Gå til innhold

Ansiktslammelse

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk...

Det første døgnet var jeg veldig oppskaket og redd, nå er jeg mer trist fordi han har den lammelsen fremdeles - og jeg regner med at den kommer til å sitte i i mange uker. Og tanken på at det kanskje ikke vil forsvinne i det hele tatt, sitter langt bak i hodet i en mørk krok....

Kjenner følelsen. Særlig avmaktsfølelsen når man bare må "vente og se" er helt jævlig (excuse my French).

Her i huset har vi nå hatt TO unger hjemme fra skolen siden høstferien. Nå er storebroren under utredning også ettersom søstra er syk, men vi håper i det lengste at han bare har en "vanlig" gjenstridig virusinfeksjon og at vi ikke har to barn med ME. Han har mye færre symptomer enn henne, men er skikkelig slapp han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen. Særlig avmaktsfølelsen når man bare må "vente og se" er helt jævlig (excuse my French).

Her i huset har vi nå hatt TO unger hjemme fra skolen siden høstferien. Nå er storebroren under utredning også ettersom søstra er syk, men vi håper i det lengste at han bare har en "vanlig" gjenstridig virusinfeksjon og at vi ikke har to barn med ME. Han har mye færre symptomer enn henne, men er skikkelig slapp han også.

Husker ikke hva du har skrevet om dette før, men har noen av dem hatt kyssesyken?

(og beklager, men jeg har lest at "tilbøeligheten til å få ME" kan være arvelig, at det gjerne kan oppstå flere tilfeller i samme familie...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy, så ekkelt! :(

Krysser fingre for at alt kommer tilbake til normalen innen kort tid.

*Klem*

I kveld så vi antydning til smil på venstre side og vi kunne så vidt se at musklene i kinnet beveget seg ørlite :-)

Han har absolutt ikke full førlighet ennå i ansiktet - men det var fantastisk å se den lille bedringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok pga spinalprøven han har vondt i dag. Men har vært flink og hvile seg i ettermiddag og kveld. Han tok en ibux i 14.30 tida.

Jeg vet ikke noe om hvordan prøvene tas i Norge kontra i andre land. Regner med at jeg får vite mer på kontrollen om tre uker. Skal prøve å samle opp en del spørsmål da.

Problemet er når borreliaen "kapsler seg inn" (noe den gjør i hytt og pine) og da ikke gir utslag på prøver.. Norge er altfor dårlig på sånt!

Uansett - dette kommer nok til å gå fint! Vet hvordan det føles... eksen hadde forbigående ansiktslammelser i halve ansiktet etter CI-operasjon (det kom to uker etter operasjonen og varte vel i ca fire uker). Ekle greier :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

I kveld så vi antydning til smil på venstre side og vi kunne så vidt se at musklene i kinnet beveget seg ørlite :-)

Han har absolutt ikke full førlighet ennå i ansiktet - men det var fantastisk å se den lille bedringen!

Så bra! Da går det rette veien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra, prust. Høres ut som at dette går rette veien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er når borreliaen "kapsler seg inn" (noe den gjør i hytt og pine) og da ikke gir utslag på prøver.. Norge er altfor dårlig på sånt!

Uansett - dette kommer nok til å gå fint! Vet hvordan det føles... eksen hadde forbigående ansiktslammelser i halve ansiktet etter CI-operasjon (det kom to uker etter operasjonen og varte vel i ca fire uker). Ekle greier :(

Har du noen link til det med innekapslet borelia? Jeg kan ingenting om det...

I kveld da jeg kom hjem, smilte han enda bredere - og nå er det veldig liten assymmetri. Er så utrolig lettet!

men han blir fort sliten på skolen ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

I kveld da jeg kom hjem, smilte han enda bredere - og nå er det veldig liten assymmetri. Er så utrolig lettet!

Ja, det er ille, men forsto du hva norske fagforeninger kan gjøre i Peru, så vennligst forklar meg :-)

Jeg vet ikke hva LO internasjonal driver med heller, men de kan vel ikke gjøre annet enn å støtte opp om fagforeninger der nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, prust. Høres ut som at dette går rette veien! :)

Ja - og i kveld smilte han enda bredere :-) Fantastisk å se det gode smilet hans (nesten som før) igjen! Og øyet er nesten som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... nei... jeg fikk det bare fortalt av en på jobben som har en far som har vært i Tyskland pga udiagnostisert borrelia.... Jobber ikke sammen med henne nå, så får ikke spurt hvordan det går osv..

Jeg tror at så lenge han ser bedre ut nå, så er han på bedringens vei. Dette skal nok gå bra, skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff så skremmende opplevelse. Bra dere kom raskt til legen, og at de prioriterte ham. Håper det går snart over.

*klem*

Takk!

Det går veldig fint med ham nå. Etter en uke så vi at musklene igjen begynte å virke, og nå (etter 1,5 uke) er det 95% bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...