MHC Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Vi har tre jenter på snart 8, 10 og 13. Alle får hver sin pakkekalender. I år har de manko på truser, undertrøyer og sokker- har bevisst ikke kjøpt ennå... De får dermed 3- 4 truser hver, 3- 4 pat sokker, 3- 4 undertrøyer/ topper, lebepomade, refleks, rosinpakke ®, og små godteri på resten. På julaften blir det nok en bok. Dette er ting som jeg uansett må kjøpe til dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg har også tenkt sånn - har ikke begynt å handle inn ennå - men de mangler sokker og truser alle tre - samt viskelær og blyantspissere og reflekser :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg har unnlatt å kjøpe akkurat truser i kalenderen, husker jeg syntes det var dødspinlig å få det selv... Spesielt når man kom på skolen og de andre lurte på hva man hadde fått og da måtte si at man hadde fått en truse - det var styggflaut! *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Hadde slike fornuftige innslag i kalenderen da barna var litt yngre (da gjerne f.eks. en underbukse med artig motiv), men nå tror jeg nok de ville blitt ganske skuffet, ja. Sokker og underbukser er pyton (i deres øyne), blyanter og viskelær et lite hakk bedre. Helst ville de nok hatt gaver som Lego og Bayblades hver dag, men det blir nok heller ikke noe av. I år har vi bestilt kalendere ferdig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg har unnlatt å kjøpe akkurat truser i kalenderen, husker jeg syntes det var dødspinlig å få det selv... Spesielt når man kom på skolen og de andre lurte på hva man hadde fått og da måtte si at man hadde fått en truse - det var styggflaut! *hehe* Det har aldri mine sagt noe om... Men det må jo være litt kule boksere da ;-) Vi kjører Pierre Robert-boksere på alle tre - og de er veldig fornøyde med dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg kjøpe også det jeg syns var en tøff boxer i jrs kalender et år. Det ble det siste året med pakkekalender. Året etter ble det pepperkakekalender - etter hans ønske ;-) Vi fortsatte med pepperkakekalender vi, ett hjerte hver dag som var pyntet etter alle kunstens regler med strø, sølvkuler etc. Koselig å bake sammen i slutten av november, og stas for han å spise noe han selv hadde lagd. Anbefales! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Sånn tenkte jeg også da mine fire fortsatt hadde pakkekalendere Synes det er blitt helt ville tilstander i forhold til hvor mye penger enkelte legger i kalendergaver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Sønnen min får også noe undertøy/strømper i pakkekalenderen sin i år. Synes det er greit å benytte den anledningen til også noen nyttige ting de må ha. Jeg er absolutt ikke ferdig med å kjøpe inn til pakkekalenderen hans ennå - regner med å bli ferdig på lørdag - da har jeg god tid til å pakke inn alle gavene før 1. desember 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beige Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Uff, det hørtes kjedelig ut. Tror mine ville blitt skuffet over truser og sokker i kalenderen. Syns det er greit med små tulle- og fjaseting i kalenderen, jeg. Ting mine får, er bl.a klistremerker, jojo, visklær, fox, tyggispakke, 10-kroning, sprettball, elektrisk tannbørste med klistremerker som følger med til å klistre på (ene er besatt av tannbørster...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Jeg har også tenkt sånn - har ikke begynt å handle inn ennå - men de mangler sokker og truser alle tre - samt viskelær og blyantspissere og reflekser :-) Har heller ikke handlet ennå, men planen er klar. Har ikke lyst til å bruke 100- vis av kroner på "plastikdritt" som er morro i fem minutter. Ingen av mine er spesiellt opptatt av klistremerker etc. Da blir det en 70% fornuftskalender eller ingen kalender. