Gå til innhold

Antipsykiatri og alvorlig sinnslidende.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lar meg mektig provosere av hans dyvik, som har demonstrert utenfor blakstad sykehus,for ca 1 år siden, og som reiser rundt å hevder att psykiatri er skadelig, og fører til selvmord o.l. Delvis fordi det er så lett å lede folk som virkelig trenger psykiatrien vekk fra den.

Jeg synes personlig att fra den tiden jeg ble syk (1992), til nå har blitt mye bedre. Jeg kan fatte att mennesker kuttet ut de preparatene som nærmest tørket ut dopaminet i hjernet, og ga masse extrapyrmidable bivirkninger, skapte mange skader, og traumer. Men i dag er det mye bedre, med den nye typen medisiner, desentralisering, og oppfølging av førstegangssyke, på en helt annen måte enn i 1992 hvor jeg ble sendt på ett sykehjem med utbrendte schizoer, som 18 åring, uten annet enn ett akuttopphold først. Det har skjedd mye.

Jeg sympatiserte litt med anti-psykiatri bevegelsen før, på grunn av dette, men å reise rundt slik husvik gjør, og demonisere psykiatrien, på vegne av en utsugerkult som scientologien er det er forkastelig.

Så er spørsmålet, blir man skadet dersom man biter på denne propagandaen, og erstatter psykiatrisk behandlig herunder medisiner? Det tror jeg, derfor er jeg ganske overrasket over att han fremmer denne agendaen i almindelige talk-show,og slipper unna særlig kritikk.

Gjest lov det vel
Skrevet

Vet ingenting om den mannen men er det ikke lov av han å ytre sine meninger, sin opplevelse og sine synspunkter?

Jeg vet ikke hva som er rett eller feil, eller om noe er rett eller feil. Folk har så forskjellig syn på ting, jeg blir forvirret av det men det er jo mitt problem. Bare mener at disse folkene har vel lov å tro på det, det er vel ikke sykt?

Folk kan jo velge hva de vil se på, velge hva de vil lese. Eller kanskje vi er styrt hele gjengen av noe vi ikke forstår, kanskje det er det som skaper konflikter.

Gjest jernstang
Skrevet

Jeg synes han har blitt kritisert i det vide og brede. Og jeg tror han har rett i mye av det han fremmer.

Skrevet

Jeg er enig med deg. Du skriver veldig bra om dine egne erfaringer med alvorlig psykisk lidelse og i den grad du orker det burde du skrive enda mer. Kanskje du kunne ha skrevet en kronikk og sendt til f.eks. Aftenposten?

Skrevet

Vet ingenting om den mannen men er det ikke lov av han å ytre sine meninger, sin opplevelse og sine synspunkter?

Jeg vet ikke hva som er rett eller feil, eller om noe er rett eller feil. Folk har så forskjellig syn på ting, jeg blir forvirret av det men det er jo mitt problem. Bare mener at disse folkene har vel lov å tro på det, det er vel ikke sykt?

Folk kan jo velge hva de vil se på, velge hva de vil lese. Eller kanskje vi er styrt hele gjengen av noe vi ikke forstår, kanskje det er det som skaper konflikter.

Ja, du mener det. Men har du tenkt på lov det vel, att hadde noen advart kreftpasienter mot kreftbehandling, er det også lov?????? Bruk huet.

Skrevet

Jeg er enig med deg. Du skriver veldig bra om dine egne erfaringer med alvorlig psykisk lidelse og i den grad du orker det burde du skrive enda mer. Kanskje du kunne ha skrevet en kronikk og sendt til f.eks. Aftenposten?

Takk for det frosken. Men jeg tror nok jeg kun skriver der jeg er anonym :)

Skrevet

Takk for det frosken. Men jeg tror nok jeg kun skriver der jeg er anonym :)

I et slikt tilfelle så tror jeg Aftenposten lar deg publisere anonymt. Dvs. de krever nok selv å få vite hvem du er, men jeg har sett kronikker basert på pasienterfaringer bli publisert anonymt i avisen.

Gjest lov det vel
Skrevet

Ja, du mener det. Men har du tenkt på lov det vel, att hadde noen advart kreftpasienter mot kreftbehandling, er det også lov?????? Bruk huet.

Fuck!!!!!!

Er faen meg bare lov å tenke likt likt likt!!!!

