Gå til innhold

Er store menn farlige? Ikke jeg.

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar58
Skrevet

Jeg er en liten gutt på skarve 150 kg og har lagt merke til noe rart på besøk på diverse dagavdelinger.Menn som er mye større enn meg og da vaier opp mot 180-200 kg ser ut til å enten være overmedisinert,eller lobotomert.Har sett en eller to med arr i bakhodet.Der håret er fjernet og ikke ser til å gro ut igjen.De fleste av disse menn er rundt 2 meter høye.

Er det slik at prykiatere tror at aggresjon i seg selv er farlig?Hvorfor tro man at aggresjon er farligere hos menn enn hos kvinner? Er det ikke noe som heter våpen? Skjer uoverveide farlige situasjoner kun i affekt?

Jeg har mistet tror på at NAV ønsker å rehabilitere meg bare pga en eneste episode for ca 3 år siden.Det er også helt latterlig at noen skulle ha mistanke om at jeg skulle kunne være farlig.Uten sammenheng forøvrig er jeg mer å regne som "den lille hunden som bjeffer,en den store som biter."

Psykopater finnes i begge kjønn og alle størrelser,så hvorfor er en gruppe menn havnet i gruppen "farlig?" Jeg er nok ikke en slik tøff mann som Sven-Erik Utsi som Trude intervjuet på tv2 her for en stund siden.

De farlige er jo psykopater i alle aldre,farger og begge kjønn.

Sist jeg så en var en Politimann i en Beck episode.Jeg håper vel at de luker ut alle de som er der tidlig.Snill Politi passer best i Norge.(Og Sverige)

Gjest Matariki
Skrevet

Blir folk lobotomert i dag?

Er vel ikke i bakhodet lobotomering skjer?

Men overmedisiner og lobotomert er kanskje det samme, er det det du mener?

Skrevet

" NAV ønsker å rehabilitere meg bare pga en eneste episode for ca 3 år siden."

Du må ønske det selv. Nå vet jeg ikke hva støtte du har per i dag men dersom du ønsker å forsøke deg i arbeidslivet med noen få timer til å begynne med har du full rett til det, men da må du også ta kontakt med din Nav-saksbehandler, skaffe deg en uttalelse fra din lege og sette dette i sving. Det nytter ikke sitte å klage på Nav (selv om man uten tvil kan si mangt og meget om "dem"), -du- må gjøre noe. Du kan heller ikke forvente drømmejobben, men dersom du har lyst til å gjøre noe/"være med" så er der mulighet, men du må selvsagt være mentalt/fysisk i stand til det.

Ang store menn i psykiatrien som kanskje var ditt hovedtema:

Ansatte i psykiatrien ser sykdom og symptomer, ikke størrelse. Ansatte har god erfaring i å håndtere både store og små størrelser og er trent på ulike typer "farlige" situasjoner.

Kanskje du legger mere merke til de store mennene rett og slett fordi de naturlig nok er større, og fordi du kanskje sammenligner degselv med dem.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Blir folk lobotomert i dag?

Er vel ikke i bakhodet lobotomering skjer?

Men overmedisiner og lobotomert er kanskje det samme, er det det du mener?

Nei,det er selvfølgelig ikke det samme.Men jeg vet jo ikke hvordan de har blitt behandlet på sykehuset.

Man slutter ikke å være ett menneske ved 2 meter,eller over 170 kg.Man blir ikke en grønn Hulk liksom.NOen usikre små mennesker kan kanskje bli redde.Men det er jo ikke vår feil.

Sjekk ut Fluffy på youtube:

Gjest Matariki
Skrevet

Nei,det er selvfølgelig ikke det samme.Men jeg vet jo ikke hvordan de har blitt behandlet på sykehuset.

Man slutter ikke å være ett menneske ved 2 meter,eller over 170 kg.Man blir ikke en grønn Hulk liksom.NOen usikre små mennesker kan kanskje bli redde.Men det er jo ikke vår feil.

Sjekk ut Fluffy på youtube:

Blir de behandlet stygt på sykehuset fordi de er store, er det det du tror?

Får ikke håpe det og vil ikke tro det, mennesker trenger å bli sett for den de er inni seg, men er det ytre folk ser og dømmer folk ettter.

Jeg syns ikke store menn er truende i seg selv, men hvis en stor mann kommer mot meg og truer meg, da blir jeg redd. Men det blir jeg hvis en mindre mann gjør det og, er jo oppførselen man ser på.

