Gå til innhold

Selvmordsprat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer om man sier til behandler at man ikke greier å forholde seg til verden mer og hvor et av alternativene er døden? Har ingen planer, men det er oppe til vurdering. Jeg vet ikke hvor lenge jeg har tilbudet der jeg er nå, men blir jeg avsluttet kan vurderingene fort bli til planer. Jeg vil ikke at det skal høres ut som en trussel, det er mer det at jeg er oppriktig bekymret for at det blir utveien.

Videoannonse
Annonse
Gjest softmell
Skrevet

Det skjer ikke noe mer enn at dette da blir et tema som det snakkes om.

Skrevet

Det skjer ikke noe mer enn at dette da blir et tema som det snakkes om.

Ok, men jeg har hørt om at psykologer har tatt med pasienten rett til sykehus pga fare for selvmord.

Gjest softmell
Skrevet

Ok, men jeg har hørt om at psykologer har tatt med pasienten rett til sykehus pga fare for selvmord.

Det er klart at dette kan skje om det blir vurdert at det er overhengende fare for at en pasient kan da sitt eget liv. Men dette er da ikke relevant for deg. Du blir ikke lagt inn ved å lufte tankene dine hos en behandler.

Gjest tror det er slik
Skrevet

Hvis folk vil dø er det deres valg. Men jeg ville ikke gått å reklamert for det, det er min sak. Men hvis du egentlig ikke vil dø må du jo få hjelp hvis du ikke klarer å styre dette.

Skrevet

Hvis folk vil dø er det deres valg. Men jeg ville ikke gått å reklamert for det, det er min sak. Men hvis du egentlig ikke vil dø må du jo få hjelp hvis du ikke klarer å styre dette.

Jeg sa det jo fordi jeg er redd.

Gjest tror det er slik
Skrevet

Jeg sa det jo fordi jeg er redd.

Da må du si det, det blir ikke noe galt for det. Din behandler har bare bedre forutsetninger for å hjelpe deg, lykke til!

Du fortjener å leve :)

Skrevet

Da må du si det, det blir ikke noe galt for det. Din behandler har bare bedre forutsetninger for å hjelpe deg, lykke til!

Du fortjener å leve :)

Eneste grunnen til at jeg lever er familien. Ikke for min egen del.

Gjest tror det er slik
Skrevet

Eneste grunnen til at jeg lever er familien. Ikke for min egen del.

Du må prøve å finne noe som gleder deg ved livet, fortell om dine "rare tanker" og som du skrev om tidligere. Det er ikke sånn du kommer "hjem"...ikke tro det. Det er meningen du skal bli her.

Skrevet

Du må prøve å finne noe som gleder deg ved livet, fortell om dine "rare tanker" og som du skrev om tidligere. Det er ikke sånn du kommer "hjem"...ikke tro det. Det er meningen du skal bli her.

Jeg er sint på de som har sendt meg til jorden, fordi jeg vil hjem til MINE! Jeg er lei av å være her blant menneskene. Jeg har sett nok av det!

Gjest tror det er slik
Skrevet

Jeg er sint på de som har sendt meg til jorden, fordi jeg vil hjem til MINE! Jeg er lei av å være her blant menneskene. Jeg har sett nok av det!

Kunne skrevet mye om dette men skal ikke, det er ikke sånn du kommer hjem....

Skrevet

Kunne skrevet mye om dette men skal ikke, det er ikke sånn du kommer hjem....

Hvordan kommer jeg hjem da?

Gjest tror det er slik
Skrevet

Hvordan kommer jeg hjem da?

Vil ikke forvirre deg, vil ikke skrive om dette. Ber deg å snakke med din psykolog om dette, vær snill å gjør det :)

Den kan hjelpe deg.

Skrevet

Det er klart at dette kan skje om det blir vurdert at det er overhengende fare for at en pasient kan da sitt eget liv. Men dette er da ikke relevant for deg. Du blir ikke lagt inn ved å lufte tankene dine hos en behandler.

Jeg har ulike erfaringer med to forskjellige psykiatere.

Den første jeg hadde la meg inn med en gang jeg nevnte ordet selvmord/ å gi opp. Selv om jeg var tydelig på at det ikke var planer, men tanker la denne meg inn.

Den andre psykiateren som jeg har nå er mye flinkere til å "tåle" det jeg sier. Vi kan snakke om det å ha tanker om selvmord, og legger meg ikke inn, så sant jeg ikke innrømmer at jeg har planer eller at jeg driver med selvskading hvor jeg ikke kan vite utfallet.

