zellica Skrevet 12. november 2011 Skrevet 12. november 2011 Hei du. Jeg har to gutter selv og tre brødre. Alle disse guttene kom i en sen, men allikevel normal pubertet. Den eldste sønnen min var 16 før han fikk hårvekst nedentil, og startet høydeveksten. Han er nå snart 20 og har fremdeles ikke stoppet å vokse, og har heller ikke skjeggvekst. Men er helt normalt utviklet ellers. Den neste er snart 16. Han har det siste halvåret kommet i stemmeskifte, og har så smått startet å vokse i høyden. Har begynt å utvikle mye hår på bein og armer samtidig. Hvordan det står til i de private regioner vet jeg ikke;-) Faren deres var også sent utviklet og var ikke ferdig med puberteten da jeg traff ham som 18 åring;-) Alle disse guttene var minst til konfirmasjonen, men er nå normalt høye. Den eldste broren min var minst under konfirmasjonen og begynte med vekst som 17 åring. Han hadde heller ikke begynt pubertetsutvikling på det tidspunktet. Nå er han over 2 meter høy:-) Som du ser er du helt normalt utviklet, selv om du ikke er kommet i puberteten enda. Men jeg forstår at det plager deg. Hvis du ikke har noen tegn på pubertetsutvikling når du kommer til 10 klasse, bør du spørre lege eller helsesøster om hjelp. De har hørt og sette dette mange mange ganger før, og kan hjelpe deg videre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.