatt kontakt før hun ringte meg vet jeg ikke.

Så det var ikke mora som forlangte denne erstattet altså? Uansett synes jeg du gjorde det rette, selv hadde jeg blitt flau om jeg hadde fått en av ungene hjem med en ny lypsyl om avkommet hadde lurt med seg en "dyr" lypsyl uten mitt vitende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen! Men hva gjør en unge med så dyr "lypsyl", og spiser unger på 6 år og oppover sånne ting...? Hehe.. litt pussig. hadde nok bare betalt, ledd (ikke foran spisern) og tatt en prat med spisern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen! Men hva gjør en unge med så dyr "lypsyl", og spiser unger på 6 år og oppover sånne ting...? Hehe.. litt pussig. hadde nok bare betalt, ledd (ikke foran spisern) og tatt en prat med spisern..

men egentlig er jo alle ting man tar med seg på SFO på eget ansvar.. det står til og med i reglene, så da kan man jo regne med at det går i stykker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var SFOtanta/lærer (?) som ringte meg, fikk ikke helt med i farta da jeg var opptatt med å dra opp haka igjen. ;0)

En ANNEN gutt hadde dratt tingesten ut av sekken til en jente. Og siden levert til min, akk så lettopptrekkelige pode med beskjed om å "spise" eller muligens..type "kniis nå er du jente jabba jabba dabba ha ha ha hopp og sprett" opplegg. Og så etterkom min ikke så smarte gutt ordren, og begge lo antakelig like mye.

Jeg kjøpte en ny (DYRERE!) for jeg gadd ikke løpe byen rundt etter DEN lipsylen og de hadde ikke annet på apoteket jeg var på. SFOtantene som tok imot ble flate og mente at det der... og hvem ringte? Alle glodde på hverandre. Osv. Jeg bare sa vær så god, be dem passe tingene sine bedre neste gang. Og så rusla jeg.

Med flaksen min er vel frøkna med SIN MORS lipsyl allergisk mot merket jeg kjøpte også.. *humre*

''

''

Når dette var bakgrunnen, så synes jeg guttungen din selv burde ha erstattet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville regnet det som hærver, og sett det som en selvfølge at gutten selv skulle erstatte det han har ødelagt. Selvsagt.

Hvordan skal ungene ellers lære respekt for andres ting.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss gjøres det helt klart at alt ungene har med seg på SFO har de med på eget ansvar, og at man ikke kan regne med å få det helt tilbake.

Synes det virker meningsløst å skulle erstatte en lebepomade til 79,-. Men, det er nå meg...

''Hos oss gjøres det helt klart at alt ungene har med seg på SFO har de med på eget ansvar, og at man ikke kan regne med å få det helt tilbake.''

Men det du har nede i sekken, burde man vel kunne regne med å få tilbake. Om noen klipte opp jakken din, skulle det også regnes som svinn.

Når ungene med viten og vilje ødelegger andres ting, skal de selvsagt erstatte dem. Beløpets størrelse er ikke viktig. Ungene må lære respekt for andres ting.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger som har starta på skolen bør vite forskjell på mitt og ditt. Og på mat og lypsyl, egentlig ;-p

Gi dem en 100-lapp i erstatning.

''Unger som har starta på skolen bør vite forskjell på mitt og ditt. Og på mat og lypsyl, egentlig ;-p''

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

''

Når dette var bakgrunnen, så synes jeg guttungen din selv burde ha erstattet den.

Jeg har ved en anledning tvangsslaktet en sparegris og dratt ungen byen rundt for å kjøpe nytt av noe h*n hadde ødelagt med vilje.

Siden har ingen av ungene ødelagt andres ting med vilje eller grov vanvare...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger som har starta på skolen bør vite forskjell på mitt og ditt. Og på mat og lypsyl, egentlig ;-p

Gi dem en 100-lapp i erstatning.

Enig.

Og den hundrelappen bør komme fra lipsylspiserens sparebøsse.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

''

Jøss.. hvorfor det? Han er sju år. Guttunger på sju år gjør sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Og den hundrelappen bør komme fra lipsylspiserens sparebøsse.

mvh

Eller fra gutten som tok den opp av en annes sekk FØRST kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...