Gå til innhold

Farsdag på søndag

MHC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Barna har laget noe småtteri på skolen, som skal pakkes inn og overrekkes. Skal også forsøke å få til frokost (eller i det minste en kaffekopp) på sengen, men ingen krise om det ikke blir slik.

Mannen min pleier alltid å ringe sin mor på morsdag, og eventuelt gi en blomst, men fra min familie har vi ikke slike tradisjoner.

Ingen store markeringer herfra, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel aldri feiret farsdag noe spesielt for min egen far siden jeg ikke bodde sammen med ham i oppveksten.

Da jeg bodde sammen med eksen feiret vi litt med at ungene laget kort, vi kjøpte vel en liten ting, ungene tegnet sikkert en tegning og vi lagde en kake. Nå er det stemora til ungene som tar seg av den biten. :o)

Svigerfamilien pleier å feire slike dager, men i år skal vi på hytta og når vi kommer hjem derfra skal jeg altså se reprisen på finalen i "Skal vi danse" så da blir det evt. et besøk i kveldinga, men jeg vet ikke ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har omtrent samme opplegg enten det er mors- eller farsdag:

- Kaffe med litt ekstra - søndag blir det nok boller

- Noen veldig små gaver, gjerne spleis mellom ungene og den andre voksne - søndag får nok far en boxershorts som er mest fra avkommet og en bok som er mest fra meg

Vi markerer det altså, men gavene er nokså symbolske. Og det er jeg som ordner mesteparten (unntatt gavene til meg selv) uansett om det er mors- eller farsdag.

Overfor mine egne foreldre forsikerer jeg bare neste gang jeg snakker med dem, om at jeg husket på det :-) Vi feirer bursdager med dem, men ikke mors- og farsdag lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Har vel hendt at jeg har ringt faren min, men jeg vokste ikke opp med han, så vi hadde ikke noe markering hjemme.

Nå lar jeg guttungen styre det, noen ganger lager han ett kort, andre ganger en liten ting, noen ganger blir det ikke noe.

Vi pleier å gå bort til svigerfar og drikke kaffe, siden både jeg og han er glad i boller o.l så benytter vi oss selvsagt at at det er farsdag. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi markerer mors og farsdag, enten hos oss eller hos våre foreldre. Både mannen min og jeg sender blomster til foreldrene våre dersom vi ikke kjører dit på middag den dagen (det er et stykke). Den av oss som har dag får blomster og gave fra poden, kjøpt av den voksne med gjennomarbeidet kort fra jr ;-)

Hos oss lever vi etter mottoet "ta vare på hverdager som lett kan bli en fest", uten at vi har havnet på navndagkjøret ennå... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest - ingoen -

Vi lager et kort sammen (barna og jeg). Printer ut morsomme/fine bilder av far, skriver dikt og gode ord fra alle sammen.

Kjøper ikke gave, men lager noe ekstra godt til kaffen. Frokost på senga er helt pyton (avskyr smuler i senga!), men lager en kopp kaffe + en liten sjokoladebit. Så inviteres far ned til frokost om feks 10 minutter. Ofte har vi da rundstykker, bacon, egg osv.

Feirer ikke min egen far lenger.. det burde jeg kanskje ha gjort. Et kort er jo veldig hyggelig å få.

Men jeg velger konsekvent å ikke kjøpe gaver, syns det ofte er enda bedre med tid sammen + å gi noe personlig som man har lagt en innsats ned i (feks dikt/sang). Kjøper heller ikke noe spesielt inn til Valentines day, Halloween og slike ting. Er faktisk mulig å markere dager uten at gaver skal være involvert. Men det er nå min mening, da!

Koselig anledning til å gjøre stas på hverandre, syns jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...