EnolaGay Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Tælfon fra sfo. Poden har "spist opp" noens lipsyl. Den tilhørte noens mor, egentlig. Og var så "dyr" at den burde vi ersatte. Søttini kroner. Har ikke folk lært at ting unger under 20 år får tak i og tar med seg til steder der andre under 20 befinner seg. Er tapt for evigheten?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hos oss gjøres det helt klart at alt ungene har med seg på SFO har de med på eget ansvar, og at man ikke kan regne med å få det helt tilbake. Synes det virker meningsløst å skulle erstatte en lebepomade til 79,-. Men, det er nå meg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Seriøst. Hadde jeg fått en slik telefon fra SFO hadde jeg ledd høyt, og bedt dem om at "noens" mor ringte meg. For å forklare henne at hvis Lypsylen til 79 kroner var så verdifull for henne får hun legge den slik at den håpefulle ikke får tak i den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest andres ting lar vi være Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 'spist opp' som i virkelig 'spist opp'? :-) Hvis det er fakta, er det jo noe han har gjort med vilje, og sånn skal man ikke behandle andres ting. Vil tro det ikke var de 79 kronene den andres mor tenkte på, men selve prinsippet: La andres ting være i fred. Tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Uansett er vel poder som går på sfo så store at de vet at de ikke skal spise opp andres ting? Jeg hadde tatt en prat og erstattet lypsylen uten å lage noe mer styr av det. At mora forlanger erstattet noe slikt er en annen sak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Seriøst. Hadde jeg fått en slik telefon fra SFO hadde jeg ledd høyt, og bedt dem om at "noens" mor ringte meg. For å forklare henne at hvis Lypsylen til 79 kroner var så verdifull for henne får hun legge den slik at den håpefulle ikke får tak i den. Var SFOtanta/lærer (?) som ringte meg, fikk ikke helt med i farta da jeg var opptatt med å dra opp haka igjen. ;0) En ANNEN gutt hadde dratt tingesten ut av sekken til en jente. Og siden levert til min, akk så lettopptrekkelige pode med beskjed om å "spise" eller muligens..type "kniis nå er du jente jabba jabba dabba ha ha ha hopp og sprett" opplegg. Og så etterkom min ikke så smarte gutt ordren, og begge lo antakelig like mye. Jeg kjøpte en ny (DYRERE!) for jeg gadd ikke løpe byen rundt etter DEN lipsylen og de hadde ikke annet på apoteket jeg var på. SFOtantene som tok imot ble flate og mente at det der... og hvem ringte? Alle glodde på hverandre. Osv. Jeg bare sa vær så god, be dem passe tingene sine bedre neste gang. Og så rusla jeg. Med flaksen min er vel frøkna med SIN MORS lipsyl allergisk mot merket jeg kjøpte også.. *humre* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Uansett er vel poder som går på sfo så store at de vet at de ikke skal spise opp andres ting? Jeg hadde tatt en prat og erstattet lypsylen uten å lage noe mer styr av det. At mora forlanger erstattet noe slikt er en annen sak. Ikke mora. (Det jeg vet) men sfo/lærer. Om de har hatt kontakt før hun ringte meg vet jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Har ungen min spist opp noe han ikke skulle spist opp, brukt opp andres ting, mistet andres ting, eller på annen måte sørget for at andre får en utgift de ikke skulle hatt, ja da erstatter jeg det. Noe annet synes jeg hadde vært gnient og flaut. Deretter tar jeg en alvorsprat med ham om mitt og ditt. En han husker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Ikke mora. (Det jeg vet) men sfo/lærer. Om de har hatt kontakt før hun ringte meg vet jeg ikke. Så det var ikke mora som forlangte denne erstattet altså? Uansett synes jeg du gjorde det rette, selv hadde jeg blitt flau om jeg hadde fått en av ungene hjem med en ny lypsyl om avkommet hadde lurt med seg en "dyr" lypsyl uten mitt vitende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Uansett er vel poder som går på sfo så store at de vet at de ikke skal spise opp andres ting? Jeg hadde tatt en prat og erstattet lypsylen uten å lage noe mer styr av det. At mora forlanger erstattet noe slikt er en annen sak. Amen! Men hva gjør en unge med så dyr "lypsyl", og spiser unger på 6 år og oppover sånne ting...? Hehe.. litt pussig. hadde nok bare betalt, ledd (ikke foran spisern) og tatt en prat med spisern.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Amen! Men hva gjør en unge med så dyr "lypsyl", og spiser unger på 6 år og oppover sånne ting...? Hehe.. litt pussig. hadde nok bare betalt, ledd (ikke foran spisern) og tatt en prat med spisern.. men egentlig er jo alle ting man tar med seg på SFO på eget ansvar.. det står til og med i reglene, så da kan man jo regne med at det går i stykker.