Gå til innhold

www.fontenehuset.no

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar58
Skrevet

Vet ikke om det er lov,men kommer her med litt reklame,om en forening som driver brukerstyrt rehabilitering mot friskhet og jobb.De finnes over hele landet.

Gjest tidligere medlem
Skrevet

Jeg var noen turer innom noen måneder etter at jeg møtte veggen. Jeg syntes hele konseptet var forvirrende, med rare arbeidsoppgaver . Jeg følte meg heller ikke så veldig godt ivaretatt der.

Mitt inntrykk er at fontenehuset passer best for pasienter med tung psykiatrisk problematikk. Hvis en ønsker større utfordringer så bør en gå andre steder.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Jeg var noen turer innom noen måneder etter at jeg møtte veggen. Jeg syntes hele konseptet var forvirrende, med rare arbeidsoppgaver . Jeg følte meg heller ikke så veldig godt ivaretatt der.

Mitt inntrykk er at fontenehuset passer best for pasienter med tung psykiatrisk problematikk. Hvis en ønsker større utfordringer så bør en gå andre steder.

Hvilken avdeling? Jeg var meget fornølyd med Oslo Sentrum.

Ikke alle har 100% gode erfaringer med alle steder,men Oslo har lengst erfaring.Jeg er medlem nr 8 og trives veldig goidt der.

Man må klare små enkle oppgaver,eller man kan bare dukke opp til Lunsj,det bestemmer du selv.

Men huset går i stå om ingen gjør noenting noengang.De ansatte skal stort sett hjelpe brukerne,ikke gjøre alle oppgaver selv.Huset er jo brukerstyrt.

Spør man alle 300 medlemmer i Oslo,er jeg fornøyd om 200 er 80% fornøyd.

Gjest tidligere medlem
Skrevet

Hvilken avdeling? Jeg var meget fornølyd med Oslo Sentrum.

Ikke alle har 100% gode erfaringer med alle steder,men Oslo har lengst erfaring.Jeg er medlem nr 8 og trives veldig goidt der.

Man må klare små enkle oppgaver,eller man kan bare dukke opp til Lunsj,det bestemmer du selv.

Men huset går i stå om ingen gjør noenting noengang.De ansatte skal stort sett hjelpe brukerne,ikke gjøre alle oppgaver selv.Huset er jo brukerstyrt.

Spør man alle 300 medlemmer i Oslo,er jeg fornøyd om 200 er 80% fornøyd.

''Spør man alle 300 medlemmer i Oslo,er jeg fornøyd om 200 er 80% fornøyd.

''

For de med en tyngre psykisk lidelse så er det sikkert bra å ha noe fast å gå til. Overgangsarbeid kan også være et bra tiltak.

Men jeg vet faktisk ikke hvor sunt det er å bare omgås andre psyke hele tiden.

Gjest Bipolar58
Skrevet

''Spør man alle 300 medlemmer i Oslo,er jeg fornøyd om 200 er 80% fornøyd.

''

For de med en tyngre psykisk lidelse så er det sikkert bra å ha noe fast å gå til. Overgangsarbeid kan også være et bra tiltak.

Men jeg vet faktisk ikke hvor sunt det er å bare omgås andre psyke hele tiden.

Det er jeg 100% enig i.Jeg føler meg mye friskere når jeg er alene,enn sammen med de andre "pasientene.Jeg droppet julebordet i går.Mange har ett vel løsluppent forhold til alkohol og når man har angst er ikke høyrøstede folkemengder noe man ønsker å se ifram til.Har også truffet 2 transseksuelle,noe som skremte meg.Jeg var høflig og ordentlig når jeg snakker med dem,men er egentlig litt sjokkert privat.

Når man med sine psykiske problemer,alikevel føler seg som den friskeste på stedet,ken jeg være enig i at å være sammen med 50 "galninger" kan være slitsomt.Å reise helt til Oslo for å være der fra kl 13-15 føles litt bortkastet,når man tenker seg at reiseveien er på 2 timer,og Oslooppholdet begrenser seg selv til 2 t. pga av rushtid.

Jeg har ett dagsenter 30 min unna,men jeg nekter å oppholde meg sammen med 4 galninger til en pris av 100 kr i bensin.Da sitter jeg heller hjemme,og doler med mine venner,leser nettaviser og ser på tv.Katta svarer ikke men er veldig kosete.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...