Alt annet er forkastelig. Jeg er ikke den jævla mannen der og vet ikke hvem han er heller. Hva har kreftpasienter med dette å gjøre????????

Er faktisk folk som mener at psykisk sykdom IKKE eksisterer, det er vel faen ikke mitt problem!! BRuk huet selv ditt dott!!!!

Skrevet

''Folk har så forskjellig syn på ting, jeg blir forvirret av det men det er jo mitt problem. Bare mener at disse folkene har vel lov å tro på det, det er vel ikke sykt?''

Folk har så avgjort lov til å ha ulikt syn på ting, og de som representerer anti-psykiatrien må også ha lov til å mene det de gjør. Det som imidlertid er vanskelig er at det ofte er de som er mest sårbare, som lettest tar til seg slike budskap om å holde seg unna den etablerte psykiatrien. Dersom man skal ta valg om å slutte med medisiner eller slutte i behandling, så bør det helst skje på et tidspunkt hvor man har oversikt i livet sitt. Når folk fra scientologi-kirken oppholder seg utenfor psykiatriske sykehus og benytter seg av megafon for å få frem sitt budskap, så tvinger de på sett og vis noen av som er sykest til å høre på deres råd. Hvis jeg var alvorlig syk, så håper jeg at jeg hadde valgt å høre på behandlingsapparatet og ikke scientologi-kirken.

Man kan selvfølgelig ikke kneble de som er mot den behandling som skjer innenfor psykiatrien, men dersom ikke Hank von Helvete hadde vært en kjent artist, så ville han neppe ha fått så stor plass til å publisere sitt budskap. De som slipper han til i riksmediene har et moralsk ansvar i forhold til den potensielle skade hans råd forårsaker.

Skrevet

Fuck!!!!!!

Er faen meg bare lov å tenke likt likt likt!!!!

Alt annet er forkastelig. Jeg er ikke den jævla mannen der og vet ikke hvem han er heller. Hva har kreftpasienter med dette å gjøre????????

Er faktisk folk som mener at psykisk sykdom IKKE eksisterer, det er vel faen ikke mitt problem!! BRuk huet selv ditt dott!!!!

Hvis du tror psykiske sykdommer som schizofreni ikke eksisterer, så hva gjør du da her?

Hva feiler det deg??

Gjest lov det vel
Skrevet

''Folk har så forskjellig syn på ting, jeg blir forvirret av det men det er jo mitt problem. Bare mener at disse folkene har vel lov å tro på det, det er vel ikke sykt?''

Folk har så avgjort lov til å ha ulikt syn på ting, og de som representerer anti-psykiatrien må også ha lov til å mene det de gjør. Det som imidlertid er vanskelig er at det ofte er de som er mest sårbare, som lettest tar til seg slike budskap om å holde seg unna den etablerte psykiatrien. Dersom man skal ta valg om å slutte med medisiner eller slutte i behandling, så bør det helst skje på et tidspunkt hvor man har oversikt i livet sitt. Når folk fra scientologi-kirken oppholder seg utenfor psykiatriske sykehus og benytter seg av megafon for å få frem sitt budskap, så tvinger de på sett og vis noen av som er sykest til å høre på deres råd. Hvis jeg var alvorlig syk, så håper jeg at jeg hadde valgt å høre på behandlingsapparatet og ikke scientologi-kirken.

Man kan selvfølgelig ikke kneble de som er mot den behandling som skjer innenfor psykiatrien, men dersom ikke Hank von Helvete hadde vært en kjent artist, så ville han neppe ha fått så stor plass til å publisere sitt budskap. De som slipper han til i riksmediene har et moralsk ansvar i forhold til den potensielle skade hans råd forårsaker.

Å da vet jeg hvem han er.

Og kan forstå den kirken sitt syn, vet hvem som fucker med mitt hodet nå. Hvem som frekaller psykotiske gjennombrudd og ant faenskap. Det er ikke scienologene eller hva det heter...

Skal faktisk sette meg inn i det nå. ALT må jo være bedre enn et system som ikke funker. Det funker for noen, og halleluja for dem.

Gjest lov det vel
Skrevet

Hvis du tror psykiske sykdommer som schizofreni ikke eksisterer, så hva gjør du da her?

Hva feiler det deg??

Sa jeg JEG ikke trodde det?????

