huuff Skrevet 14. november 2011 Skrevet 14. november 2011 Hei! Jeg lever fortiden under et relativt høyt stressnivå og vonde følelser pga et samlivsbrudd. Mye er ennå uklart og midlertidig ifbm deling, bosted osv. De siste ukene har jeg begynt å oppleve hyppig nattesvetting. Jeg våkner av at natt-tøy har våte flekker, det samme har dyne og laken.- Så ille at jeg må skifte. Jeg har aldri hatt et svetteproblem tidligere. Er litt over 30 år. Blir veldig engstelig av å lese mulige årsaker til dette som overgangsalder, kreft osv. Foreldrene mine mener stress, men kan virkelig kroppen reagere sånn?Burde ikke dette skje ellers også, feks i jobbsammenheng? Eller avreagerer kroppen slik? 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 14. november 2011 Skrevet 14. november 2011 Begynt på SNRI? Det påvirker nodadrenalinsystemet og det har bl.a. med svetting / temperaturregulering å gjøre. 0 Siter
huuff Skrevet 14. november 2011 Forfatter Skrevet 14. november 2011 Begynt på SNRI? Det påvirker nodadrenalinsystemet og det har bl.a. med svetting / temperaturregulering å gjøre. Ingen nye medisiner. (Irriterer meg grønn over orddelingsfeil i hovedinnlegget forresten....) 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 14. november 2011 Skrevet 14. november 2011 Ingen nye medisiner. (Irriterer meg grønn over orddelingsfeil i hovedinnlegget forresten....) Jeg vet ikke jeg, men siden SNRI kan gi nattesvette fordi det virker på noradrenalinsystemet, og siden det også er et antidepressivum, så kanskje nattesvetting også kan henge sammen med stress - stress er jo en viktig i forhold til depresjon. henger sammen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.