Gå til innhold

Kalendergaver til 1,5-åring?

nitty-gritty

Anbefalte innlegg

En 1,5-åring skjønner ikke det med kalendergaver, selv om storesøsken får det.

La storesøsken åpne kalenderen når den minste har lagt seg. Ikke gjør noe stort nummer ut av det. Og vent med kalendergaver til den minste er 3 år.

Dette fungerte helt fint hos oss i alle fall :)

Minstemann syntes det var kjempestas å se på kalenderen til storesøstrene, men det var aldri noe mas om å få gaver selv.

Jeg kunne selvfølgelig ha forsøkt å gjemme hele kalenderen fra henne og snikåpne pakker etter hennes leggetid, men hvor i all verden er hyggen i det? Mye av kosen er jo å ha kalenderen framme. Hun vet forøvrig veldig godt hva en pakke er.

Men jeg har fått mange gode ideer her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1320925466' post='4673246]

Lillesøsteren min fikk da hun var 1.5 år, duploklosser i kalendergave. Kjøpte en sånn bøtte med duplo, pakket inn 3-4-5 hver dag, hun var overlykkelig hver eneste dag.

Det var siste året mitt kalender det året, så jeg åpnet pakkene med henne hver dag, ett godt minne. :o)

Høres koselig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyra fargeblyanter! Ingen over, ingen ved siden...*s* Og kanskje en pakke duplo, f.eks med dyr, hvis ikke hun har arvet det. Kan pakkes inn porsjonsvis, to fargeblyanter eller tre duploklosser kan være en gave. Pakket inn i mye papir og ørlite tape.

Takk for tipset :)

Hvor får man kjøpt de fargeblyantene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne selvfølgelig ha forsøkt å gjemme hele kalenderen fra henne og snikåpne pakker etter hennes leggetid, men hvor i all verden er hyggen i det? Mye av kosen er jo å ha kalenderen framme. Hun vet forøvrig veldig godt hva en pakke er.

Men jeg har fått mange gode ideer her :)

Nei, jeg snakker ikke om å gjemme kalenderen. Men min erfaring er at den lille ikke nødvendigvis behøver å åpne pakker sammen med den store.

Det var i alle fall ikke noe problem for vår minste. Han fikk sin første pakkekalender da han var 3 år gammel. Søstrene hadde det fra før han ble født.

Storesøstrene åpnet kalenderen etter at han hadde lagt seg, men kalendrene hang i stua.

Lurer på om han fikk en sjokoladekalender den jula han var 2. Jo, det stemmer nok. Og det var en stor suksess :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor gjorde vi det veldig enkelt - til minstemann (3. barn) pakket vi inn gamle leker som storesøster og storebror hadde hatt (og som fremdeles ikke var hentet fram for minstemann). Grunnen var at jeg ikke orket tanken på 24 nye leker liggende rundt omkring. 2-åringen var kjempefornøyd (og det var foreldrene også)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Middelthon

Min elsket ting som seks-sju rosiner, eller én aprikos, en sviske el. i den alderen. Veldig greit. Ingen grunn til å gjøre noe mer ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datra har alltid fått en miks av noen morsomme ting, og noen nyttige ting, som f.eks ny pysj, et par sokker, ny tannbørste og sånne ting som hun likevel trenger. Men jeg har gjort det til litt mer attraktive ting, da. (Dora the explorer-pysj fra M&S, sokker med Thomas-toget og sånt når hun var i den alderen)

:)

Når jeg tenker på det er jo sokker en dårlig idé til din lille. *s* Hvordan gikk det med teppeposeprosjektet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datra har alltid fått en miks av noen morsomme ting, og noen nyttige ting, som f.eks ny pysj, et par sokker, ny tannbørste og sånne ting som hun likevel trenger. Men jeg har gjort det til litt mer attraktive ting, da. (Dora the explorer-pysj fra M&S, sokker med Thomas-toget og sånt når hun var i den alderen)

:)

Når jeg tenker på det er jo sokker en dårlig idé til din lille. *s* Hvordan gikk det med teppeposeprosjektet?

''Når jeg tenker på det er jo sokker en dårlig idé til din lille. *s* Hvordan gikk det med teppeposeprosjektet?''

Haha, ja. Vi krangler fremdeles om både sokker og sko. Teppeposeprosjektet ble satt på vent, da det har vært merkelig varmt her den siste måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - ingoen -

I fjor gjorde vi det veldig enkelt - til minstemann (3. barn) pakket vi inn gamle leker som storesøster og storebror hadde hatt (og som fremdeles ikke var hentet fram for minstemann). Grunnen var at jeg ikke orket tanken på 24 nye leker liggende rundt omkring. 2-åringen var kjempefornøyd (og det var foreldrene også)...

Genialt!

Jeg elsker gjenbruk, og små barn blir faktisk glade for det meste de får. Det er bare oss voksne som lager en mye styr og stresser.. Veldig godt forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...