Skrevet

''Er det slik at prykiatere tror at aggresjon i seg selv er farlig?Hvorfor tro man at aggresjon er farligere hos menn enn hos kvinner? Er det ikke noe som heter våpen? Skjer uoverveide farlige situasjoner kun i affekt?''

Aggresjon _er_ farlig om den er fysisk. Jo større og sterkere en aggresiv person er, jo mer truende oppleves vedkommende for omgivelsene. Selvsagt. Aggresiv adferd er aldri tillitsvekkende.

''Jeg har mistet tror på at NAV ønsker å rehabilitere meg bare pga en eneste episode for ca 3 år siden.Det er også helt latterlig at noen skulle ha mistanke om at jeg skulle kunne være farlig.Uten sammenheng forøvrig er jeg mer å regne som "den lille hunden som bjeffer,en den store som biter."''

Om jeg har forstått deg rett har du vist at du ikke bare kan bjeffe, men også bite. Kan hende er det et stort sprik mellom hvordan du oppfatter deg selv eller ønsker og bli oppfattet og de signalene du sender til omgivelsene.

Dette innlegget fra deg føyer seg inn i rekken av utsagn som handler om å gi alle andre enn deg selv ansvaret for livet ditt.

Du veksler mellom å skylde på familie, kristne, NAV og jeg vet ikke hvem. Som mange har sagt før, kommer du ingen vei før du selv tar ansvar for eget liv.

mvh

Gjest Bipolar58
Skrevet

''Er det slik at prykiatere tror at aggresjon i seg selv er farlig?Hvorfor tro man at aggresjon er farligere hos menn enn hos kvinner? Er det ikke noe som heter våpen? Skjer uoverveide farlige situasjoner kun i affekt?''

Aggresjon _er_ farlig om den er fysisk. Jo større og sterkere en aggresiv person er, jo mer truende oppleves vedkommende for omgivelsene. Selvsagt. Aggresiv adferd er aldri tillitsvekkende.

''Jeg har mistet tror på at NAV ønsker å rehabilitere meg bare pga en eneste episode for ca 3 år siden.Det er også helt latterlig at noen skulle ha mistanke om at jeg skulle kunne være farlig.Uten sammenheng forøvrig er jeg mer å regne som "den lille hunden som bjeffer,en den store som biter."''

Om jeg har forstått deg rett har du vist at du ikke bare kan bjeffe, men også bite. Kan hende er det et stort sprik mellom hvordan du oppfatter deg selv eller ønsker og bli oppfattet og de signalene du sender til omgivelsene.

Dette innlegget fra deg føyer seg inn i rekken av utsagn som handler om å gi alle andre enn deg selv ansvaret for livet ditt.

Du veksler mellom å skylde på familie, kristne, NAV og jeg vet ikke hvem. Som mange har sagt før, kommer du ingen vei før du selv tar ansvar for eget liv.

mvh

Så du mener at små eller mellomstore mennesker kan ikke være aggresive,bare de store?

Selvfølgelig tar jeg ansvar får hva jeg selv gjør av gale ting! Skulle bare mangle.Men hvorfor skal narkomane og alkoholikere bli bedre behandlet enn psykisk syke?

Bør ikke alle mennesker få en sjangs til å forbedre seg? Før så kunne man få 3 muntlige advarsler hvis man gjorde feil på en arbeidsplass.Så kunne man få 3 skriftlige.Den 3. skriftlige var også oppsigelse.

Jeg er syk om hadde en psykose.Mener du virkelig at psykiatriske pasienter sklal behandles dårligere enn alle andre?

Har ikke jeg krav på samme behandlig som alle andre?

Er absolutt IKKE enig i noe av det du skrev.

Kristne sekter er berykdede for å drive massiv hjernevask."Gjør som vi sier eller kommer du til helvete" både jeg og min sønn er offer for slike menigheter.Eller er du for ung til å huske Hans Bratterud? Jeg og min forlovede trodde vi kom til helvete for petting.Hans Bratterud tilga oss,og vi ble gift den 28.8/82.

Du må være utrolig heldig som aldri har vært utsatt for manipulasjon og hjernevask.Jeg synes også du PieLill er utrolig naiv!

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Så du mener at små eller mellomstore mennesker kan ikke være aggresive,bare de store?

Selvfølgelig tar jeg ansvar får hva jeg selv gjør av gale ting! Skulle bare mangle.Men hvorfor skal narkomane og alkoholikere bli bedre behandlet enn psykisk syke?

Bør ikke alle mennesker få en sjangs til å forbedre seg? Før så kunne man få 3 muntlige advarsler hvis man gjorde feil på en arbeidsplass.Så kunne man få 3 skriftlige.Den 3. skriftlige var også oppsigelse.

