Gå til innhold

spm om innleggelse ol

Anbefalte innlegg

Gjest bp lurer i kveld
Skrevet

* Hva er det som avgjør om en behandler(fastlegen) vil en skal være innlagt når en skal se på medisiner?

(jeg skulle visst bli henvist pga dette..) har en Bipolar lidelse, vet ikke om det er 1 eller 2 og ikke om det har noe å si for denne vurderinga.

*Hvilken muligheter har en ved en frivillig innleggelse på åpen post?

(finnes det en så åpen post som at man er tilstede på morgen/dag og hjemme på kveld/natt?? Da ville jeg jo egentlig tru at en ikke trengte innleggelse..hvis det fantes mener jeg..(det var snakk om noe lignende, er derfor jeg spør..at jeg evt ikke misforstod) jeg er avhengig av en meget fleksibel innleggelse hvis det skal bli noen, har et barn å ta meg av samtidig med alt dette)

Skrevet

Hei.

Jeg kan si litt om mine erfaringer, go det jeg vet. Så må noen andre gjerne korrigere meg.

Det aller beste er jo en frivillig innleggelse, noe som nok er aktuelt for din del. Det er noen som blir innlagt når en skal se på medisiner og prøve ut. Det er nok ulike grunner til det, en av de er at noen blir "verre før de blir bedre".

Det du skriver om å være på dagen og ikke på natten, er vel mer en slags dagpost feks på DPS. Da har man ikke eget rom med seng. Da blir man dagpasient.

Har du noen andre som kan hjelpe deg med barnet ditt? En barnefar? Er man innlagt på frivillig basis på åpen post får man komme og gå litt. Men tror de foretrekker at man er der mest mulig. Ellers kunne man gjerne likegodt ikke vært innlagt?

Korriger meg gjerne noen andre.

Gjest bp lurer i kveld
Skrevet

Hei.

Jeg kan si litt om mine erfaringer, go det jeg vet. Så må noen andre gjerne korrigere meg.

Det aller beste er jo en frivillig innleggelse, noe som nok er aktuelt for din del. Det er noen som blir innlagt når en skal se på medisiner og prøve ut. Det er nok ulike grunner til det, en av de er at noen blir "verre før de blir bedre".

Det du skriver om å være på dagen og ikke på natten, er vel mer en slags dagpost feks på DPS. Da har man ikke eget rom med seng. Da blir man dagpasient.

Har du noen andre som kan hjelpe deg med barnet ditt? En barnefar? Er man innlagt på frivillig basis på åpen post får man komme og gå litt. Men tror de foretrekker at man er der mest mulig. Ellers kunne man gjerne likegodt ikke vært innlagt?

Korriger meg gjerne noen andre.

Ja, det er snakk om en frivillig innleggelse :-)

Jeg har vært innlagt 3 ganger før, alle ganger har jeg vært der heltid. frivillig tvang to av gangene.

Dette er vel en DPS, men aner ikke hvordan dette fungerer. Selvsagt vil jeg sikkert få informasjon om dette også, men greit å vite litt på forhånd :-)

Det med tilstedeværelse mener jeg også. Dessuten synes jeg dette blir litt bortkasta bruk av ressursene... Jeg sliter mest med depresjoner, de er ille på dagtid(når barnet er på skolen) og på kvelden (etter at barnet har lagt seg), men er jeg hjemme på kvelden vil jo ikke det sees...(de ville jeg skulle observeres)

Jeg har ingen som kan ha barnet i ca 4 uker (fastlegen mente jeg kunne regne med ca den tida). Er endel private grunner for at enkelte ikke skal/kan passe barnet...(vi er flere som ser de begrensninger enkelte av de rundt meg har)

Jaja, tusen takk for svar - setter stor pris på det :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ved en innleggelse kan personalet observere virkninger og bivirkninger over tid og gjennom hele døgnet. Det er mange ganger svært nyttig.

Gjest bp lurer i kveld
Skrevet

Ved en innleggelse kan personalet observere virkninger og bivirkninger over tid og gjennom hele døgnet. Det er mange ganger svært nyttig.

Takk for svar :-)

Da vil det egentlig si at jeg evt får en ordentlig innleggelse da..

Var ikke i mine planer egentlig, men får prøve se positivt på det - en investering av tid som vil gi meg og barnet en lysere tid, kanskje tilogmed en mer stabil "verden".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...