nitty-gritty Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg vet ikke hva jeg skal finne på til minstejentas kalendergaver. 1,5-åringer skal tross alt ikke ha småting, så da utelukkes det meste som ikke koster skjorta. Hadde hun vært enebarn, så hadde jeg aldri i verden gått for dette, men så har hun en storebror, da... Jeg tenker at de skal få annenhver dag, bortsett fra den 1. og den 24., da får de en hver. Så tretten gaver. Blir vel mye sjokolade og kjeks, kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cabret Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hva med å kjøpe en eske med Playmobil eller Duplo og spre innholdet ut over flere dager? Ev. et sett med grønnsaker/frukt/matvarer i tre som også kan deles opp? (Både datteren min og nevøen min var i hvert fall intenst opptatt av å lage mat og få oss til å smake - og den perioden varte ganske lenge.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to-barns-mamman Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Gode fargeblyanter, jeg hatet alle de dårlige fargene som ungene fikk når det var små! Hårstrikk Fine sokker og undertøy (noe min jente likte godt allerede i den alderen) Duplopakker delt opp i flere dager Kanksje noe av dette kan brukes? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Kjøp en pakke med noen figurer i (feks fra drømmehagen, der er det 5-6 figurer) også får hun en figur hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Hva med å kjøpe en eske med Playmobil eller Duplo og spre innholdet ut over flere dager? Ev. et sett med grønnsaker/frukt/matvarer i tre som også kan deles opp? (Både datteren min og nevøen min var i hvert fall intenst opptatt av å lage mat og få oss til å smake - og den perioden varte ganske lenge.) Takk for tips Matvarene er en veldig god ide, men jeg planlegger å kjøpe et helt lekekjøkken med tilbehør til jul (for som dine, så elsker hun å lage mat og gjøre husarbeid på liksom). Jeg skal se hva jeg finner av duplo og playmobil, selv om hun ikke er så veldig interessert i noen av delene. Det viktigste er vel i grunnen å ha noe hun kan pakke opp 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Gode fargeblyanter, jeg hatet alle de dårlige fargene som ungene fikk når det var små! Hårstrikk Fine sokker og undertøy (noe min jente likte godt allerede i den alderen) Duplopakker delt opp i flere dager Kanksje noe av dette kan brukes? Takk for gode ideer! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Kjøp en pakke med noen figurer i (feks fra drømmehagen, der er det 5-6 figurer) også får hun en figur hver dag. Det var en god ide. Hun er glad i å se på TV, så om jeg finner noen figurer der i fra så blir det nok toppers 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Som flere andre her foreslår jeg et eller annet du kan dele opp, slik at det blir noe når det er ferdig. Enten et slags puslespill / byggesett eller et sett figurer med tilbehør som etter hvert blir komplett til å lekes med. Småtteri i tillegg: En kul ballong, hårpynt hvis hun bryr seg om det, sokker eller vanter med populær dekor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest når de er så små Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg ville kjøpt en enkel kalender med sjokolade inni. En liten slik bit må vel være mer enn stas nok. Storebror kan ha den andre kalenderen alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg har fire små, så her får de hver fjerde dag, samt at alle får lørdagsgodt. Til mini på 18 mnd har jeg kjøpt: Liten stjernekoffort på søstrene grene, spretteball med lys i fra samme sted, samt en vaskeklut med bil på. I tillegg er jeg rett og slett så kip at jeg har funnet frem 3 av lekene fra storesøskenen som passer fint i alder nå. Disse har han aldri sett, og de er nesten ikke brukt. Litt store kalendergaver da, og mer i verdi i forhold til hva de andre har, men greit å gjøre det slik når han er så liten De andre er forøvrig 5, 7 og 9 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Vi satset på briotog i den alderen. Med tre små barn jenter) fikk de skinner, vogner, trær etc. i kalendergavene. Da kunne de bygge ut etterhvert. Den dag i dag leker de med toget innimellom- nå snart 8, 10 og 13. PS. Vi kjørte denne varianten ett år + at de (vi) ønsket seg deler til jul. Dermed kan de nå bygge en lang bane med broer, tunneller osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Jeg ville kjøpt en enkel kalender med sjokolade inni. En liten slik bit må vel være mer enn stas nok. Storebror kan ha den andre kalenderen alene. Det er nesten så jeg mistenker deg for ikke å ha hatt 1,5-åring med eldre søsken før? For ja, hun er liten, men hun skjønner veldig godt når storebror får noe hun ikke får. Noen ganger er det nødvendig, men ikke når det kommer til julekos. