Gå til innhold

Tvangstanker?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått litt problemer med seksuallivet, men er ganske sikker på at det skyldes noe psykisk.

Det som skjer er at når jeg elsker med min mann,så dukker det plutselig opp noen grusomme bilder i hodet mitt. Jeg ser for meg barn som blir misbrukt seksuelt. Og gjerne på en voldelig måte. Og barn som blir mishandlet. Og da stopper alt opp hos meg. Jeg føler meg misbrukt selv og har ikke lyst mer. Får lyst til gråte og skrike og sparke og slå. Jeg fylles av en vond desperasjon. Men jeg piner meg gjennom akten. Etterpå føler jeg meg brukt og tom. Har alltid bare lyst til å grine.

Hvorfor skjer dette? Er det det som kalles tvangstanker?

Bør jeg snakke med noen?

Jeg vil aldri ha sex lenger fordi det føles slik. Og selv om jeg klarer å lure meg unna, så har jeg vonde tanker likevel. Jeg tenker da på alle barn som heller ikke har lyst men som blir tvingt til det gang på gang.

Dette går utover mitt samliv. Jeg har jo ikke lyst på sex lenger, fordi det brukes til å gjøre så mye smerte. Føler på en måte at det ikke er normalt å ha lyst. Det er galt.

Hva skal jeg gjøre?

(Må bare få sagt at min mann er glad i meg og respekterer meg og vi har det godt ellers, det er ikke han som er grunnen)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37224-tvangstanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du trenger profesjonell hjelp i form av psykoterapi.

Fastlegen din kan henvise deg til slik behandling.

tvangstanker

Men vet du hva det er? Eller hva tror du det er? Jeg blir så redd av å tenke på hva det kan være. Vil liksom ikke finne ut at det er noe galt med meg. Tror du jeg trenger langvarig terapi?

Sorry at det andre havnet på feil sted.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37224-tvangstanker/#findComment-141804
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

tvangstanker

Men vet du hva det er? Eller hva tror du det er? Jeg blir så redd av å tenke på hva det kan være. Vil liksom ikke finne ut at det er noe galt med meg. Tror du jeg trenger langvarig terapi?

Sorry at det andre havnet på feil sted.

Nei, jeg vet ikke sikkert hva dette er i detalj eller hva det kommer av.

Det jeg vet er at det allerede har fått betydelige konsekvenser for deg, parforholdet ditt og mannen din.

Ja, jeg tror det lett vil ta et år (40 timer) å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37224-tvangstanker/#findComment-142152
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...