Gå til innhold

Nyfødt med lav vektoppgang

Gjest CathyS75

Anbefalte innlegg

Gjest CathyS75

Vi fikk for 13 dager siden en gutt tatt med hastesnitt. Han var 37 fullgåtte uker og veide 3060. Kroppen min var ikke klar for amming og ikke han heller. Nå pumper jeg og gir ham i tillegg til tillegg, da vet vi hvor mye han får i seg. Han gikk ned mer enn 10% på sykehuset og de besluttet å gi tillegg i form av profylac. Vår store bekymring er lav vektoppgang.Veide 2915 i dag på dag 13. Han viser lite sult og som oftest må vi lure i ham flaska. En ganske rolig unge som kun skriker når han stelles og hvis han er veldig veldig sulten, utover dette må vi vekke ham for å spise og lure i ham maten. Vi forsøker å stimulere før mating så han våkner. Vi mater ham minst 8 ganger i døgnet på profylac og det jeg klarer pumpe. Vi forsøkte NAN da vi kom hjem, men han begynte da å gulpe mye. Profylac spiser han godt av og han spiser mer enn 15% av fødselsvekt. Han ser ut til å ha det bra med flere tunge bleier i døgnet. Barnepleier sa i dag at han spiser nok i mengde per døgn, men mulig han ikke tar opp nok og at noen trenger litt tid. Mammahjertet slår seg ikke til ro med det. Kan barnelegen gi noen tips? Og om dette ikke bedrer seg, hva bør vi gjøre? Både i form av nye ting å prøve her hjemme men også evt utredning, dette tærer virkelig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...