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Jeg har fire små, så her får de hver fjerde dag, samt at alle får lørdagsgodt. Til mini på 18 mnd har jeg kjøpt: Liten stjernekoffort på søstrene grene, spretteball med lys i fra samme sted, samt en vaskeklut med bil på. I tillegg er jeg rett og slett så kip at jeg har funnet frem 3 av lekene fra storesøskenen som passer fint i alder nå. Disse har han aldri sett, og de er nesten ikke brukt. Litt store kalendergaver da, og mer i verdi i forhold til hva de andre har, men greit å gjøre det slik når han er så liten De andre er forøvrig 5, 7 og 9 Takk for tipsene. De var fine 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Vi satset på briotog i den alderen. Med tre små barn jenter) fikk de skinner, vogner, trær etc. i kalendergavene. Da kunne de bygge ut etterhvert. Den dag i dag leker de med toget innimellom- nå snart 8, 10 og 13. PS. Vi kjørte denne varianten ett år + at de (vi) ønsket seg deler til jul. Dermed kan de nå bygge en lang bane med broer, tunneller osv. Åh, for en flott ide Takk, den må jeg tenke på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 10. november 2011 Forfatter Del Skrevet 10. november 2011 Som flere andre her foreslår jeg et eller annet du kan dele opp, slik at det blir noe når det er ferdig. Enten et slags puslespill / byggesett eller et sett figurer med tilbehør som etter hvert blir komplett til å lekes med. Småtteri i tillegg: En kul ballong, hårpynt hvis hun bryr seg om det, sokker eller vanter med populær dekor. Takk Hår-greier og slikt bryr hun seg ikke om, ei heller klær eller undertøy. Hun har ingen eldre søstre og en ekstremt ujålete mamma 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Takk Hår-greier og slikt bryr hun seg ikke om, ei heller klær eller undertøy. Hun har ingen eldre søstre og en ekstremt ujålete mamma ''Hun har ingen eldre søstre og en ekstremt ujålete mamma '' Samme som min egen datter. Hun likte likevel småplagg med Sesam Stasjon-figurer da hun var i den alderen :-) Men det kommer tidsnok, du trenger ikke dytte henne i den retningen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Lillesøsteren min fikk da hun var 1.5 år, duploklosser i kalendergave. Kjøpte en sånn bøtte med duplo, pakket inn 3-4-5 hver dag, hun var overlykkelig hver eneste dag. Det var siste året mitt kalender det året, så jeg åpnet pakkene med henne hver dag, ett godt minne. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 En 1,5-åring skjønner ikke det med kalendergaver, selv om storesøsken får det. La storesøsken åpne kalenderen når den minste har lagt seg. Ikke gjør noe stort nummer ut av det. Og vent med kalendergaver til den minste er 3 år. Dette fungerte helt fint hos oss i alle fall Minstemann syntes det var kjempestas å se på kalenderen til storesøstrene, men det var aldri noe mas om å få gaver selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Lyra fargeblyanter! Ingen over, ingen ved siden...*s* Og kanskje en pakke duplo, f.eks med dyr, hvis ikke hun har arvet det. Kan pakkes inn porsjonsvis, to fargeblyanter eller tre duploklosser kan være en gave. Pakket inn i mye papir og ørlite tape. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Det er nesten så jeg mistenker deg for ikke å ha hatt 1,5-åring med eldre søsken før? For ja, hun er liten, men hun skjønner veldig godt når storebror får noe hun ikke får. Noen ganger er det nødvendig, men ikke når det kommer til julekos. ''For ja, hun er liten, men hun skjønner veldig godt når storebror får noe hun ikke får. Noen ganger er det nødvendig, men ikke når det kommer til julekos.'' Det året niesen min var halvannet, så ble hun veldig god til å starte dagen med "Pappa, pakke?" Hun slet imidlertid med å forstå at det ikke virket med den replikken etter julaften. Hun prøvde seg til langt ut i januar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.