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Var SFOtanta/lærer (?) som ringte meg, fikk ikke helt med i farta da jeg var opptatt med å dra opp haka igjen. ;0) En ANNEN gutt hadde dratt tingesten ut av sekken til en jente. Og siden levert til min, akk så lettopptrekkelige pode med beskjed om å "spise" eller muligens..type "kniis nå er du jente jabba jabba dabba ha ha ha hopp og sprett" opplegg. Og så etterkom min ikke så smarte gutt ordren, og begge lo antakelig like mye. Jeg kjøpte en ny (DYRERE!) for jeg gadd ikke løpe byen rundt etter DEN lipsylen og de hadde ikke annet på apoteket jeg var på. SFOtantene som tok imot ble flate og mente at det der... og hvem ringte? Alle glodde på hverandre. Osv. Jeg bare sa vær så god, be dem passe tingene sine bedre neste gang. Og så rusla jeg. Med flaksen min er vel frøkna med SIN MORS lipsyl allergisk mot merket jeg kjøpte også.. *humre* '' En ANNEN gutt hadde dratt tingesten ut av sekken til en jente. Og siden levert til min, akk så lettopptrekkelige pode med beskjed om å "spise" eller muligens..type "kniis nå er du jente jabba jabba dabba ha ha ha hopp og sprett" opplegg. Og så etterkom min ikke så smarte gutt ordren, og begge lo antakelig like mye. '' Når dette var bakgrunnen, så synes jeg guttungen din selv burde ha erstattet den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg ville regnet det som hærver, og sett det som en selvfølge at gutten selv skulle erstatte det han har ødelagt. Selvsagt. Hvordan skal ungene ellers lære respekt for andres ting. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Unger som har starta på skolen bør vite forskjell på mitt og ditt. Og på mat og lypsyl, egentlig ;-p Gi dem en 100-lapp i erstatning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hos oss gjøres det helt klart at alt ungene har med seg på SFO har de med på eget ansvar, og at man ikke kan regne med å få det helt tilbake. Synes det virker meningsløst å skulle erstatte en lebepomade til 79,-. Men, det er nå meg... ''Hos oss gjøres det helt klart at alt ungene har med seg på SFO har de med på eget ansvar, og at man ikke kan regne med å få det helt tilbake.'' Men det du har nede i sekken, burde man vel kunne regne med å få tilbake. Om noen klipte opp jakken din, skulle det også regnes som svinn. Når ungene med viten og vilje ødelegger andres ting, skal de selvsagt erstatte dem. Beløpets størrelse er ikke viktig. Ungene må lære respekt for andres ting. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Unger som har starta på skolen bør vite forskjell på mitt og ditt. Og på mat og lypsyl, egentlig ;-p Gi dem en 100-lapp i erstatning. ''Unger som har starta på skolen bør vite forskjell på mitt og ditt. Og på mat og lypsyl, egentlig ;-p'' Helt enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 '' En ANNEN gutt hadde dratt tingesten ut av sekken til en jente. Og siden levert til min, akk så lettopptrekkelige pode med beskjed om å "spise" eller muligens..type "kniis nå er du jente jabba jabba dabba ha ha ha hopp og sprett" opplegg. Og så etterkom min ikke så smarte gutt ordren, og begge lo antakelig like mye. '' Når dette var bakgrunnen, så synes jeg guttungen din selv burde ha erstattet den. Jeg har ved en anledning tvangsslaktet en sparegris og dratt ungen byen rundt for å kjøpe nytt av noe h*n hadde ødelagt med vilje. Siden har ingen av ungene ødelagt andres ting med vilje eller grov vanvare... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Unger som har starta på skolen bør vite forskjell på mitt og ditt. Og på mat og lypsyl, egentlig ;-p Gi dem en 100-lapp i erstatning. Enig. Og den hundrelappen bør komme fra lipsylspiserens sparebøsse. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 '' En ANNEN gutt hadde dratt tingesten ut av sekken til en jente. Og siden levert til min, akk så lettopptrekkelige pode med beskjed om å "spise" eller muligens..type "kniis nå er du jente jabba jabba dabba ha ha ha hopp og sprett" opplegg. Og så etterkom min ikke så smarte gutt ordren, og begge lo antakelig like mye. '' Når dette var bakgrunnen, så synes jeg guttungen din selv burde ha erstattet den. Jøss.. hvorfor det? Han er sju år. Guttunger på sju år gjør sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Enig. Og den hundrelappen bør komme fra lipsylspiserens sparebøsse. mvh Eller fra gutten som tok den opp av en annes sekk FØRST kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.