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Mine får nye klær, av typen sokker og undertøy, lørdagsgodt, tannbørster og noen ordentlige sett med leker (som deles opp). De får annenhver dag og det vil koste i underkant av 400 kroner, så ikke tonnevis med penger. De får da en pakke mindre på julaften, men det vet de selvfølgelig ikke Forøvrig gir vi bort leker hver desember, både nye og brukte. Slik "rydder" vi plass til julaften og vi får gitt litt til de som har enda mindre enn oss (vi har ganske lite selv, altså, så dette må sendes ut av landet for å være til nytte ). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 - kanskje muligens de hadde blitt vel så fornøyd dersom du hadde kjøpt en sjokoladekalender til 10 kr?? (litt usikker på prisen her, men mener det finnes noen som er veldig veldig billig). Som 3-barnsmor har sikkert du som meg med årene blitt litt mindre hysterisk mht en sjokoladebit til ungene også??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg kjøpe også det jeg syns var en tøff boxer i jrs kalender et år. Det ble det siste året med pakkekalender. Året etter ble det pepperkakekalender - etter hans ønske ;-) Vi fortsatte med pepperkakekalender vi, ett hjerte hver dag som var pyntet etter alle kunstens regler med strø, sølvkuler etc. Koselig å bake sammen i slutten av november, og stas for han å spise noe han selv hadde lagd. Anbefales! Pepperkakekalender hadde mine likt! Det var en god ide 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Fint når de trenger sånt og blir glad for sånt. Tenåringsfrøkna mi hadde nok også blitt glad for trusekalender, men en Bjørn Borg kalender hadde blitt i dyreste laget, gitt Og for å ta en velkjent spøk, voksenversjonen av julekalender er jo en kasse pils. Evt en kasse vin. Det er vel ikke tilfeldig at julaften er den 24., slik at det går opp i en helkasse, er det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg kjøpe også det jeg syns var en tøff boxer i jrs kalender et år. Det ble det siste året med pakkekalender. Året etter ble det pepperkakekalender - etter hans ønske ;-) Vi fortsatte med pepperkakekalender vi, ett hjerte hver dag som var pyntet etter alle kunstens regler med strø, sølvkuler etc. Koselig å bake sammen i slutten av november, og stas for han å spise noe han selv hadde lagd. Anbefales! ''Vi fortsatte med pepperkakekalender vi, ett hjerte hver dag som var pyntet etter alle kunstens regler med strø, sølvkuler etc.'' Det var en kjempekoselig idè! Tror jammen vi har fri siste søndagen før desember også, så dette tror jeg blir årets variant her hjemme. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Sokker og truser har vert fast innslag i kalendere bestandig hos oss, og eldste er nå 15 år. 2. desember får de ny tannkost, som vanlig :-) Ellers blir det hansker, litt sminkedill til den eldste, små pakker med såpe og sjampoo ( kjekt å ha med på trening og gym), pyntesaker, skrivesaker etv. lillejulaften julepynt og julaften er eneste dag med godteri, en sjokoladenisse. Har spurt om de vil ha noen endringer, men nei. Sånn skal det være :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 24:3= 8..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerbris Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Sånn tenkte jeg også da mine fire fortsatt hadde pakkekalendere Synes det er blitt helt ville tilstander i forhold til hvor mye penger enkelte legger i kalendergaver. Hørte om ei jente i går, som fikk 100 kr fordi hun hadde mistet ei fortann! -Tør ikke tenke på hva den jenta får i kalenderen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 ''Vi fortsatte med pepperkakekalender vi, ett hjerte hver dag som var pyntet etter alle kunstens regler med strø, sølvkuler etc.'' Det var en kjempekoselig idè! Tror jammen vi har fri siste søndagen før desember også, så dette tror jeg blir årets variant her hjemme. :-) Vet du, han er 16 og annonserte faktisk i dag at han vil ha dette i år også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Pepperkakekalender hadde mine likt! Det var en god ide Vi har skrevet tall med melis og brukt melisen som lim for pynt - blir bare stadig mer pynt jo nærmere jul av dette 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.