Jeg synes det er veldig godt med den psykiateren jeg har nå. Det er godt å kjenne på at han "tåler" at jeg snakker om selvmord og det å ikke ha håp.

Skrevet

Vil ikke forvirre deg, vil ikke skrive om dette. Ber deg å snakke med din psykolog om dette, vær snill å gjør det :)

Den kan hjelpe deg.

Jeg tror ikke det ville forvirret meg.

Gjest softmell
Skrevet

Jeg har ulike erfaringer med to forskjellige psykiatere.

Den første jeg hadde la meg inn med en gang jeg nevnte ordet selvmord/ å gi opp. Selv om jeg var tydelig på at det ikke var planer, men tanker la denne meg inn.

Den andre psykiateren som jeg har nå er mye flinkere til å "tåle" det jeg sier. Vi kan snakke om det å ha tanker om selvmord, og legger meg ikke inn, så sant jeg ikke innrømmer at jeg har planer eller at jeg driver med selvskading hvor jeg ikke kan vite utfallet.

Jeg synes det er veldig godt med den psykiateren jeg har nå. Det er godt å kjenne på at han "tåler" at jeg snakker om selvmord og det å ikke ha håp.

Godt at du har funnet en psykiater hvor du føler deg ivaretatt og at du kan være relativt åpen om det du tenker. Ingen behandlere er like, men de færreste vil innlegge noen kun fordi de snakker om selvmordstankene sine. Skader man seg selv og deler dette er jo dette noe som kommer i tillegg til kun tanker og må da selvsagt også tas med i vurderingen av hva som er riktig å gjøre.

Gjest tror det er slik
Skrevet

Jeg tror ikke det ville forvirret meg.

Dette er et psykiatriforum. Ikke en lekeplass for "alternative teorier og tanker". Beklager :)

Sender deg en klem!

Gjest Bipolar58
Skrevet

Da blir du lagt inn på tvang,men sluppet rask ut igjen om de mener at sjangsen for at du faktisk gjør det er under 50%.500 deprimerte og akutt fortvilte gjør dette hvert år.

Jeg har 2-3 forsøk bak meg men har aldri blitt tatt på alvor.Nå som jeg er far til 2 i 20 årene og de bare har 2 besteforeldre i live kan jeg ikke gjøre alvor av det.De 2 som har bil bor alt for langt unna,og jeg er usikker på om det er ett liv etter døden.

Synd om katolikkene har rett og jeg havner sammen med noen slemme på ett varmt sted.

Synd at 1 million mennesker i verden velger denne utveien hvert år.Om man er kynisk nok taper verden masse penger i skatt.Og over 5 millioner mennesker trenger sorgbearbeidelse og belaster helsevesenet verden over.

Om du tror du er normal,tar du feil.Det er normalt å være fortvilet og deprimert en kort stund,men ikke å ha selvmordstanker over lenge tid.Vi 2 er i samme båt,vær snill å utsett dette til i morgen

.I morgen er en ny dag og kanskje du får en ny kjæreste eller jobb.Kanskje du vinner i lotto eller blir frisk? De vet bare de levende.

Skrevet

Da blir du lagt inn på tvang,men sluppet rask ut igjen om de mener at sjangsen for at du faktisk gjør det er under 50%.500 deprimerte og akutt fortvilte gjør dette hvert år.

Jeg har 2-3 forsøk bak meg men har aldri blitt tatt på alvor.Nå som jeg er far til 2 i 20 årene og de bare har 2 besteforeldre i live kan jeg ikke gjøre alvor av det.De 2 som har bil bor alt for langt unna,og jeg er usikker på om det er ett liv etter døden.

Synd om katolikkene har rett og jeg havner sammen med noen slemme på ett varmt sted.

Synd at 1 million mennesker i verden velger denne utveien hvert år.Om man er kynisk nok taper verden masse penger i skatt.Og over 5 millioner mennesker trenger sorgbearbeidelse og belaster helsevesenet verden over.

Om du tror du er normal,tar du feil.Det er normalt å være fortvilet og deprimert en kort stund,men ikke å ha selvmordstanker over lenge tid.Vi 2 er i samme båt,vær snill å utsett dette til i morgen

.I morgen er en ny dag og kanskje du får en ny kjæreste eller jobb.Kanskje du vinner i lotto eller blir frisk? De vet bare de levende.

Jeg har ingen planer om å gjøre det. Det er bare at håpløsheten har kommet og hvis jeg står uten hjelp snart er jeg fortapt. Kanskje de ikke har skjønt hvor ille jeg har det.

Skrevet

En blir ikke tvangsinnlagt av at en forteller om selvmordstanker, så lenge det ikke er planer en snakker om!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...