Jeg er syk om hadde en psykose.Mener du virkelig at psykiatriske pasienter sklal behandles dårligere enn alle andre?

Kristne sekter er berykdede for å drive massiv hjernevask."Gjør som vi sier eller kommer du til helvete" både jeg og min sønn er offer for slike menigheter.Eller er du for ung til å huske Hans Bratterud? Jeg og min forlovede trodde vi kom til helvete for petting.Hans Bratterud tilga oss,og vi ble gift den 28.8/82.

Du må være utrolig heldig som aldri har vært utsatt for manipulasjon og hjernevask.Jeg synes også du PieLill er utrolig naiv!

Hele innlegget bekrefter det Pielill prøver og si til deg. Du legger skylden på andre. Det kan godt være at NAV oppfatter deg for syk til å jobbe, men hvis du virkelig ønsker en jobb er det ingen som kan hindre deg i å søke jobber utenom Nav.

''Du må være utrolig heldig som aldri har vært utsatt for manipulasjon og hjernevask.''

Du fremstiller det som om det skulle være flax hvis man unngår dette, men du velger selv om du ønsker å tro at du havner i helvete. Du har et valg. Du behøver ikke å tro på alt sprøytet du får servert.

Skrevet

''Kristne sekter er berykdede for å drive massiv hjernevask."Gjør som vi sier eller kommer du til helvete" både jeg og min sønn er offer for slike menigheter.''

Og med dette utsagnet befester du inntrykket av at du ikke vil ta ansvar for ditt eget liv. Hvorfor i hele vide verden velger du å fortsatt være et offer? Hans Bratterud sitter da ikke i stua di i dag.

Du velger å bruke fortiden som unnskyldning for å ta tak i deg selv og det livet du velger i dag.

Jeg forstår du har hatt mange vonde og traumatiske opplevelser. Men det er ingen ting unikt eller spesielt med det. Alle må gjøre et valg om fortiden ikke bare skal få bestemme hvor man har vært, men også hvor man skal gå.

mvh

Gjest Bipolar58
Skrevet

''Kristne sekter er berykdede for å drive massiv hjernevask."Gjør som vi sier eller kommer du til helvete" både jeg og min sønn er offer for slike menigheter.''

Og med dette utsagnet befester du inntrykket av at du ikke vil ta ansvar for ditt eget liv. Hvorfor i hele vide verden velger du å fortsatt være et offer? Hans Bratterud sitter da ikke i stua di i dag.

Du velger å bruke fortiden som unnskyldning for å ta tak i deg selv og det livet du velger i dag.

Jeg forstår du har hatt mange vonde og traumatiske opplevelser. Men det er ingen ting unikt eller spesielt med det. Alle må gjøre et valg om fortiden ikke bare skal få bestemme hvor man har vært, men også hvor man skal gå.

mvh

Jeg må kanskje slutte å bruke dol som ett substitutt for manglende psykologhjelp.Ble akkurat nektet psykolog/

Psykiater på Lillestrøm klinikken fordi de mente jeg ikke var syk nok.

Er det rart man blir frustrert når man gang på gang havner mellom 2 stoler?

Jeg prøver å spise mindre,jeg prøver å være flinkere med penger.Jeg prøver å få ett godt forhold til my yngste sønn,men har mest lyst til å gi opp alt sammen.

Bipolar 2 er visst også en permanent diagnose uten mulighet til å blir frisk,om jeg forsto NHD rett?

Kanskje jeg rett og slett skal bytte navn til Sysifos?

Skrevet

Jeg må kanskje slutte å bruke dol som ett substitutt for manglende psykologhjelp.Ble akkurat nektet psykolog/

Psykiater på Lillestrøm klinikken fordi de mente jeg ikke var syk nok.

Er det rart man blir frustrert når man gang på gang havner mellom 2 stoler?

Jeg prøver å spise mindre,jeg prøver å være flinkere med penger.Jeg prøver å få ett godt forhold til my yngste sønn,men har mest lyst til å gi opp alt sammen.

Bipolar 2 er visst også en permanent diagnose uten mulighet til å blir frisk,om jeg forsto NHD rett?

Kanskje jeg rett og slett skal bytte navn til Sysifos?

''Bipolar 2 er visst også en permanent diagnose uten mulighet til å blir frisk,om jeg forsto NHD rett?''

Så vidt jeg har forstått finnes det mulighet for å leve langt bedre med BP2 om man er riktig medisinert.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...