meteora Skrevet 9. november 2011 Skrevet 9. november 2011 Har fått utdelt mobilnr til både fastlege og psyk på dps, med beskjed om å ta kontakt om "det er noe" også utenom arbeidstid. Har til og med måtte forsikre om at jeg ville ta kontakt om nødvendig og opplever nesten at de "maser" om det. Er dette vanlig praksis og hva er grunn god nok for å ringe/sende sms utenom arbeidstid? Trodde man måtte kontakte legevakt om det er noe som ikke kan vente til neste time eller "over helga", stemmer ikke det? 0 Siter
100%ull Skrevet 9. november 2011 Skrevet 9. november 2011 ''Er dette vanlig praksis og hva er grunn god nok for å ringe/sende sms utenom arbeidstid?'' Om det er vanlig vet jeg ikke...men jeg har opplevd at behandlere har gitt meg sitt private telefonnummer i tilfelle det "var noe"... Hvis det var noe...så ble jeg oppfordret til å ringe dem uansett tid på døgnet... Jeg slet med selvmordstanker...så det god nok grunn til å ringe hvis de oppstod igjen... Det ga meg en stor trygghet til at jeg kunne ringe... men det ble til at jeg ikke trengte å ta kontakt... =) 0 Siter
Gjest Zyprexus Skrevet 9. november 2011 Skrevet 9. november 2011 Tror ikke det er spesielt vanlig, men om de gir deg nummeret er jo vitsen at du skal bruke det. Fikk selv ringe en psykiatrisk sykepleier i kommunen en begrenset periode da jeg var ganske syk. Dette brukte jeg en del. Fikk også psykologen sin private e-post adresse da han var ute i permisjon. Den har jeg aldri brukt. 0 Siter
meteora Skrevet 9. november 2011 Forfatter Skrevet 9. november 2011 ''Er dette vanlig praksis og hva er grunn god nok for å ringe/sende sms utenom arbeidstid?'' Om det er vanlig vet jeg ikke...men jeg har opplevd at behandlere har gitt meg sitt private telefonnummer i tilfelle det "var noe"... Hvis det var noe...så ble jeg oppfordret til å ringe dem uansett tid på døgnet... Jeg slet med selvmordstanker...så det god nok grunn til å ringe hvis de oppstod igjen... Det ga meg en stor trygghet til at jeg kunne ringe... men det ble til at jeg ikke trengte å ta kontakt... =) ''Hvis det var noe...så ble jeg oppfordret til å ringe dem uansett tid på døgnet...'' Det virker sånn på meg også at det var det hu psyk dama mente, jeg burde ringe virket det som. ''Jeg slet med selvmordstanker...så det er god nok grunn til å ringe hvis de oppstod igjen...'' Har hatt nummerene dems en stund nå, uten å tenke noe mer over det, men nå som jeg hatt en nedtur igjen så ble det tatt opp, så det stemmer jo med det du opplevde også... ''Det ga meg en stor trygghet til at jeg kunne ringe... men det ble til at jeg ikke trengte å ta kontakt... =)'' Forstår hva du mener, betryggende å ha noen å snakke med når ting er litt tungt og du desverre ikke har noen andre å prate med... 0 Siter
meteora Skrevet 9. november 2011 Forfatter Skrevet 9. november 2011 Tror ikke det er spesielt vanlig, men om de gir deg nummeret er jo vitsen at du skal bruke det. Fikk selv ringe en psykiatrisk sykepleier i kommunen en begrenset periode da jeg var ganske syk. Dette brukte jeg en del. Fikk også psykologen sin private e-post adresse da han var ute i permisjon. Den har jeg aldri brukt. ''Tror ikke det er spesielt vanlig, men om de gir deg nummeret er jo vitsen at du skal bruke det. Fikk selv ringe en psykiatrisk sykepleier i kommunen en begrenset periode da jeg var ganske syk. Dette brukte jeg en del. Fikk også psykologen sin private e-post adresse da han var ute i permisjon. Den har jeg aldri brukt.'' Forstår at en med å ha fått disse nummerene kan ringe/sende sms, men ønsker de å hjelpe oss i "kriser" som oppstår etter arbeidstid eller i helger? Tror du ikke de vil foretrekke om vi ringte legevakta i stedet? 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 9. november 2011 Skrevet 9. november 2011 ''Er dette vanlig praksis og hva er grunn god nok for å ringe/sende sms utenom arbeidstid?'' Om det er vanlig vet jeg ikke...men jeg har opplevd at behandlere har gitt meg sitt private telefonnummer i tilfelle det "var noe"... Hvis det var noe...så ble jeg oppfordret til å ringe dem uansett tid på døgnet... Jeg slet med selvmordstanker...så det god nok grunn til å ringe hvis de oppstod igjen... Det ga meg en stor trygghet til at jeg kunne ringe... men det ble til at jeg ikke trengte å ta kontakt... =) ''Det ga meg en stor trygghet til at jeg kunne ringe... men det ble til at jeg ikke trengte å ta kontakt... =)'' Nettopp. Nesten så jeg ville ha byttet ut "men" med et "derfor"... Flott at du får denne ekstra "servicen", meteora! 0 Siter
meteora Skrevet 9. november 2011 Forfatter Skrevet 9. november 2011 ''Det ga meg en stor trygghet til at jeg kunne ringe... men det ble til at jeg ikke trengte å ta kontakt... =)'' Nettopp. Nesten så jeg ville ha byttet ut "men" med et "derfor"... Flott at du får denne ekstra "servicen", meteora! ''Flott at du får denne ekstra "servicen", meteora!'' Vet ikke om jeg kommer til å klare å benytte meg av det, blir på en måte til skyldfølelse fordi de bryr seg og jeg ikke klarer å ta i mot det de tilbyr... Vet jeg høres litt negativ ut, men blir så redd for å skuffe noen flere. 0 Siter
Gjest Zyprexus Skrevet 9. november 2011 Skrevet 9. november 2011 ''Tror ikke det er spesielt vanlig, men om de gir deg nummeret er jo vitsen at du skal bruke det. Fikk selv ringe en psykiatrisk sykepleier i kommunen en begrenset periode da jeg var ganske syk. Dette brukte jeg en del. Fikk også psykologen sin private e-post adresse da han var ute i permisjon. Den har jeg aldri brukt.'' Forstår at en med å ha fått disse nummerene kan ringe/sende sms, men ønsker de å hjelpe oss i "kriser" som oppstår etter arbeidstid eller i helger? Tror du ikke de vil foretrekke om vi ringte legevakta i stedet? Det er jo helt frivillig , de vil jo bare hjelpe. Jeg ba aldri om det men fikk det som forslag av dem. Er jo utrolig godt å snakke med noen som kjenner deg, ikke en eller annnen tilfeldig lege på legevakten som du må for klare hele problemet til. Jeg fikk god hjelp til å komme over en krise med dette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.