Hva jeg gjør her på Jorda? NEi faen om jeg vet...

Sa det er folk som tror psykisk sykdom ikke eksisterer, forstått???

Jeg vet det ekstisterer, både det ene og det andre. Har ikke ytret mine meninger, bare hva andre mener. Så ikke legg dette på meg, men er vel typisk det....glem det.

Ikke vits i å diskutere med deg iallefall.

Skrevet

Sa jeg JEG ikke trodde det?????

Hva jeg gjør her på Jorda? NEi faen om jeg vet...

Sa det er folk som tror psykisk sykdom ikke eksisterer, forstått???

Jeg vet det ekstisterer, både det ene og det andre. Har ikke ytret mine meninger, bare hva andre mener. Så ikke legg dette på meg, men er vel typisk det....glem det.

Ikke vits i å diskutere med deg iallefall.

Nei, så la vær å diskuter da! Fint da forventer jeg att du holder deg unna tråden, da. IOM att det ikke er noe vits?

Gjest lov det vel
Skrevet

Hva feiler det deg??

''Hva feiler det deg??''

Det skulle jeg faen meg likt å visst!!!

Gjest lov det vel
Skrevet

Nei, så la vær å diskuter da! Fint da forventer jeg att du holder deg unna tråden, da. IOM att det ikke er noe vits?

Ja skal holde meg unna den jævla tråden din..........

Og slett gjerne, eksistere faen meg ikke uansett.

Skrevet

''Ja, du mener det. Men har du tenkt på lov det vel, att hadde noen advart kreftpasienter mot kreftbehandling, er det også lov?????? Bruk huet.''

Jeg synes du skal være litt mer forsiktig med hvordan du svarer folk her på psykiatriforumet som måtte mene noe annet enn deg om dette. Det er tross alt flere enn deg med alvorlig sinnslidelser som har både gode og dårlige erfaringer - både med behandlingsapparatet og medisiner. Du har på en måte funnet en likevekt i ditt liv og det er bra, men det er ikke gitt at andre har tilsvarende erfaringer som du har.

Jeg synes din kritikk av Hank og den plass han gis i mediene er helt på sin plass, men jeg synes ikke psykiatriforumet her inne skal være forbeholdt de som er ikke fra tid til annen kan uttrykke både skepsis og tvil mht hva som de beste løsningene.

Skrevet

Ja skal holde meg unna den jævla tråden din..........

Og slett gjerne, eksistere faen meg ikke uansett.

Du høres bitter ut, du må tåle litt motstand vettu, eller så blir du gående gjennom livet som ett offer..

Skrevet

''Ja, du mener det. Men har du tenkt på lov det vel, att hadde noen advart kreftpasienter mot kreftbehandling, er det også lov?????? Bruk huet.''

Jeg synes du skal være litt mer forsiktig med hvordan du svarer folk her på psykiatriforumet som måtte mene noe annet enn deg om dette. Det er tross alt flere enn deg med alvorlig sinnslidelser som har både gode og dårlige erfaringer - både med behandlingsapparatet og medisiner. Du har på en måte funnet en likevekt i ditt liv og det er bra, men det er ikke gitt at andre har tilsvarende erfaringer som du har.

Jeg synes din kritikk av Hank og den plass han gis i mediene er helt på sin plass, men jeg synes ikke psykiatriforumet her inne skal være forbeholdt de som er ikke fra tid til annen kan uttrykke både skepsis og tvil mht hva som de beste løsningene.

Jaja, jeg synes ikke jeg var slem jeg da. "bruk huet" er vel kanskje litt drøyt, men jeg fikk da svar på tiltale... Men det er greit nok.

Men den lave statusen til psykiatri som profesjon, blir lite hjulpet av HD, og de som overser att det faktisk er en ekstremist-organisasjon som scientologikirken som er ideologisk premissleverandør for den bevegelsen.

Men ja, jeg var sikkert litt drøy, med bruk huet uttalelsen.

Gjest lov det vel
Skrevet

Du høres bitter ut, du må tåle litt motstand vettu, eller så blir du gående gjennom livet som ett offer..

Beklager at jeg var så sint i går for det var det jeg var, ikke bitter. Det var ikke meningen at det skulle gå utover deg, skulle holdt meg unna nettet. Har hatt motgang og er ikke et offer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...